• Beste Bezoeker,

Hartelijk dank voor je donatie. Hier help je Motor-Forum enorm mee!

Yamaha RD200 '73

ToscaRD

Die hard MF'er
27 aug 2018
364
591
Etten-Leur
B377E115-8CC2-4F10-96A1-4C67F127D9B9.jpeg
De Rd laten ontwaken uit zijn winterslaap 😍. Had een klein beetje hulp nodig van zijn choke, verder starten en lopen als een zonnetje 😍.
ben maar n klein stukje weggeweest (barst van de koppijn, en dan helpt die koude wind niet) maar hij doet t iig nog 💪🏻
vanmiddag de elektronica maar eens nalopen. Met t vervangen van t lichtschakelaartje heb ik waarschijnlijk iets gesloopt (of draadje los oid)want 9 vd 10 keer doet t licht het niet meer.

tot grote schaamte van de winter echt nergens aan toegekomen...

Spits

/¥\
2 dec 2010
38.231
28.869
Bekijk bijlage 1476486
De Rd laten ontwaken uit zijn winterslaap 😍. Had een klein beetje hulp nodig van zijn choke, verder starten en lopen als een zonnetje 😍.
ben maar n klein stukje weggeweest (barst van de koppijn, en dan helpt die koude wind niet) maar hij doet t iig nog 💪🏻
vanmiddag de elektronica maar eens nalopen. Met t vervangen van t lichtschakelaartje heb ik waarschijnlijk iets gesloopt (of draadje los oid)want 9 vd 10 keer doet t licht het niet meer.

tot grote schaamte van de winter echt nergens aan toegekomen...
Maar wat een mooi ding 👍

Coert65

Old-skool
Donateur
22 apr 2015
9.916
8.366
Puttershoek
Ja echt hé, een pareltje. Enne, wat moet er, buiten de bedrading nog aan gedaan worden?
Ik zie alleen een hele mooie RD200. :t

ToscaRD

Die hard MF'er
27 aug 2018
364
591
Etten-Leur
Ja echt hé, een pareltje. Enne, wat moet er, buiten de bedrading nog aan gedaan worden?
Ik zie alleen een hele mooie RD200. :t
Dank 😊
Hij heeft 14 jaar stilgestaan. Moeten nieuwe bandjes op sowieso. Maar hij houdt ook wat in (nu geen last van gehad want rustig rondje met 50/60km/u) in hoge toeren. Ben op zoek naar condensatoren want daar schijnt t in te kunnen zitten. Maar nogmaals, kan er wel gewoon mee rijden.
sputtert soms ook een beetje, maar ik begin t idee te krijgen (hier ook al wel eens gezegd door iemand geloof ik) dat dat bij 2takt hoort.
Voor de rest doet hij t volgens mij prima (maar... ik heb er helaas nog niet veel verstand van).

verder ben ik vooral heel erg verliefd op t apparaat en voel ik me de koning te rijk als ik erop rijd 🙊.

gt550

MF veteraan
6 nov 2004
1.734
145
dongen
Mocht je met die condensatoren komen te zitten dan is daar misschien een oplossing voor. Effe koekele op wikkeltechniek jan de laat. Deze man weet alles daarvan. Ik heb twee moderne condo's van hem in de behuizing van de oude gebouwd, op zijn aanwijzing. Werkt perfect. Brommertje loopt als een tierelier. En veel betrouwbaarder. Oude originele voorraad is ook gewoon oud. Succes.

Marc Driessen

Rookie
15 jul 2020
3
0
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik met volgende vraag zit.
Ik heb me onlangs een Yamaha rd 200 van 1976 (2-takt motor) gekocht.
Voordat ik echt ga restaureren wil ik weten of de motor nog goed is.
Er staan 22.000 km op de teller.
Hij heeft heel even gelopen en valt dan stil.
Telkens als ik hem in gang trap springt hij even aan, maar valt direct terug stil.
Kan dit aan de carburateurs liggen, of waar moet ik mee beginnen?
Jullie hulp is van harte welkom!

Deputy Duc

Moderator
Crew
Donateur
2 aug 2004
26.171
4.961
Gijs Vijs.... Kom er maar in....

Welkom op MF, Marc. Maar misschien is het een beter idee om je eigen topic te starten. Wel zo overzichtelijk.

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
20.105
5.204
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik met volgende vraag zit.
Ik heb me onlangs een Yamaha rd 200 van 1976 (2-takt motor) gekocht.
Voordat ik echt ga restaureren wil ik weten of de motor nog goed is.
Er staan 22.000 km op de teller.
Hij heeft heel even gelopen en valt dan stil.
Telkens als ik hem in gang trap springt hij even aan, maar valt direct terug stil.
Kan dit aan de carburateurs liggen, of waar moet ik mee beginnen?
Jullie hulp is van harte welkom!
Begin inderdaad eerst maar eens te kijken of er geen sproeiers verstopt zitten,is de benzine wel vers,oude benzine werkt vaak ook niet best meer.

Marc Driessen

Rookie
15 jul 2020
3
0
De vorige eigenaar zou de carburateurs zuiver gemaakt hebben, althans dat beweert hij. Maar goed dan ga ik dat maar eens eerst doen. De benzine is vers en het benzine kraantje heb ik al na gekeken en gedeeltelijk vernieuwd want het lekte behoorlijk.

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
20.105
5.204
De vorige eigenaar zou de carburateurs zuiver gemaakt hebben, althans dat beweert hij. Maar goed dan ga ik dat maar eens eerst doen. De benzine is vers en het benzine kraantje heb ik al na gekeken en gedeeltelijk vernieuwd want het lekte behoorlijk.
Kijk ook het luchfilter na,het kan zijn dat het door ouderdom verteert is,vaak word het dan maar weggelaten omdat een
nieuwe moeilijk of niet te krijgen is.

Marc Driessen

Rookie
15 jul 2020
3
0
Ja dat klopt de luchtfilter is vervangen door een nylon kous. Maar zonder luchtfilter zou die toch ook even moeten lopen??? Of zijn deze daar zo gevoelig aan???

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.938
303
Tilburg
Ja dat klopt de luchtfilter is vervangen door een nylon kous. Maar zonder luchtfilter zou die toch ook even moeten lopen??? Of zijn deze daar zo gevoelig aan???
stationair maakt het niet vreselijk veel uit maar op toeren wel degelijk... maar idd, hij zou wel moeten lopen.

Maar, nogmaals, dit is het topic over de motor van Tosca, misschien kan je beter een eigen topic aanmaken voor jouw motor of voor het probleem wat je nu hebt.

ToscaRD

Die hard MF'er
27 aug 2018
364
591
Etten-Leur
Mijne ook zonder filter gekocht, reed er gewoon mee.
Leuk, nog een rd op t forum! Ben benieuwd naar je topic 🙂

Bovenaan Onderaan