Yamaha R7

Piccie!!
5441
jesus een R7 met vette glimranden kolero... ;)
is van een oudje geweest..heeft altijd binnengestaan...en altijd mee rechtdoor gereden.. :)
 
trouwens 170 pk op 173kg ...dat trekt als een jekko...volgens mij trekt dit harder dan een zx12 r... een zx12r heeft maar 8 pk meer...

mmm...en dennis nog getopt met dit ding?
 
trouwens 170 pk op 173kg ...dat trekt als een jekko...volgens mij trekt dit harder dan een zx12 r... een zx12r heeft maar 8 pk meer...

mmm...en dennis nog getopt met dit ding?

Nee niet getopt.
Zat een gloednieuwe achterband op en daarbij hielp het idee van zo'n duur apparaat onder mijn kont ook niet echt.

Wel opengetrokken maar getopt...nee.
 
Een R7 is mijn absolute droomfiets. Het liefst zou ik een ex-race exemplaar willen bemachtigen. Helaas kom ik ze niet veel tegen, ook niet op Zolder......dus weinig kans dat je er al een treft

En al is er een te koop, dan zal het prijskaartje wel weer in de buurt komen van een persoonlijk failissement. Maar mooi blijft het!! En dan die prestaties.......doekje!
 
Hij is begrensd op zijn injectoren.
2 per cilinder waarvan standaard het er maar 1 doet!

De R7 had "douche" injectors recht boven de kelken zitten, maar het was toen (nog) niet mogelijk om dat fatsoenlijk voor op straat afgesteld te krijgen. Maar als ze die er af hadden gehaald dan mochten ze die injectoren niet gebruiken in de superbikes (en daar was de R7 eigenlijk voor bedoeld). Hij had dus de douche injectors die niets deden en gewone aan de zijkanten van de inlaatkanalen.

Er zijn er zo weinig gemaakt dat er maar 1 versie bestond en die was aangepast aan het land met de meeste restricties (Duitsland / Californie?).
 
Maar 6?
Vreemd,ik kom ze wel erg vaak tegen.
Van de zomer op Zolder waren er 2,waarvan 1 op "full power"!
Vorige week ook 1 op Zolder,van Belg met een M3.
En bij het vrijrijden op Zandvoort was er ook 1.
Jullie moeten meer circuitrijden!
 
170 BHP...dat was toch echt niet standaard hoor!

Ik weet het niet meer precies, maar 'uit de winkel' had dat ding maar BAR weinig vermogen.

Nu lees ik dus warom :)

170BHP zal dus wel zijn zonder al die restricties...
 
gisteren reden er 2 mee op zandvoort

std hebben ze iets van 120-125 pk met andere naalden e.d. nu 145 pk


P.s. gisteren een helemaal zoek gereden "nah ik had koppijn, was er niet helemaal bij ....." haha

wel een onwijs mooi ding trouwens
 
laatst stond er in de kickxstart een artikeltje over een vrouw met een r6, daar staan ook 2 laatjes bij van een r7 *D
 
Laatst een artikel in een engels motorblad (Performance Bikes). Een (idioot rijke) gozer had er een gekocht voor op het circuit en later er nog één bijgekocht. Had hij er dus twee....

Rijd hij z'n ene blok in elkaar...
Toen maar het idee om een getunede R1 blok erin te maken... Het resultaat:

Superbike Spec Yamaha R7 met getuned R1 blok van 168 achterwiel pk's (en nu 100% betrouwbaar!!) :9~ ... Tsja als je geld hebt... |(

Kosten ong 50.000 euro... en dat is exuclsief de snelle blok onderdelen!!
 
Nou, ik heb de Moto73 van begin sept '99 uit het 'archief' gevist waarin de R7, ZX7R en GSXR750 worden getest door Pajic en Zeelenberg.

Er zijn er in totaal 500 gefabriceerd waarvan er 7 in Nederland zijn gekomen. De gehomologeerde uitvoering heeft slechts 106PK (beroerd zeg) maar de hier geteste versie heeft 131PK a.d krukas. Deze vermogenswinst werd verkregen door de gaskleppen helemaal te laten openen en de vervroegingscurve van de ontsteking iets anders af te stellen.
Aan de vermogenscurve was nog steeds te zien dat de motor bedoeld is voor meer aanpassingen zoals de grote injectoren bovenop de inlaatkelken, race uitlaatje e.d.

Er zitten wat gekke dipjes in het vermogen en hij rijdt pas lekker als het hard gaat.

0-100 3.8 R7 3.1 GSXR
0-150 6.3 R7 5.2 GSXR
0-200 11.0 R7 9.0 GSXR

Ook de tussenacceleratie in hoogste versnelling doet de GSXR sneller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan