Yamaha rd 125

3nigm4

Rookie
12 aug 2004
2
0
Tervuren
Goeieavond mofo's,
Ik ben Enigma, Ik lees al 2 jaar elke dag dit forum, maar vondt het is tijd om te registreren, Ik ga binnenkort mijn rijbewijs halen, en gelijk mijn 1ste motor, een yamaha rd 125 uit '83, een rokende 2-takter. :+
Ze vragen er 150 euro voor...Maar hij rijd niet...Optisch gezien is hij in perfecte staat geen roest, originele stukken, nieuwe banden, elektrisch in orde etc..Voor 150 euro is het wel een koopje, maar dan moet ik achterhalen wat er mee scheelt, en ik ben niet zo mechanisch aangelegd, (heb wel een paar maten die prutsen enzo). Dus..kopen en dan kijken wat er scheelt --> kindersurprise effect..
of eerst binnenbrengen bij een garage op eigen kosten en dan beslissen.
Alvast thx voor de wijze raad.
Cheers,
3nigm4
 
150 euro is een prima brikkenprijs. Een tweetakt is geloof ik wel wat meer sleutelwerk dan een 4takter. Maar wel erg geinig.
150 euro is niet veel, maar als je het hele blok moet vervangen mogelijk niet echt een goed idee. Als je em toch koopt, vooral een werkplek handboek opsnorren en beginnen met losschroeven.

Ik zou 'em niet naar de garage brengen, das zonde van je pegels. En als je zelf prutst is dat leuk en leerzaam.

We willen echter wel veel plaatjes zien ;)
 
Mogge Enigma,

Ik struin het hele web af voor een RD 125 LC en jij vind er 1 voor 150E !
Kopen dus, opknappen en knetteren met dat hok!

succes, en mail wat foto's

grt Ray
 
op zich een leuk ding voor een leuke prijs.
als jij schrijft rd en loopt niet begin ik meteen aan versleten cilinders te denken.
dat is meestal de reden waarom rd's en met name de 350's goedkoop zijn.
als ze veel gelopen hebben zijn ze al op de laatste overmaat geboord en dan moet je nieuwe cilinders gaan kopen, da's duurder als 150 €.
je kan echter rustig de gok nemen, als je de onderdelen los verkoopt kan je dat geld zo terugverdienen, helemaal als de uitlaat en plaatwerk origineel en goed zijn.
 
Of je laat er een andere wand in dampen :) Opzich ook niet zo enorm duur voor de kwaliteit die je dan krijgt.

150 euro zou ik doen :) (Ik hou gewoon van 2T)

Tis misschien wel vaker sleutelen dan n 4t, maar als je iets los moet halen, heb je het ook in een halfuurtje gefixt door de simpelheid ervan :)
 
Mh, thx voor de reply's mensen.
Er is wel 90% kans dat ik hem ga ophalen...het is mn eerste motor dus dat zal wel leuk zijn voor die prijs moest ik hem in orde maken. Kheb net nieuwe contacten aangelegd met een vriend die sleuteld aan 2-takters..dus die gaat kijken naar het probleem. Moest het een probleem zijn met het blok dan verkoop ik hem in stukken of aan iemand die geintereseerd is. Zo niet dan rijd ik er op :p.
Zouden jullie me eventueel online kunnen begeleiden, als ik het probleem probeer te verhelpen. Ik zou er veel aan hebben aan jullie deskundige uitleg :9 .
Khou jullie op de hoogte, en zal er binnekort pics van online zetten!
Hasta la pasta,

3nigm4
 
Terug
Bovenaan Onderaan