Yamaha RD200 '73

Lichtschakelaar aan/uit. Moet ff zoeken maar heb er misschien nog eentje....:)
Lekker late reactie,maar als je zou willen kijken, graag!

Wbt de filters; het valt mij op dat t vaak net de latere jaren zijn, zo ook bij bovenstaande link. Past een rd200 filter van 1976-1978 op die van 1973 of zitten daar echt verschillen in?

Heel erg dank voor het meedenken! Nu ik aan het lessen ben wordt het ook tijd de rd in orde te maken, zodat ik straks lekker kan gaan rijden
 
Lekker late reactie,maar als je zou willen kijken, graag!

Wbt de filters; het valt mij op dat t vaak net de latere jaren zijn, zo ook bij bovenstaande link. Past een rd200 filter van 1976-1978 op die van 1973 of zitten daar echt verschillen in?

Heel erg dank voor het meedenken! Nu ik aan het lessen ben wordt het ook tijd de rd in orde te maken, zodat ik straks lekker kan gaan rijden
74 tot 78 zijn zeker gelijk,dan zal 73 ook wel het zelfde zijn.
 
Van wat ik kan vinden is de rd vanaf 76 het nieuwere model (vierkantere tank). T kapje onder lijkt me wel t zelfde.
Ik zal ze eens bestellen. Zo duur zijn ze ook weer niet... 😊
 
Van wat ik kan vinden is de rd vanaf 76 het nieuwere model (vierkantere tank). T kapje onder lijkt me wel t zelfde.
Ik zal ze eens bestellen. Zo duur zijn ze ook weer niet... 😊
Net nog eens gekeken naar de modellen,de eerste was de RD200A uit 1973,en die is tot en met 1974 het zelfde gebleven.
73 tot zeker 76 hebben het zelfde luchtfilter.
 
Laatst bewerkt:
Lekker late reactie,maar als je zou willen kijken, graag!

Wbt de filters; het valt mij op dat t vaak net de latere jaren zijn, zo ook bij bovenstaande link. Past een rd200 filter van 1976-1978 op die van 1973 of zitten daar echt verschillen in?

Heel erg dank voor het meedenken! Nu ik aan het lessen ben wordt het ook tijd de rd in orde te maken, zodat ik straks lekker kan gaan rijden
Das idd wat je noemt een razend snelle reaktie!})
Ga morgen wel even graven......
 
Hoi! Ik heb nog een schuifje (bij jouw motor afgebroken) met metalen lipje. Is dus sterker. :Y
Plus een zwart schuifknopje, dinges of zoiets.

Tip: Haal de schakelaar in zn geheel v/h stuur en doe de operatie binnen op een tafel. Je moet de oude schuif nl uit de schakelaar verwijderen. Dat ding blijft in positie dmv een heel klein veertje en een nog kleiner kogeltje. Als je dat dus los maakt, is de kans heel groot, dat het veertje met kogel de vrije wereld in schiet.
Zelf doe ik een theedoek er over, wat voorkomt, dat je t spul kwijt raakt. Drie keer raden hoe ik op dat idee gekomen ben....:+.

Moet ik alleen nog weten waar ik de postduif heen moet sturen....
 
Net nog eens gekeken naar de modellen,de eerste was de RD200A uit 1973,en die is tot en met 1974 het zelfde gebleven.
73 tot zeker 76 hebben het zelfde luchtfilter.
Voor de zekerheid Yamparts gemaild, dit was hun antwoord:
'Unfortunately the air filters we stock for the 1976 onwards RD200 are not suitable for the earlier models and we are unable to source the correct air filter for the earlier models.'

Maakt mij toch benieuwd naar waar het verschil in zit...
 
Voor de zekerheid Yamparts gemaild, dit was hun antwoord:
'Unfortunately the air filters we stock for the 1976 onwards RD200 are not suitable for the earlier models and we are unable to source the correct air filter for the earlier models.'

Maakt mij toch benieuwd naar waar het verschil in zit...
Ben daar inmiddels ook achter,vanaf 1976 heeft een enkel filter,de modellen daarvoor een dubbel filter.
Dan blijven deze over,of heel E bay afstruinen en hopen dat er nog ergens originele te vinden zijn,
https://www.economycycle.com/shop/y...9-high-performance-air-filter-for-rd125rd200/
 
Valt dat niet aan te passen/pas te maken? Moet toch op eoa manier een filter te fixen zijn:')
 
Kast is leeg. Verkoper had er wel iets bij geknutseld, maar geloof dat dat ook niet veel soeps was. Komt in ieder geval niet overeen met de vorm van de kast. Ik zal ze nog eens opzoeken, kijken of dat enigszins bruikbaar is.
 
Kast is leeg. Verkoper had er wel iets bij geknutseld, maar geloof dat dat ook niet veel soeps was. Komt in ieder geval niet overeen met de vorm van de kast. Ik zal ze nog eens opzoeken, kijken of dat enigszins bruikbaar is.
Een ander alternatief is powerfilters monteren,maar daar zal je de motor op moeten afstellen.
 
https://hvccycle.net/yamaha-rd125-rd200-replacement-air-filter-uni-nu-2229/
Deze zien er kwa vorm anders uit... Moet hier dan nog een gaasje bij gezocht worden?
Verzenden vanuit Amerika zal een stuk duurder zijn dan uit de UK, maarja…… Moet toch iets
Ik denk dat het gaas er bij zit,maar 100% zeker weet ik het niet,dan zou je dat moeten vragen aan die firma.
Ze staan hier wel afgebeeld met gaas,
https://www.economycycle.com/shop/y...9-high-performance-air-filter-for-rd125rd200/
 
Enig idee hoe dat 'gaas' genoemd wordt in het engels?
:?
1406607
 
google is your friend :P Mesh.. - nee ik heb het niet opgezocht..
Dat mesh kom ik nog wel op, maar wist niet of het nog een specifiekere naam had ;)

Zijn er hier meer mensen die filters nodig hebben? Het ziet er naar uit dat ik toch vanuit Amerika moet bestellen, dus mochten er meer mensen zijn die van plan waren iets te bestellen kunnen we het misschien net zo goed combineren!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog eens goed gesnuffeld in de doos met spulletjes die ik bij de rd gekregen heb en jawel, 2 gaasjes!! Dus nu even op zoek naar op maat maak filtermateriaal en het zou gefixt moeten zijn 👌🏻🙏🏻🎉
 
Vandaag nog eens goed gesnuffeld in de doos met spulletjes die ik bij de rd gekregen heb en jawel, 2 gaasjes!! Dus nu even op zoek naar op maat maak filtermateriaal en het zou gefixt moeten zijn 👌🏻🙏🏻🎉
Zou eens bij een cross zaak informeren,die werken veel met schuimfilters,of neem eens contact op
met Twin Air filters.misschien kunnen of willen hun je helpen,het is een Nederlands bedrijf..
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...twinair.com/&usg=AOvVaw1GIDciUUCW232PbZuMiFtQ
 
Ik heb me vanavond maar eens verdiept in de kwestie ‘lichtschakelaar ‘. Normaal doe ik alleen iets als manlief bevestigd dat ik het juiste los wil halen, maar ik dacht... hoe moeilijk kan dit zijn?

De boel voorzichtig losgedraaid en (een gewaarschuwd mens telt voor 2...) het balletje en het veertje opgevangen. Er zit een klein verschil tussen het nieuwe en het oude schakelaartje (zie foto’s), de oude had een ‘verdiept’ sleufje voor het stalen plaatje. Hier zat dan ook een klein extra plaatje tussen, wat niet lekker paste in de nieuwe (kreeg m dan nauwelijks nog in zn huisje). Deze er dus maar tussenuit gelaten, contactpunten even schoongemaakt en alles weer vast 👌🏻.

Nou staat mij bij dat het dimlicht alleen werkt als de motor loopt en de motor staat in de woonkamer. Moet dus even wachten met testen tot de volgende keer dat de rd buiten komt 🙊. Het is momenteel al warm zat buiten 😂.

Zoals beloofd aan @Gijs Vijs een paar foto’s.
022872C0-99EE-402A-9295-A950EA39976F.jpeg
AB223804-A9D8-4022-A44F-4B46C48D194A.jpeg
5D93CFCA-E57A-437D-9217-F8E261A2733C.jpeg
58F8CA9B-429F-4943-9394-4D7973CF745B.jpeg
 
Zijn idd wat kleine verschillen!
Als alles werkt zoals het moet, doen (bij mij iig) alle lichtfunkties het gewoon bij uitgeschakelde motor.
Dus ook de toetert en de richtingaanwijzerts.....;)
En dat is bij de 1973-1975 RD 250/350 ook zo.

Testen met motor uit kan, maar niet te lang. Er staat anders een bobine zich zo op te winden dattie erg heet wordt en daar kunnen ze niet tegen.....
 
De toetert doet t zeker (kan ik af en toe niet laten... ff toeteren ;)), richtingaanwijzers en stadslicht ook. Maar ik meen dat bij bv mijn auto ook pas het echte dimlicht aangaat als ik de motor daadwerkelijk gestart heb.

Binnenkort ff naar buiten en controleren. Doetie t nou niet, dan moet het weer even uit elkaar en moeten we de bedrading/contactpuntjes even controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan