Yamaha RD200 '73

B377E115-8CC2-4F10-96A1-4C67F127D9B9.jpeg

De Rd laten ontwaken uit zijn winterslaap 😍. Had een klein beetje hulp nodig van zijn choke, verder starten en lopen als een zonnetje 😍.
ben maar n klein stukje weggeweest (barst van de koppijn, en dan helpt die koude wind niet) maar hij doet t iig nog 💪🏻
vanmiddag de elektronica maar eens nalopen. Met t vervangen van t lichtschakelaartje heb ik waarschijnlijk iets gesloopt (of draadje los oid)want 9 vd 10 keer doet t licht het niet meer.

tot grote schaamte van de winter echt nergens aan toegekomen...
 
Bekijk bijlage 1476486
De Rd laten ontwaken uit zijn winterslaap 😍. Had een klein beetje hulp nodig van zijn choke, verder starten en lopen als een zonnetje 😍.
ben maar n klein stukje weggeweest (barst van de koppijn, en dan helpt die koude wind niet) maar hij doet t iig nog 💪🏻
vanmiddag de elektronica maar eens nalopen. Met t vervangen van t lichtschakelaartje heb ik waarschijnlijk iets gesloopt (of draadje los oid)want 9 vd 10 keer doet t licht het niet meer.

tot grote schaamte van de winter echt nergens aan toegekomen...
Maar wat een mooi ding 👍
 
Ja echt hé, een pareltje. Enne, wat moet er, buiten de bedrading nog aan gedaan worden?
Ik zie alleen een hele mooie RD200. :t
Dank 😊
Hij heeft 14 jaar stilgestaan. Moeten nieuwe bandjes op sowieso. Maar hij houdt ook wat in (nu geen last van gehad want rustig rondje met 50/60km/u) in hoge toeren. Ben op zoek naar condensatoren want daar schijnt t in te kunnen zitten. Maar nogmaals, kan er wel gewoon mee rijden.
sputtert soms ook een beetje, maar ik begin t idee te krijgen (hier ook al wel eens gezegd door iemand geloof ik) dat dat bij 2takt hoort.
Voor de rest doet hij t volgens mij prima (maar... ik heb er helaas nog niet veel verstand van).

verder ben ik vooral heel erg verliefd op t apparaat en voel ik me de koning te rijk als ik erop rijd 🙊.
 
Mocht je met die condensatoren komen te zitten dan is daar misschien een oplossing voor. Effe koekele op wikkeltechniek jan de laat. Deze man weet alles daarvan. Ik heb twee moderne condo's van hem in de behuizing van de oude gebouwd, op zijn aanwijzing. Werkt perfect. Brommertje loopt als een tierelier. En veel betrouwbaarder. Oude originele voorraad is ook gewoon oud. Succes.
 
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik met volgende vraag zit.
Ik heb me onlangs een Yamaha rd 200 van 1976 (2-takt motor) gekocht.
Voordat ik echt ga restaureren wil ik weten of de motor nog goed is.
Er staan 22.000 km op de teller.
Hij heeft heel even gelopen en valt dan stil.
Telkens als ik hem in gang trap springt hij even aan, maar valt direct terug stil.
Kan dit aan de carburateurs liggen, of waar moet ik mee beginnen?
Jullie hulp is van harte welkom!
 
Gijs Vijs.... Kom er maar in....

Welkom op MF, Marc. Maar misschien is het een beter idee om je eigen topic te starten. Wel zo overzichtelijk.
 
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik met volgende vraag zit.
Ik heb me onlangs een Yamaha rd 200 van 1976 (2-takt motor) gekocht.
Voordat ik echt ga restaureren wil ik weten of de motor nog goed is.
Er staan 22.000 km op de teller.
Hij heeft heel even gelopen en valt dan stil.
Telkens als ik hem in gang trap springt hij even aan, maar valt direct terug stil.
Kan dit aan de carburateurs liggen, of waar moet ik mee beginnen?
Jullie hulp is van harte welkom!
Begin inderdaad eerst maar eens te kijken of er geen sproeiers verstopt zitten,is de benzine wel vers,oude benzine werkt vaak ook niet best meer.
 
De vorige eigenaar zou de carburateurs zuiver gemaakt hebben, althans dat beweert hij. Maar goed dan ga ik dat maar eens eerst doen. De benzine is vers en het benzine kraantje heb ik al na gekeken en gedeeltelijk vernieuwd want het lekte behoorlijk.
 
De vorige eigenaar zou de carburateurs zuiver gemaakt hebben, althans dat beweert hij. Maar goed dan ga ik dat maar eens eerst doen. De benzine is vers en het benzine kraantje heb ik al na gekeken en gedeeltelijk vernieuwd want het lekte behoorlijk.
Kijk ook het luchfilter na,het kan zijn dat het door ouderdom verteert is,vaak word het dan maar weggelaten omdat een
nieuwe moeilijk of niet te krijgen is.
 
Ja dat klopt de luchtfilter is vervangen door een nylon kous. Maar zonder luchtfilter zou die toch ook even moeten lopen??? Of zijn deze daar zo gevoelig aan???
 
Ja dat klopt de luchtfilter is vervangen door een nylon kous. Maar zonder luchtfilter zou die toch ook even moeten lopen??? Of zijn deze daar zo gevoelig aan???
stationair maakt het niet vreselijk veel uit maar op toeren wel degelijk... maar idd, hij zou wel moeten lopen.

Maar, nogmaals, dit is het topic over de motor van Tosca, misschien kan je beter een eigen topic aanmaken voor jouw motor of voor het probleem wat je nu hebt.
 
Ja dat klopt de luchtfilter is vervangen door een nylon kous. Maar zonder luchtfilter zou die toch ook even moeten lopen??? Of zijn deze daar zo gevoelig aan???
Mijne ook zonder filter gekocht, reed er gewoon mee.
Leuk, nog een rd op t forum! Ben benieuwd naar je topic 🙂
 
Even stof afblazen!
Sorry heren, ik ben zo ontzettend druk dat MF er veel te vaak bij inschiet -O-
De RD ook helaas nog niet aan toegekomen. Wel weer uit de winterslaap gehaald en weer met een domme dikke glimlach door het dorp geprutteld.

vandaag een hele partij onderdelen mogen ontvangen. Binnenkort eens even uitzoeken en een weekendje rotzooien. Kijken wat ik zelf gebruiken kan, de rest mag de verkoop weer in :).

5111C250-DD12-476A-9293-00E5B8F2433B.jpeg
7FA61533-61AA-4F9E-949A-1EA2885A440E.jpeg
E1202E08-C6ED-4228-971F-31D3B91C412C.jpeg
7F30B07E-2448-43E6-A961-F646F71B7E98.jpeg
1DB6E867-0192-4584-B081-E936791B345C.jpeg
 
Precies! Je kunt beter alles wat je hebt bewaren.
Wie weet kun je met wat sleutelwerk, waar je ook nog een hoop van opsteekt en plezier van hebt, er nog 1 van opbouwen.
Zo niet, heb je altijd een onderdelen voorraad, waar je op terug kan vallen mocht dat nodig zijn.
Want ook onderdelen voor deze motoren zijn vrij schaars te vinden.
 
Klopt, daarom ook de hele partij maar genomen!
Zitten echter ook wat spulletjes van een net ander model bij en dubbele dingen. Alles wat voor mij bruikbaar is blijft ook mooi hier!
 
Kijk! dat is luxe!
Je kunt eigenlijk nooit genoeg onderdelen hebben... als je het later nog eens moet kopen betaal je er blauw aan!
 
De RD heeft afgelopen jaar bij manliefs oom gestaan. Nadat wij vorige zomer een nieuwe bank kochten paste hij écht niet meer in de woonkamer ;(

Van de week heeft hij nieuwe sloffen gekregen en gisterochtend heb ik hem opgehaald zodat hij mee naar de Walm kon. Als het goed is over n week een extra garagebox, dus dan kan hij mooi thuis blijven!

Nieuwe banden scheelt zo veel! Gisteren reed hij ook prima. 80 in z’n 3/4 (hing van de wind af wanneer hij lekker liep ;-)) met zo’n 5500/6000 toeren nog genoeg ruimte om te versnellen. Vandaag weer terug naar de Walm en kwam niet verder dan 70 in z’n 4 met het gas vol open op 5000 toeren….. terugschakelen hielp hierbij niet. In z’n 1 en 2 kwam ik prima tot 7500/8000 toeren. Is ook 2x uit z’n versnelling geschoten tijdens t rijden, als ik t goed heb in z’n 3 en 4.

Komende weken dus maar even mee aan de bak. Eerst even de olie verversen en alles weer ff schoonmaken. En dan nu hij thuis staat regelmatig een stukje rijden. Als hij in de garage staat pak ik m toch makkelijker dan wanneer ik m met pijn en moeite uit de woonkamer moet manoeuvreren, óf eerst n kwartier moet rijden om m op te halen (en dan eerst weer koffie moeten drinken etc ).

Voor nu:
BLIJ
 

Bijlagen

  • 87F73DDF-6983-4DFD-B90C-B7C226717745.jpeg
    87F73DDF-6983-4DFD-B90C-B7C226717745.jpeg
    266,7 KB · Weergaven: 39
Dat is inderdaad 1 van de dingen die ik even goed wil bekijken. Heb een berg onderdelen liggen, dus ga eens even kijken of daar nog een schakelvork bij zit :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan