yamaha sr 250. Startprob - zadel - rem

fredjeuh

Rookie
5 aug 2006
23
0
Heb nu zopas een yamaha sr250 US custom die een jaar heeft stilgestaan.

Een paar probleemjes:

De motor wilt niet starten, hij klikt niet of niets, het neutraal en nog een oranje lampje branden op het dashboard, en als ik pbrobeer te starten verminderen die lampjes van intensteit. Dodemansknop staat goed, dus zou het aan die relais zitten volgens die "motor start niet"-lijst hier. Waar zit dat relais op mn bike?

Het zadel gaat ook niet open, als ik het probeer , kan ik hem enkel naar boven doen aan de linkerkant (waar het slot zit), de rechterkan blijft vast. Of is dat de bedoeling?

De voorrem (trommel) is op, bij wie/waar kan ik zoiets vinden? (en andere onderdelen voor deze bike)

Ik heb ook wat roest in de tank, is dat heel erg, of kan het niet zoveel kwaad?

Nog iemand die met zo'n bike rijdt en raadgevingen heeft

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je van een nieuwe accu? En zou roest geen kwaad kunnen? Denk eens logisch na, en maak na het schoonmaken van je tank ook meteen je carburateur maar schoon als hij al zo lang stil staat. (en nieuwe olie uiteraard voor je gaat rijden)
 
Wat denk je van een nieuwe accu? En zou roest geen kwaad kunnen? Denk eens logisch na, en maak na het schoonmaken van je tank ook meteen je carburateur maar schoon als hij al zo lang stil staat. (en nieuwe olie uiteraard voor je gaat rijden)
Wijze woorden van JB. Je kunt niet verwachten zon ding na een jaar uit de schuur te trekken in tip top conditie. Zal wel wat aan moeten gebeuren.

Dat je dash lampies wel branden zegt helemaal niks. Zoals eerder vernoemd op het forum "zo'n peertje is wel even een ander verhaal als een startmotor. Dat kan het wel doen, maar als de amp uit de accu is houdt het op".

Succes met je project.
 
Accu. :Y :+

Beter tap je de benzine af, leeg je de carb, en probeert het met fris spul.
Nieuwe olie is ook beter voor het ding.

En post eens wat pics van de SR, zien we gelijk de tank enz, enz.

 
kzal dan eens een foto nemen.
Het probleem was dat ik de moto van iemand had gekregen die de tank volledig had leeggereden, dan na 3 dagen had hij nieuwe benzine gekocht en toen wou de motor niet meer starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan