Yamaha R7

tanto

MF'er
18 mrt 2012
157
0
Utrecht
Ben je een beetje aan het rond snuffelen en dan kom je dit pracht ding tegen. Gewoon 0 km op de teller. Nog nieuw in krat ook nog *O*

Hij heeft alleen een kleine 14 jaar stil gestaan O-)

5661563-1-2-2.jpg

5661563-4-2-2.jpg

5661563-6-2-2.jpg

5661563-7-2-2.jpg

5661563-8-2-2.jpg



Maar ja voor 59.000,- -O-

Update : Hij staat nu voor 39.000,- :Y :}

http://bleeker.onlinevoorraad.nl/sd61e9df1d32ded218e288e54bf4e1d7c/details/?sid=5661563


Uit de oude doos. Over stuur eigenschappen gesproken

2000 Suzuka 8hours Results of Special Stage 1/7
 
Laatst bewerkt:
Zo'n mooi en exclusief apparaat zul je niet snel nog een keer tegenkomen. Wat betreft prestaties heeft Performance Bikes tijdschrift ooit een 2008 R6 tegen een 99 R7 gezet om te zien hoe die twee vergelijken. Het was niet te ontkomen dat de R6 de R7 in iedere categorie heeft verslagen omdat de voorgaande zo'n 9+ jaar ontwikkeling heeft genoten... en de R7 helaas niet.

Ze hebben uiteindelijk de R7 wel hoog in het vaandel staan omdat het als een ontzettend bijzondere machine aanvoelt en dat was behalve prijs de enige categorie waarin de R6 het onderspit delfde *O*
 
"20% korting op kleding bij aanschaf van een motor"

als ik die R7 voor €59k zou meenemen wil ik een complete kledingset gratis uitzoeken :+
 
€59.000.- laat me niet lachen. Die prijs is echt nergens op gebaseerd. Bij zulke dingen zijn maar net waard wat de liefhebber er voor over heeft. OK, het is uniek, maar niet van goud.
(maar gewoon een ding uit azie en dat maakt het gelijk een stuk minder exotisch.
 
Niet helemaal waar. De R7 is ontworpen en gemaakt omdat Yamaha mee wou doen met World Superbike destijds en daar was een straat gehomologeerde machine voor nodig, waar een minimum aantal van geproduceerd moest worden voordat de regels het toelieten om de R7 in te zetten voor de races. Dus net als de Desmosedici en de NR 750 zijn er maar een beperkt aantal van in de wereld, en daarboven op zijn deze motoren als racemotor als uiteindelijk doel ontwikkeld.

Dat maakt deze aziaat exotisch ten opzichte van de R1, R6, GSXR1000, etc. Die prijs is gebaseerd op marktwerking - zeldzaam, goede conditie, goed oud inmiddels, etc.
 
Niet helemaal waar. De R7 is ontworpen en gemaakt omdat Yamaha mee wou doen met World Superbike destijds en daar was een straat gehomologeerde machine voor nodig, waar een minimum aantal van geproduceerd moest worden voordat de regels het toelieten om de R7 in te zetten voor de races. Dus net als de Desmosedici en de NR 750 zijn er maar een beperkt aantal van in de wereld, en daarboven op zijn deze motoren als racemotor als uiteindelijk doel ontwikkeld.

Dat maakt deze aziaat exotisch ten opzichte van de R1, R6, GSXR1000, etc. Die prijs is gebaseerd op marktwerking - zeldzaam, goede conditie, goed oud inmiddels, etc.
Kleine correctie: de uiteindelijke prijs die iemand ervoor betaalt is gebaseerd op marktwerking..
 
€59.000.- laat me niet lachen. Die prijs is echt nergens op gebaseerd. Bij zulke dingen zijn maar net waard wat de liefhebber er voor over heeft. OK, het is uniek, maar niet van goud.
(maar gewoon een ding uit azie en dat maakt het gelijk een stuk minder exotisch.
Er zit wel goud op de voorvork. :)

Niet minder exotisch, misschien minder gewild.
 
Och,bij Motoport Rotterdam staat een MV Augusta F4 Claudio Castiglioni van 2008 voor €89.000.Nieuwprijs was dacht ik €100.000.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan