Yamaha R6 VS Honda CBR 600 RR

013-Remco

MF'er
26 dec 2009
72
0
Tilburg
Ik ben van plan om binnekort een motor aan te schaffen. Ik ben erg aan het twijfelen tussen deze 2 motoren, ben zelf 1m92. Dus niet een van de kleinste. Maar het gaat mij niet alleen om mijn lengte icm de motor. ik hoor graag jullie + of - punten van deze motoren tov elkaar. Het gaat beide om het model uit 2003!

Bedankt!

Gr Remco
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnekort inderdaad een proefrit maken. Alleen nu met al die sneeuw vind ik dat niet echt een strak plan:P Maar ik bedoel of er kwalitatief verschillen in zitten. Zijn er bv bij het ene model kwaaltjes bekend e.d.
 
Oudere R6-jes hebben nog wel eens last van versnellingsbak problemen - dan kunnen ze uit de 1/2 schieten. Vanaf 2003 hebben ze daar geen last meer van zover ik weet. Kwalitatief beide zeer goede motoren die weinig echt grote problemen hebben.

De R6 heeft iets meer vermogen schat ik zo in, de 2003 honda zou onderin niet zo sterk zijn. Zal wel vrij krap worden met je 1.92 vrees ik.. ff gaan yoga'en ;). Beide proefrijden idd en ff kijken welke het beste voor je voelt... en natuurlijk, het is motorrijden, dus dan gaat het zeker ook om een stukje gevoel wat je bij de motor hebt.
 
En hoe zit het met dingen zoals een versnellings indicator, digitale teller etc.
 
Laatst bewerkt:
Beiden digitale snelheidsmeter en analoge toerenteller. Beiden geen versnellingsindicator maar dat is achteraf altijd in te bouwen...
 
Ik zal ook te twijfelen tussen de 600's

Ik heb gewoon veel reviews (uit 2003) gelezen en testritjes gereden, en zo uiteindelijk een keuze gemaakt voor de 600RR
En zoals al eerder gezegd vind ik em veel beter smoelen dan de rest :p

Maar hij is inderdaad wel heel erg klein, alhoewel ikzelf 1.87 ben en er geen problemen mee heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf heb een R6 uit 2003,, ben zelf ook over de 1.90 en zit prima voor mij,
Hijs voor mij echt niet te klein. Het is denk ik dan meer de keuze maken of je een honda of yamaha mooier vindt, en welke je beter vindt rijden, ben zelf zeeeer tevreden of de R6,
hij schakelt heerlijk, weet niet hoe dat bij de cbr is. Beide even proberen dus!
 
Ik word er wel een stuk blijer van om de reacties te lezen van mensen van mijn lengte die er wel goed op passen. Had van verschillende mensen gehoor dat die motoren te klein waren voor mij:D Maar als die klote sneeuw weg is ga eens een proefritje maken:D:D
 
Ja gewoon proefrijden!
Op de sneeuw hoef je niet te wachten, je kan er vast op gaan zitten bij verschillende dealers. Weet je in ieder geval of de zithouding voor jouw postuur aangenaam is ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf niet zoveel kleiner als jij bent (1.88) en rij momenteel op een CBR600RR uit 2009. Wat ik begrepen heb zijn de CBR's alleen maar kleiner geworden dus zou de '03 iets ruimer moeten zijn. Ik kan er zelf prima op zitten en heb ook bij lange tourritten geen last van de zithouding.

Belangrijkste is om het zelf te ervaren en te gaan proefzitten. Ook een langere proefrit van een paar uurtjes kan je wellicht helpen om te kijken of het fysiek comfortabel is.

Succes!! Nu maar hopen dat volgende week de sneeuw enzo weer weg is. Kun jij gaan prefrijden en ik de CBR weer loslaten op de wegen :).
 
Zelf een 02, 05 R6 gehad en nu een 08 R6. Alle 600's zijn wat aan de kleine kant als je boven de 1.85m komt, een fireblade of R1 zou dan weer wat beter passen. Er valt prima op te sturen hoor en je zit ook nog best goed (voor zover je goed kunt zitten op een supersport) maar de verhoudingen kloppen gewoon niet :+

De R6 is een wat fellere/agressievere motor vergeleken met een CBR.
 
Ik zit met dezelfde vraag. Gaat tussen een Cbr 600 RR '08 en een Yamaha R6 '08. Hier zijn dus ook geen noemenswaardige verschillen tussen als ik het goed heb? Heb altijd met een R6 2001 gereden.


Waarom is een de R6 over het algemeen populairder? De looks? Of...?
 
Oudere R6-jes hebben nog wel eens last van versnellingsbak problemen - dan kunnen ze uit de 1/2 schieten. Vanaf 2003 hebben ze daar geen last meer van zover ik weet. Kwalitatief beide zeer goede motoren die weinig echt grote problemen hebben.

De R6 heeft iets meer vermogen schat ik zo in, de 2003 honda zou onderin niet zo sterk zijn. Zal wel vrij krap worden met je 1.92 vrees ik.. ff gaan yoga'en ;). Beide proefrijden idd en ff kijken welke het beste voor je voelt... en natuurlijk, het is motorrijden, dus dan gaat het zeker ook om een stukje gevoel wat je bij de motor hebt.


Voor zover ik heb begrepen heeft de Honda Juist meer vermogen onderin dan de yamaha. :? Yamaha's zijn meestal wat hoogtoeriger dan de Honda's toch?

Ik heb zelf op verschillende cbr600's gereden (2006 model het meest) en ik pas met 1.94 prima op deze motor. ;)
 
Ik kan een Hannspree cbr600rr08 (190km, geen schade) kopen voor €7000. Ervoor gaan dan :D?

Waarom niet? = Belangrijker dan waarom wel, want dat weet ik al :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om binnekort een motor aan te schaffen. Ik ben erg aan het twijfelen tussen deze 2 motoren, ben zelf 1m92. Dus niet een van de kleinste. Maar het gaat mij niet alleen om mijn lengte icm de motor. ik hoor graag jullie + of - punten van deze motoren tov elkaar. Het gaat beide om het model uit 2003!

Bedankt!

Gr Remco

Maatje van me heeft 600rr 2003. Is stukie langer dan ik ben, denk ook bijna 1.90. Heb hem er nog niet over gehoord. Ga eens op een 600rr/100rr of r6/r1 zitten, dan voel je wat beter zit.

Wat uiterlijk betreft, zou ik voor de 600rr gaan. Prijstechnisch denk ik niet dat het veel uitmaakt. 2003 modellen van de 600rr zijn afgelopen jaar flink in prijs gezakt. R6jes tot 2003 ook, dus ik denk dat het 2003 en nieuwe ook flink gaat droppen in de prijs.
Vermogen zal elkaar niet veel ontlopen allemaal... Hoe vaak gebruik je nou +100 pk op het achterwiel? Voor koppel moet je bij Ducati zijn })

@ bad slats:

Qua uiterlijk zou ik voor een R6 kiezen vanaf modellen ouder dan 2006. Schitterend dat kontje van de R6. Staat een mooie rood-witte te koop hier op het forum.

Voor de rest geen ervaring met de modellen...


Succes met de keuze beiden, en na aanschaf verwachten we uiteraard foto's ;)
 
Ik zit met dezelfde vraag. Gaat tussen een Cbr 600 RR '08 en een Yamaha R6 '08. Hier zijn dus ook geen noemenswaardige verschillen tussen als ik het goed heb? Heb altijd met een R6 2001 gereden.


Waarom is een de R6 over het algemeen populairder? De looks? Of...?

Dat is best wel een behoorlijk groot verschil! De CBR is een 'allemansvriend', dat cliché over Honda is nog steeds waar: opstappen en wegrijden. Voordeel vanaf de 07 CBR is dat het middengebied ontzettend sterk is, en dat ze echt helemaal niets wegen 155 kg droog.

R6 vanaf 06 daarentegen is echt een machine die het toerennaaldje liever niet onder de 9/10.000 ziet gaan. Als je daar komt wordt het echt een kanon waar je broekje nat van kan worden. Beetje jammer alleen dat je dan in elke versnelling doorgaans al boven de snelheidslimiet zit...

Qua uiterlijk zou ik het wel weten... alleen jammer dat de prestaties precies omgekeerd zijn. Conclusie, ga voor die Honda!
 
Ik zit met dezelfde vraag. Gaat tussen een Cbr 600 RR '08 en een Yamaha R6 '08. Hier zijn dus ook geen noemenswaardige verschillen tussen als ik het goed heb? Heb altijd met een R6 2001 gereden.


Waarom is een de R6 over het algemeen populairder? De looks? Of...?

Ik had vorig jaar dezelfde keuze :Y Ik heb uiteindelijk gekozen voor de CBR600RR na diverse proefritten op beide motoren. Mijn persoonlijke conclusie was dat de Honda gewoon lekkerder rijdt in bochten, veel beheerster en betere verdeling van het vermogen over de toeren. Ik heb het wel over het 2007 model, modellen daarvoor geldt dat geloof ik iets minder voor :]

De kick van de R6 is wel de power als je volgas weg rijdt bij het stoplicht, maar overall vond ik 'm toch minder lekker rijden. Qua uiterlijk vind ik ze allebei even mooi.

Suc6 :9
 
Zo te zien heeft ie al een R6 gekocht.
Had er ook 1 uit 2003 met mijn 1.93 en paste er perfect op. Lekker agressief motortje, ideaal voor wheelies en kneedowns ;)
 
Zo te zien heeft ie al een R6 gekocht.
Had er ook 1 uit 2003 met mijn 1.93 en paste er perfect op. Lekker agressief motortje, ideaal voor wheelies en kneedowns ;)

Heb inderdaad al een motor gekocht:p Het is een R6 uit 2004 geworden. Morgen ga ik m ophalen als de sneeuw een beetje weg is tenminste. Heb geen zin om de 1e dag al schade te hebben ofzo:S Kut weer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan