Yamaha R7 2021

Wow,

Stel dat er 3 liter reserve in blijft zitten, dan verbruik je 1:12,5 vindt ik nogal gortig voor straatgebruik. Ik heb 2 V-twins, de SV650 doet 1:19,5 op straat en de Tr1 doet 1:7 op circuit _O-
 
Wow,

Stel dat er 3 liter reserve in blijft zitten, dan verbruik je 1:12,5 vindt ik nogal gortig voor straatgebruik. Ik heb 2 V-twins, de SV650 doet 1:19,5 op straat en de Tr1 doet 1:7 op circuit _O-
Welkom in de wondere wereld van de CP4. Mijn MT10 heeft een blok als een kerncentrale maar zuipt als een matroos op verlof.

Ik heb al 2 circuitdagen een sessie voortijdig moeten afbreken omdat ik anders lopend naar de pitstraat kon, verbruik op het circuit gaat alle verbazing te boven.. Maar staat wel dikke fun tegenover :+
 
Die 17 liter doet er niet toe. Hoeveel moet je na 175km bijtanken om hem weer vol te krijgen ?

Overigens is dit een handige site als het om brandstofverbruik gaat. www.spritmonitor.de
20210326_143550.jpg

Volgens mij 199 km op de klok. En ja, de laatste 700 meter moest ik duwen.
 
Je snapt het niet. Het gebrek aan pk's in een capabel rijwielgedeelte is net het hele punt van deze motor.
Met een mt09 blok heb je gewoon een dikke R6. De markt wil dat niet, anders was het ss segment niet dood.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat we de R7 veel op de weg gaan zien. Net als de R3 is het een geslaagd design. Zelf nog niet met een MT07 / Tenere 700 gereden, wel veel lol gehad met een Versys 650. Nu een Tracer 900 en dat 3 cilinder blok is verslavend! (Loopt gemiddeld 1 op 19).
 
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat we de R7 veel op de weg gaan zien. Net als de R3 is het een geslaagd design. Zelf nog niet met een MT07 / Tenere 700 gereden, wel veel lol gehad met een Versys 650. Nu een Tracer 900 en dat 3 cilinder blok is verslavend! (Loopt gemiddeld 1 op 19).


Als je veel lol gehad hebt met een 650 Versys... dan kan dat CP2 blok echt niet tegenvallen.


Of we de R7 echt veel op de weg gaan zien weet ik niet. Het segment heeft het zowieso moeilijk.
Moeilijk opboksen tegen al die naked bikes en sportieve hoogpoters.

Dat we deze meer gaan zien dan de RS660 lijkt me wel waarschijnlijk.
 
Als je veel lol gehad hebt met een 650 Versys... dan kan dat CP2 blok echt niet tegenvallen.


Of we de R7 echt veel op de weg gaan zien weet ik niet. Het segment heeft het zowieso moeilijk.
Moeilijk opboksen tegen al die naked bikes en sportieve hoogpoters.

Dat we deze meer gaan zien dan de RS660 lijkt me wel waarschijnlijk.
R7 is idd een betere keuze dan een RS660.
RS66O komt nu al de werkplaats in met terugroepactie's :Xwaar je u tegen zegt wat ik niet met deze R7 ziet gebeuren.


R9*O*laat maar komen.
 
Ziet er leuk uit, jammer van de statistieken. Jammer dat ze er een zwaardere versie van de A2-voertuigen van hebben gemaakt.
Mn oude FZR 600 uit 1990 had al meer vermogen.

In dit topic wordt door een aantal gesteld dat je de motor volledig moet kunnen gebruiken tot op de grens om plezier te hebben op de weg.
150+ pk kan ook leuk zijn zonder op de grens te opereren. Je hoeft dat gas niet telkens open te draaien, maar als het een keer kan is het toch leuk.
 
Blijkt zeer persoonlijk. Ik ben fan van klein en leuk.
R7 blok lijkt me zeker op straat minstens even leuk als die fzr600.
 
R7 blok lijkt me zeker op straat minstens even leuk als die fzr600.


Mijn gedacht? Leuker!!

Ik heb een FZR600R gehad, en een ZX6-R.
Beide 4 cyl motoren met +100pk.

Nu rij ik af en toe met een MT07, hetzelfde blokje als de R7 met amper 73pk, maar lots of fun!


Maar idd, het blijft persoonlijk..
 
In dit topic wordt door een aantal gesteld dat je de motor volledig moet kunnen gebruiken tot op de grens om plezier te hebben op de weg.

Ik weet niet of je het over mij hebt, maar zo bedoel ik het alvast niet.

Maar ik vind het fijn om ongegeneerd gas te kunnen geven zonder dat een hoop elektronica moet ingrijpen om het veilig te houden.
En net dat zien we meer en meer op die +150pk machines.

Je betaalt je niet alleen blauw om dat ding op de weg te krijgen, er zitten ook een hoop vangnetten op om die pk's iets of wat op een veilige manier op de weg te kunnen houden.
 
Welkom in de wondere wereld van de CP4. Mijn MT10 heeft een blok als een kerncentrale maar zuipt als een matroos op verlof.

Ik heb al 2 circuitdagen een sessie voortijdig moeten afbreken omdat ik anders lopend naar de pitstraat kon, verbruik op het circuit gaat alle verbazing te boven.. Maar staat wel dikke fun tegenover :+

Wel zonde!.

Als je wat meer daagjes doet en je fiets leert kennen op de baan dan ga je elke sessie afgetankt rijden. Met een liter of5 a 6 scheelt het je ook heen en weer klotsend gewicht.
 
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar zo bedoel ik het alvast niet.

Maar ik vind het fijn om ongegeneerd gas te kunnen geven zonder dat een hoop elektronica moet ingrijpen om het veilig te houden.
En net dat zien we meer en meer op die +150pk machines.

Je betaalt je niet alleen blauw om dat ding op de weg te krijgen, er zitten ook een hoop vangnetten op om die pk's iets of wat op een veilige manier op de weg te kunnen houden.

Weet ik niet. Er is een man of 7-8 dat al 4 pagina's roept hoe leuk een klein blokje wel niet is tov een veel sterker blok ;)
Van mij mag het hoor, ieder zn deugd.

Om alles veilig te houden, dat geldt natuurlijk dan bocht uit. Ongegeneerd gas geven gebeurt in de praktijk vaker als je al rechtop zit en dan mis ik bij 73 krukas pk's en een 2cilinder een lekkere schop onder de anus die voor een grote glimlach zorgt.

Ook vind het ik lullig als die golf-die-je-uitdaagt omdat je een 'sportmotor' rijdt wel sneller is of bijna aan kan haken 🤣 :+
 
Ook vind het ik lullig als die golf-die-je-uitdaagt omdat je een 'sportmotor' rijdt wel sneller is of bijna aan kan haken 🤣 :+

Dat Golfje gaat het niet doen hoor.. ook niet als je er met een 73pk sterke MT07 naast staat...

Met een elektrisch aangedreven auto moeten we voorzichtig zijn, da's een feit. 😅
 
Kreeg een mail, dat de R7 vanaf zaterdag bij de NL dealers staat. Hoe vind je de zithouding / wat is je lengte?


Ik ben 173, zithouding is toch wel sportief. Beetje te vergelijken met de R6 durf ik wel zeggen.
In ieder geval een pak sportiever dan een Honda CBR650R bv.

Vind 'm vooral geslaagd qua design, echt een mooi ding.
 
Zijn er al bezitters onder ons? -O--O--O-


Dat zou wel heel snel zijn... de dealers hier in België hebben vorige week allemaal één exemplaar gehad om in hun showroom te plaatsen.
En aangezien alles via Yamaha NL gaat zal het bij jullie niet anders zijn.

Denk dat je als klant er geen gaat geleverd krijgen voordat het jaar om is..


Ik overweeg een aankoop... maar moet eerst van mijn Supertenere en MT07 af zien te geraken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan