Die trommel lijkt identiek aan de XT500, 160mm? Yam had meer modellen met die trommel uitgerust.
Ik vind hem op zich wel lief. Maar dat enorme zadel zou ik juist niet origineel laten. Is laten beklen door HawkGT een optie?
Misschien heb ik nog wel een voor je, haal mn sr250brik donderdag op. Ik heb niet gelet op de staat van het zadel, dit aangezien het een scrambler wordt en ik dat zadel niiet nodig heb. Maar als ie goed is mag je hem overnemen.
Is dat een halve-naaf voorremmetje joh?
Zo te zien inderdaad hetzelfde als van een XT500.
Aangezien ik die heb, kan ik je vertellen dat dit trommeltje verassend goed remt, net geen stoppie (of net wel) is niet overdreven.
Prima rem
Van wanneer is je SR250? Bij mij was de originele buddy ook stuk maar die zag er volgens mij anders uit.
Ze hebben volgens mij wat verschillende voorwielen gehad, 18 en 19 inch en dan heb je nog de XT250. Bij mij waren remschoentjes en spaken een probleem, ging allebei niet in 1 keer goed met bestellen. Dus bij dit soort dingen even opletten dat je de juiste hebt.
Klopt, en bedankt voor de tip vwb het bestellen van onderdelen. Ik had bijna de verkeerde voorband besteld, ik zag op internet bij specificaties dat er 19 inch stond, voor de zekerheid nog even nagekeken bij mij en ik heb dus 18 inch.
Voor het blok past er weer veel van de XT250. Een hele pakkingset voor een paar tientjes, daarvan hou je dan de pakking voor de kickstarter over maar de rest kun je gebruiken. Is al snel voordeliger dan ee paar losse pakkingen.
het wordt tijd dat die van mij ook eens de weg op komt. Zal wel voorjaar worden.
Ik heb een SR en heb ook niet zoveel sleutelervaring hoor. Wel meekijken en samen sleutelen. Een SR is wel een basic motor met stelboutjes. Zelfs mijn GS500 wat ook niet zo een high toch ding is had al vulplaatjes. Het is altijd even gevoelskwestie, hoe leg je dat uit met tekstis er niet iemand in je omgeving die wil meekijken? Bij twijfel zou ik zeggen, te ruime kleppen hoor je wel tikken, te krap kan eerder schade opleveren. De ervaren sleutelaars zullen je vast meer kunnen vertellen. Ik zou in ieder geval een werkplaatshandboek zoeken, ik weet niet meer waar ik die van mij vandaan had.
Ik heb wel ergens een Engelstalig wphb. Maar ik hou het in gedachten.
Bij Roukema kon ik de vervangingsdelen vinden voor schappelijke prijzen. En die grote aftapdop voor de olie was door vorige eigenaren stukgedraaid. Bij de dealer ging de man van het magazijn even zoeken en die vond er nog eentje. Dat had ik niet verwacht bij een grote motorzaak. Die man zei dat hij nooit iets weg gooit. Volgens mij stond die al in de zaak toen deze dingen nieuw werden verkocht begin jaren tachtigdat Ijn voor mij ook een beetje de charme van dit oudere spul