Yamaha Remblokken terug plaatsen

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Goedenavond allemaal,

Deze leek dacht vandaag eens even te zien of zijn remblokken nog goed zijn. Nou dat is het geval, alleen krijg ik ze niet meer terug geplaatst. Het gaat om de remblokken achter.

Hoe zou ik dit moeten doen? Hij klikt niet vast o.i.d.

IMG_0754.jpg


IMG_0755.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zuiger terug douwen, maar die lijkt al op zijn plaats te zitten. trilplaatje zal dan wel niet goed zitten... Ding moet zo inelkaar vallen
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allemaal,

Deze leek dacht vandaag eens even te zien of zijn remblokken nog goed zijn. Nou dat is het geval, alleen krijg ik ze niet meer terug geplaatst. Het gaat om de remblokken achter.

Hoe zou ik dit moeten doen? Hij klikt niet vast o.i.d.

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is precies je probleem?

Je maakt remzuiger schoon. Drukt die rustig terug. Houd reservoir in de gaten.

Blokken op de plek, met zoveel mogelijk ruimte er tussen.

dan geheel op de plek zetten.

Beste dat dit model blokken wss iets in de veerclip onderin de klauw gedrukt moeten worden (zichtbaar op 2e foto), voor juiste montage
 
Goedenavond allemaal,

Deze leek dacht vandaag eens even te zien of zijn remblokken nog goed zijn. Nou dat is het geval, alleen krijg ik ze niet meer terug geplaatst. Het gaat om de remblokken achter.

Hoe zou ik dit moeten doen? Hij klikt niet vast o.i.d.

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens mij doe jij eerst pen door je blokjes en dan probeer je de blokjes erin te draaien/kantelen.

Dus:
Die ene pen er uit, dan blokjes er in dan beide pennen er in.

EDIT: je vergeet toch niet het 2e pennetje he? gezien: " Hij klikt niet vast o.i.d. "
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de reactie. Voor zover ik heb waargenomen, worden ze pas vastgezet, wanneer ik beide bouten (bevestiging) vastmaak. Hierdoor blijven ze op hun plek zetten.
 
Bedankt allemaal voor de reactie. Voor zover ik heb waargenomen, worden ze pas vastgezet, wanneer ik beide bouten (bevestiging) vastmaak. Hierdoor blijven ze op hun plek zetten.
Als dit de klauw is, dan ja:
yamaha-fz6-s-2005-5vx6-denmark-1d5vx-300e1-rear-brake-caliper_big3IMG01051495_195f.gif


Eén kant zit vast dmv een bout door oogjes, de andere kant rust in een uitsparing in de remklauwhouder. Als je de klauw goed plaatst, kun je de blokjes een beetje in de veer duwen, en dan de klauw vastzetten. Dan zit alles op de plek.

De blokken blijven er dus een beetje sneu bij hangen, totdat de klauw op de plek gezet wordt :)

Volgende keer beter kijken als je het losmaakt ;)

En volgende keer aub model en bouwjaar er bij zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als dit de klauw is, dan ja:
[afbeelding]

Eén kant zit vast dmv een bout door oogjes, de andere kant rust in een uitsparing in de remklauwhouder. Als je de klauw goed plaatst, kun je de blokjes een beetje in de veer duwen, en dan de klauw vastzetten. Dan zit alles op de plek.

De blokken blijven er dus een beetje sneu bij hangen, totdat de klauw op de plek gezet wordt :)

Volgende keer beter kijken als je het losmaakt ;)
Ga ik doen. Bedankt Martell, voor de eerste keer toch een gek gezicht als ze zo los hangen. Bedankt iedereen!
En volgende keer aub model en bouwjaar er bij zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga ik doen. Bedankt Martell, voor de eerste keer toch een gek gezicht als ze zo los hangen. Bedankt iedereen!
Nu weet je het.

er zijn modellen waarbij één kant vd blokje in een uitsparing in de klauw komen te rusten. Andere modellen gebruiken een uitsparing in de remklauwhouder. Als je even kijkt naar een blokje en de remklauw, zie je het eigenlijk al.

Op naar de volgende klus. Achterrem heb je nu onderhand wel gehad, toch? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan