Yamaha Royal star 1300

Ik vind het niet echt wat eigenlijk, je zult me toch echt moeten overtuigen :)
 
lekker ouwehoeren hier...... maar in de tussen tijd geen idee waar je open pijpen kunt krijgen... of iemand die de originele jongens heeft uitgeboord.....

en ik maar screenen of er noeg iets interessants voorbij komt..

oooohh ja... ik ook royalstar rijder... maar in het midden van het land
 
Open pijpen zijn haast zeldzaam geworden in england belgie heb je kans ze te bemachtigen en de usa zijn ze nog vollop, maar ik ga binnenkort originelen open maken.

lekker ouwehoeren hier...... maar in de tussen tijd geen idee waar je open pijpen kunt krijgen... of iemand die de originele jongens heeft uitgeboord.....

en ik maar screenen of er noeg iets interessants voorbij komt..

oooohh ja... ik ook royalstar rijder... maar in het midden van het land
 
Chipmunk, ik zou je originele gewoon origineel houden. Met het oog op een toekomstige APK of een rit naar "pijp" gevoleige plekken zoals de eiffel in hoogseizoen. Of probeer aan een tweedehands set pijpen te komen die je kan bewerken.

Ik heb zelf ook nog mijn originele pijp achterin mn schuur liggen met dit doel, je weet maar nooit. Stel dat je ze nodig hebt, originele zijn stinkend duur.
 
Chipmunk, ik zou je originele gewoon origineel houden. Met het oog op een toekomstige APK of een rit naar "pijp" gevoleige plekken zoals de eiffel in hoogseizoen. Of probeer aan een tweedehands set pijpen te komen die je kan bewerken.

Ik heb zelf ook nog mijn originele pijp achterin mn schuur liggen met dit doel, je weet maar nooit. Stel dat je ze nodig hebt, originele zijn stinkend duur.

Helemaal mee eens Sleeër. Heb mijn orginele uitlaten ook nog op zolder liggen. A.P.K. duurt hopelijk nog lang.
In Duitsland is het immers altijd uitkijken. Ook al is het geluid niet hard, staat er geen E keurmerk op dan is het lappen.
http://www.youtube.com/watch?v=Kvwl4kl7sxI
 
Tuurlijk heb ik een 2de set ga mijn eigen pijpen niet mollen heb een 2de set moet deze nog hophalen en die ga ik bewerken....gaat helemaal goed komen maar bedankt voor het mee denken !!!!

Helemaal mee eens Sleeër. Heb mijn orginele uitlaten ook nog op zolder liggen. A.P.K. duurt hopelijk nog lang.
In Duitsland is het immers altijd uitkijken. Ook al is het geluid niet hard, staat er geen E keurmerk op dan is het lappen.
http://www.youtube.com/watch?v=Kvwl4kl7sxI
 
Mensen bijdeze de foto's voor het open maken van de originele uitlaten ... was niet makkelijk maar wel gelukt.

DSC03079.JPG

Hier zie je dat er een dubbele eindplaat in zit waarin de demperpijp in vast is gelast.

DSC03080.JPG

Ook in de 2de plaat zit de pijp in vast gelast ook dit moet los.

DSC03081.JPG

Dan maar wat meer gaten boren om de binnenpijp los te krijgen van de eindplaat pffffffffff maar nu begint de elende.

DSC03082.JPG

Dit is wat er over blijft als je de demperpijp eruit hebt gekregen ook die is gelast in de midden schijdingsplaat was ff worstelen maar hij heeft verloren.

DSC03084.JPG

Hier zie je de las punten waaraan die heeft vastgezeten.

DSC03087.jpg

Eindresultaat :)
 
Wat murph bedoelt, is dat je blok, luchtfilter, carburatie/injectie staat afgesteld op de stock pijp. Ga je daar wat aan veranderen, moet je de afstelling ook veranderen.
Let straks nog maar eens op benzine vebruik en check je bougies. Staat het mengsel nu niet te rijk of arm ? Heb je ploffen/knallen? Echt nergens dipjes in je gas/koppel curve ? Besef ook dat het vaak tussen de oren zit, open pijpen klinkt namelijk wat bruter he.
 
Ha nee, ik heb het niet zo netjes uitgelegd. =)
Ik bedoel, ik ben (toen ik nog zocht naar nieuwe pijpen) nu al een paar keer een verhaal tegengekomen zoals volgt: open pijpen klinken bruter dan gesloten. Sommige mensen neigen dan meer aan de gashendel te hangen om dat brute er nog beter uit te kunnen laten komen. Vervolgens zeggen ze dat het beter optrekt etc, maar dat is dus alleen omdat je harder aan dat hendeltje trekt. Met andere woorden, die luide pijpen kunnen je objectieve oordeel beinvloeden.
 
Vandaag aan het rijden geweest geen geknal, backfire of inhouding helemaal niets ... heb de indruk dat de motor juist vloeiender loopt.
Heb 250 kilometer gereden autobaan 120, 100, 80, 50, 30 km/h geen rare dingen motor loopt als een zonnetje ... tevens complimenten gehad van een stelletje harley rijders die bij hetzelfde cafe aanmeerde als ik gelud is echt perfect.
Verbruik is naar mijn menig niets in veranders, tank als het lampie brand bij ongeveer weer dezelfde kilometers.
 
Ja kan er niet meer of minder van maken motor loopt gewoon heerlijk zowel als ik van het gas ga of op het gas ga motor reageerd perfect.
 
Heren,
Heb inderdaad mijn V-rod opgehaald, alleen nog geen tijd gehad om te reageren.
Heb m tijdens een rit uit kunnen proberen.
Er zijn nog een aantal dingetjes niet geheel naar tevredenheid, maar dat wordt opgelost.
 
en nou nog de vraag: klinkt t ook nog? Of klinktie nou alsof je staat te bouten in een betonnen tunnel van 20 m lang...kun je nie een filmpje op youtube zetten? ben wel benieuwd...
 
Laatst bewerkt:
@ chipmunk
Zal het binnenkort wel een keertje horen. Ben 19 april ook met dat groepje, waar jij waarschijnlijk gisteren mee op pad bent geweest, mee aan het toeren geweest. Een hele leuke groep!!!
Dat neemt niet weg dat ik ook best wel een fimlpje wil zien/horen. Al is het dan nooit zo ´mooi` als in het echt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan