Yamaha R6 vs Honda CBR 600 RR

joey007

MF'er
9 jun 2009
64
0
Ik ben bezig met mijn motorrijbewijs en ik zit nu te kijken wat voor een motor ik wil gaan halen.

Mijn oog is in eerste instantie gevallen op de Yamaha R6. Ik vind het echt een super mooie motor! Vooral de blauwe kleur!

Op marktplaats heb je de nieuwere modellen te koop staan (2007-heden) vanaf ongeveer €8000 wat ik zo zie. De wat oudere voor zo'n €5500-6500. Ik moet ook dus even kijken of ik een ouder model koop of dat ik zoiets heb van: Voor €2000 heb ik een veel nieuwer model.

De Honda 600 RR vind ik ook zeer zeker een mooie motor! In eerste instantie vond ik de rode kleur die de meeste motoren hebben niet zo heel mooi, maar hoe langer ik er naar kijk hoe mooier ik het begin te vinden! Deze motor heeft ongeveer dezelfde prijs als de Yamaha R6 wat ik zo zie.

Ik twijfel nu dus eigenlijk tussen deze 2 motoren. Wat raden jullie aan? Ik kan natuurlijk wel een testrit maken. Dat ga ik ook sowieso ook doen om te kijken hoe ze rijden.

Maar ik heb gehoord dat de Yamaha bijvoorbeeld sneller in de soep loopt en dat de Honda meer betrouwbaarder is en juist niet zo snel kapot gaat?

Wat zijn de ervaringen van jullie? Heeft de Honda bijvoorbeeld meer onderhoud nodig dan de Yamaha? Is de handlebaarheid van de Honda beter als van Yamaha of juist andersom?

Alle info is welkom!


Gr. Joey
 
Laatst bewerkt:
sowieso testrijden. Maar om als beginnend rijder gelijk op een supersport 600 te gaan...
ach waarom ook niet :+

Een yamaha R6 is wel springeriger dan een honda 600RR. Maar een 600RR is ook rete-ruig

toch nog een keer: testrit

PS: alle supersports zijn goed en draaien niet zomaar in de soep ;)

PPS: ik heb er geen ervaring mee, ik koos voor een goed merk: Suzuki
kom-maar kom-maar kom-maar :P
 
Laatst bewerkt:
HAHAHHAA motoren kiezen op basis van kleur. Joey is een meisjesnaam, toch?
 
Laatst bewerkt:
Joey is een meisjesnaam, toch?

kan beide,

en verder zoals in al deze topics wordt genoemt.
ga testrijden, Misschien zit de ene je wel fijner dan de andere.
Zou wel eerst de yammie doen, want de cbr is nogal een allermans vriend. ;)
 
Had ik ook maar ik wilde echt een R6.

proefrit gemaakt op 1 en een nieuwe besteld.
zoals je zegt voor 2000 meer had ik een nieuw model.

en ja is mijn eerste fiets *O*

maar wie weet word de volgende toch ooit een GSXR
 
Ik heb ook net een maandje m`n rbw en heb altijd een yamaha gewild vandaar dat ik nu ook een r6 uit 2002 heb 8-)

Testrijden is toch echt een pré voordat je op een motor stapt. Misschien bevalt de houding je niet etc etc.
 
Laatst bewerkt:
HAHAHHAA motoren kiezen op basis van kleur. Joey is een meisjesnaam, toch?

Kom jij eens gauw hier dan zal ik je mond even met groene zeep spoelen B|
( hoe toepasselijk het ook is hiermee doel ik niet op kawa groen :+ )

@ Naamgenoot

Koop de fiets die je het beste vind rijden en niet de fiets die jij het mooiste vind.
dit is grotendeels toch een persoonlijke voorkeur en daar kunne wij jou eignelijk niet goed bij helpen.

maar beide fietsen zijn gewoon goed, zoals hier gezegd wordt. er worden niet echt slechte fietsen meer gemaakt.
dus in dat opzicht kan je dan weer beter de fiets kopen die je het mooiste vind :Y :?

*D
 
HAHAHHAA motoren kiezen op basis van kleur. Joey is een meisjesnaam, toch?

Nee Joey is gewoon een jongensnaam :-) Tenminste.. ik ben wel een jongen 8-)

Maar ik vind kleur ook wel meespelen bij het kiezen van een motor. Maar vraag aan jullie, jullie ervaringen van de Yamaha en Honda. Klopt het echt dat de Honda betrouwbaarder is en er niet zo snel dingen aan kapot gaan?

Een GSXR
De GSXR is geen optie? :]

GSXR is niet echt mijn smaak. Volgensmij is die ook wel redelijk groot toch?

Ben zelf 1m72 ongeveer.
 
Kopen wat je zelf mooi vind, ik heb van alle types wel een blok in de soep zien lopen. Maakt dan niet uit of het honda, kawa, suzuki of yamaha is.

Zoals gezegd, maak een proefrit op verschillende motoren en koop wat je het fijnste/mooiste vind.
 
Had ik ook maar ik wilde echt een R6.

proefrit gemaakt op 1 en een nieuwe besteld.
zoals je zegt voor 2000 meer had ik een nieuw model.

en ja is mijn eerste fiets *O*

maar wie weet word de volgende toch ooit een GSXR

Ja daarom. Ik denk dat ik liever bijv. een R6 model 2007 haal voor €8000, dan een ouder model voor €6000-7000.

Ik ga zeker een proefrit rijden, zodra ik mijn rijbewijs heb!

Dus het is niet zo dat Honda betrouwbaarder is dan Yamaha? Ik zal ze ook nog eens sowieso in het echt moeten zien. :)

Zijn er hier mensen die al lang een CBR 600RR of een R6 rijden???
 
Laatst bewerkt:
En is trouwens 10 000km veel voor een motor? 20 000km is wel aan de hoge kant toch bij het aanschaffen van een motor?
 
Laatst bewerkt:
Rijd al 6 jaar een R6.
Geen enkel probleem.
Ook bij circuit gebruik goed te doen. Wel de gebruikelijke onderhoudsbeurten doen natuurlijk en bij veel circuit rijden de intervallen wat vaker dan gebruikelijk.
Op mijn huidige R6 net door de 20000km heen... Zo goed als nieuw..

Succes met je keuze
 
En is trouwens 10 000km veel voor een motor? 20 000km is wel aan de hoge kant toch bij het aanschaffen van een motor?
Meen je dit serieus? :')

Volgens mij moet je eerst maar eens goed wat info verzamelen voordat je een motor gaat kopen. Het kan je veel geld besparen.

Nee, 20.000 km is helemaal niks voor een motor, mits goed behandeld.
Die van mij tikt al bijna de 80.000 aan en de nokkenassen zien er nog net zo glimmend uit als bij de eerste beurt. Hij rijdt nog als nieuw en verbruikt nog steeds geen olie, althans ik hoef het nooit bij te vullen. Maar goed, we hebben het nu wel over een VFR800 :+
 
Meen je dit serieus? :')

Volgens mij moet je eerst maar eens goed wat info verzamelen voordat je een motor gaat kopen. Het kan je veel geld besparen.

Nee, 20.000 km is helemaal niks voor een motor, mits goed behandeld.
Die van mij tikt al bijna de 80.000 aan en de nokkenassen zien er nog net zo glimmend uit als bij de eerste beurt. Hij rijdt nog als nieuw en verbruikt nog steeds geen olie, althans ik hoef het nooit bij te vullen. Maar goed, we hebben het nu wel over een VFR800 :+

Ja ik meende dat serieus ja :9

Ik ben echt een newbie kwa motoren. Hou me er pas sinds een maand mee bezig.

Maar een aantal vrienden van mij hebben een motor en die vonden voor de aanschaf van een motor 20 000 wel veel.

Ligt er natuurlijk wel aan hoe de motor onderhouden is, maar dat weet je natuurlijk nooit 100% zeker. Normaal hoor je na elke rit ketting etc ook in te spuiten bijvoorbeeld.
 
Ja ik meende dat serieus ja :9

Ik ben echt een newbie kwa motoren. Hou me er pas sinds een maand mee bezig.

Maar een aantal vrienden van mij hebben een motor en die vonden voor de aanschaf van een motor 20 000 wel veel.

Ligt er natuurlijk wel aan hoe de motor onderhouden is, maar dat weet je natuurlijk nooit 100% zeker. Normaal hoor je na elke rit ketting etc ook in te spuiten bijvoorbeeld.

Op een of andere manier is dat een hardnekkig iets, dat mensen maar bang blijven voor hoge km standen bij (supersport)motoren.

Ik heb 10 keer liever een motor die gebruikt is voor lange ritten (vakanties enzo) en veel kilometers heeft gemaakt waarbij het blok warm was dan de fiets van iemand die hem alleen gebruikt heeft om korte ritjes te raggen en 1000 km per jaar rijdt.

Hier zijn wel al heel veel topics over geweest dus lees een keer wat oude topics door, denk logisch na en probeer je eigen mening hierover te vormen ipv te vinden wat vrienden of andere mensen vinden :)
 
Op een of andere manier is dat een hardnekkig iets, dat mensen maar bang blijven voor hoge km standen bij (supersport)motoren.

Ik heb 10 keer liever een motor die gebruikt is voor lange ritten (vakanties enzo) en veel kilometers heeft gemaakt waarbij het blok warm was dan de fiets van iemand die hem alleen gebruikt heeft om korte ritjes te raggen en 1000 km per jaar rijdt.

Hier zijn wel al heel veel topics over geweest dus lees een keer wat oude topics door, denk logisch na en probeer je eigen mening hierover te vormen ipv te vinden wat vrienden of andere mensen vinden :)

ja dat is ook wel zo, maar welke verkoper gaat zeggen dat hij alleen maar heeft lopen raggen met de motor? :)

En ik weet zelf eigenlijk nog niets van motoren, dus kan eigenlijk alleen nog een mening hebben over het uiterlijk. Ik kwam dit forum tegen en dacht dat ik hier wel mijn vragen kwijt kon over de motoren, omdat ik er zelf nog niet veel vanaf weet :)

Maar ik zal sowieso es wat oudere topics gaan lezen!
:)
 
1,72 m,dwerg ;) ik ben 1,92 en berijd deze schone :P
full
 
Ik ben inderdaad een dwerg ja! :P

Maar die zien er ook mooi uit moet ik zeggen! :9~
 
Ik ben net iets kleiner en heb toevallig vorige week nog ff op wat fietsen gezeten (ga na zomervakantie beginnen met lessen). De CBR 600F schijnt een erg goede beginnersfiets te zijn. Zit iets rechterop, en iets groter zadel voor passagiers + een vasthoud-beugel :) Ik kan bij die met twee vlakke voeten bij de grond. De CBR 600FS, 600RR en de R6 zijn iets hoger dat is tenenwerk, en is minder comfortabel voor passagiers (klein zadel, geen beugel, ...). Wat prestaties betreft zijn ze allemaal redelijk gelijk.

Ik zit met hetzelfde dilemma maar zodra ik mijn rijbewijs heb ga ik bij de motorzaak proberen wat proefritjes te scoren op de verschillende modellen, het is belangrijke rdat hij goed rijdt dan dat hij er mooi uitziet ;)
 
ja dat is ook wel zo, maar welke verkoper gaat zeggen dat hij alleen maar heeft lopen raggen met de motor? :)

En ik weet zelf eigenlijk nog niets van motoren, dus kan eigenlijk alleen nog een mening hebben over het uiterlijk. Ik kwam dit forum tegen en dacht dat ik hier wel mijn vragen kwijt kon over de motoren, omdat ik er zelf nog niet veel vanaf weet :)

Maar ik zal sowieso es wat oudere topics gaan lezen!
:)

Laat ik het zo formuleren, ik ben eerder achterdochtig bij een fiets met heel weinig kilometers per jaar dan een waarmee gewoon een gezond aantal kilometers is gereden.

Natuurlijk geldt dit niet voor alle fietsen maar ik probeerde alleen te illustreren dat een hogere km-stand juist beter kan zijn.

Suc6 :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan