Yamaha rd350 waar op letten bij aankoop?

Double Check

MF'er
9 feb 2007
154
0
Liessel (Noord Brabant)
Dag mijn naam is Nick en ik ben van plan om een yamaha RD350 aan te gaan schaffen om naar eigen stijl om te bouwen(qua vormgeving e.d. :] ).

ik heb altijd 4 takt gereden en weet weinig van 2 takt af |( ,
wel heb ik gehoord dat het onderhoud aan deze machines anders is en belangrijker dan een 4 takt.

waar moet ik allemaal op letten bij de aanschaf vooral als er weinig tot geen dingen van de technische straat bekend zijn?

Ik schat dat hier wel wat 2 takters rondzwerven over motorforum dus kom maar op met die info :) !

alvast bedankt!
 
Onderhoud valt wel mee, ligt mede aan je rijstijl.
Ga je er, nadat deze goed warm is, pas goed tegen aan dan kan deze toch behoorlijk lang tegen.
Zuigers en boren/honen moeten zo om de 20.000km , om de motor op niveau te houden.
Overmaten zijn er zat te koop.
Let met name op de km stand en of er al evt nieuwe zuigers zijn geplaatst en evt welke overmaat er in zit.
Rammelt\ bonkt de motor behoorlijk, dan is het tijd voor een drijfstang revisie. Dat loopt nog enigzins in de papieren, niet alleen qua kosten van de delen maar ook het werk. Blok splitsen, krukas persen, uitrichten pakkingen lagers ed.
Btw kijk eens op www.RD350.nl, daar zitten allemaal van die 2T snuivers.

Btw, succes
 
Laatst bewerkt:
:^

let ook op de juiste werking van het YPVS (Yamaha Power Valve System), een soort Exupklep voor tweetakters van Yamaha.

Vooral: rij er eerst eens op, want een RD is niet voor iedereen. Het is een lekker lichte motor, die je vooral hoog in de toeren heel veel vermogen geeft. Niet iedereen vind zo'n 12000 toeren jengelend opgevoerd brommertje leuk om op te rijden.

Bij Rekers in Heerlen heeft heel lang een nieuwe gestaan (ik meen bouwjaar 1989), misschien hebben ze hem nog: http://www.rekersmotoren.nl/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan