Yamaha R6

Vincent M

Rookie
22 jan 2024
2
0
Goedemorgen allemaal!
Ik heb een vraag over de Yamaha YZF R6.
Klopt het dat deze vanaf bouwjaar 2014 iets compacter is gebouwd, waardoor je net wat meer bij het stuur zit?
Zit namelijk nogal in over de houding & de polsen qua druk.
Wil heel graag een Yamaha R6 kopen 2e hands, alleen zoek hiervoor nog een beetje duidelijkheid.
 
Goedemorgen allemaal!
Ik heb een vraag over de Yamaha YZF R6.
Klopt het dat deze vanaf bouwjaar 2014 iets compacter is gebouwd, waardoor je net wat meer bij het stuur zit?
Zit namelijk nogal in over de houding & de polsen qua druk.
Wil heel graag een Yamaha R6 kopen 2e hands, alleen zoek hiervoor nog een beetje duidelijkheid.
Proefritje maken?
 
In 2017 is het nieuwe model gekomen,die technisch nog voor een groot deel hetzelfde is als de oude.
De oudere modellen zijn jarenlang hetzelfde gebleven.
 
In 2006 kwam het ( nog meer) hoogtoerige model.
In de motor media kwam toen regelmatig kritiek dat dat model net iets te ver ging voor op de openbare weg.
Zithouding is ook meer gericht op het circuit.
Wel erg mooi model, maar dat is natuurlijk subjectief.
Ik dacht persoonlijk dat de echte facelift/ model wijziging in 2017 was en destijds de enig leverbare 600 o.a door emissies.

Aangezien het nu 2024 is moet ik even ergens gaan uithuilen en in het reine komen met het feit dat ik een ouwe soppert ben.
 
In 2006 kwam het ( nog meer) hoogtoerige model.
In de motor media kwam toen regelmatig kritiek dat dat model net iets te ver ging voor op de openbare weg.
Zithouding is ook meer gericht op het circuit.
Vanaf 2006 zitten de clip-ons inderdaad onder de kroonplaat en is de zithouding veel sportiever geworden.
In 2008 is het model nogmaals grondig aangepast,en van toen af zijn er alleen nog kleine details en kleuren aangepast tot in 2017.
 
Vanaf 2006 zitten de clip-ons inderdaad onder de kroonplaat en is de zithouding veel sportiever geworden.
In 2008 is het model nogmaals grondig aangepast,en van toen af zijn er alleen nog kleine details en kleuren aangepast tot in 2017.
Thanks!!
 
Ik heb er nog op gereden maar heb wel begrepen dat de R6 een van de minst comfortabele motoren is die er is, wbt zithouding.

Op deze site kan je het zien, en zie indd ook dat de oude R6 wat meer 'relaxed' was.

Motorcycle Ergonomics

Dit is hoe een 'nieuwe' R6, vs oudere R6 vs Fz6 bij mij zou zijn.

Ik denk dat ik er eigenlijk niet eens echt op zou passen 🤣


Screenshot_20240122_152228_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240122_152108_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20240122_152139_Samsung Internet.jpg
 
Ik heb er nog op gereden maar heb wel begrepen dat de R6 een van de minst comfortabele motoren is die er is, wbt zithouding.

Op deze site kan je het zien, en zie indd ook dat de oude R6 wat meer 'relaxed' was.

Motorcycle Ergonomics

Dit is hoe een 'nieuwe' R6, vs oudere R6 vs Fz6 bij mij zou zijn.

Ik denk dat ik er eigenlijk niet eens echt op zou passen 🤣


Bekijk bijlage 1966061
Bekijk bijlage 1966060Bekijk bijlage 1966062
Krijg al last van mn kniien als ik alleen al naar die R6 plaatjes kijk _O-
 
Tsja, en ik krijg al last van mijn rug als ik naar een KTM Adventure kijk...... de enig juiste manier om te ondervinden wat werkt is proefrijden.
Ik heb chronische rugklachten, en kom altijd 'frisser' terug van een 2-weekse motortrip dan dat ik vertrek. Kortom; voor mij doet die motor mn rug alleen maar goed :)

Maar inderdaad, heel persoonlijk.

Mijn 1e motor was een cbr600 uit 1998, na 2 dagen rijden waren mn kniien echt wel zat van die houding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan