YAMAHA SR500 1978

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rockert

MF veteraan
24 nov 2004
2.504
0
Odoornerveen
ik weet het, origineelzoekers kunnen beter ver kijken. Koopjesjagers en potentiële caferaceraars worden toch vriendelijk verzocht even door te lezen. Enkele weken geleden kocht ik deze 78er SR om te verbouwen tot caferacer. De basis is gewoon goed te noemen. Technies is er eigenlijk niets aan de hand. Het blok loopt mooi rond, rammelt niet rookt niet dus niets om je zorgen over te maken. Verlichting (achter) moet even nagekeken worden maar niets dramatisch. Er is dus in het verleden een ander (XT500) blok gemonteerd. Opzich wijkt dit niet af van de SR uitvoering afgezien van de ontsteking (puntjes op de XT tegenover CDI op de SR). In principe hoefde deze motor ook niet weg, ware het niet dat ik 14 dagen geleden op een oldtimerbeurs in Duitsland verliefd werd op een originele SR die er optisch gewoon beter aan toe was en die ik dus ook niet ga verbouwen.....ik wordt oud merk ik. De SR die te koop staat mag weg voor 500 euro...vaste prijs, onderhandelen doen we vandaag niet aan, prijs is al laag genoeg dacht ik zelf
full
 
Laatst bewerkt:
hmmmm..... 500 euro is wel heel erg verleidelijk!
Heb ik én een goed blok erbij én spaakwieltjes...
 
hmmmm..... 500 euro is wel heel erg verleidelijk!
Heb ik én een goed blok erbij én spaakwieltjes...

Kweetut. heb er zelf ook meer voor betaald maar de schuur staat echt op barsten. XSje cbeetje, 2 SR-en en dan nog een raceproject.....5 stuks plus een soort van winkelvoorraad wat ook ruimte nodig heeft. luxeproblemen natuurlijk maar toch, beetje grotere schuur is altijd leuk. Aan de nadere kant, die zou ook binnen de kortste keren vol staan, schieten we dus niks mee op
 
Kweetut. heb er zelf ook meer voor betaald maar de schuur staat echt op barsten. XSje cbeetje, 2 SR-en en dan nog een raceproject.....5 stuks plus een soort van winkelvoorraad wat ook ruimte nodig heeft. luxeproblemen natuurlijk maar toch, beetje grotere schuur is altijd leuk. Aan de nadere kant, die zou ook binnen de kortste keren vol staan, schieten we dus niks mee op
........(edit) als het je puur om het blok en wielen gaat kan ik mischien wel wat...heb nog eigenlijk een frame met kenteken nodig (het frame dat ik kocht ooit was na inspectie echt gaar :( )
 
........(edit) als het je puur om het blok en wielen gaat kan ik mischien wel wat...heb nog eigenlijk een frame met kenteken nodig (het frame dat ik kocht ooit was na inspectie echt gaar :( )

klinkt opzich wel goed. Kan eigenlijk ook nog wat kleine deeltjes gebruiken, maar een frame heb ik niets aan. Pm me anders de prijs waar je dan aan dacht?

Jij het frame + achterbrug (en nog meer?) Ik de rest?
 
Laatst bewerkt:
Hallo rockert
Als de koop niet door gaat heb ik mischien wel interesse in het een en ander.
gr lds
 
rockert, nog een vraagje, hoe moeilijk is het xt blok om te bouwen naar de cdi ontsteking van de sr?
Anders moet ik nl. de hele kabelboom ed. aanpassen....
 
Laatst bewerkt:
rockert, nog een vraagje, hoe moeilijk is het xt blok om te bouwen naar de cdi ontsteking van de sr?
Anders moet ik nl. de hele kabelboom ed. aanpassen....

Dat is nogal een operatie ben ik bang. Je hebt een andere rotor/dynamo nodig. Die er nu op zit is 6 volt. Maar die kun je dan van je oude blok overzetten.....valt nog wel mee dus. Andersom is het moeilijker aangezien je dan de zijdeksels/carter moet aanpassen. De koop is overigens niet doorgegaan...oftewel de bieder heeft niets van zich laten horen. Zoals gezegd heb ik enkel het frame nodig en de schokbrekers. Verder mag ze in onderdelen weg
 
Dat is nogal een operatie ben ik bang. Je hebt een andere rotor/dynamo nodig. Die er nu op zit is 6 volt. Maar die kun je dan van je oude blok overzetten.....valt nog wel mee dus. Andersom is het moeilijker aangezien je dan de zijdeksels/carter moet aanpassen. De koop is overigens niet doorgegaan...oftewel de bieder heeft niets van zich laten horen. Zoals gezegd heb ik enkel het frame nodig en de schokbrekers. Verder mag ze in onderdelen weg


bijdeweg...er zit ook gewoon een kabelboom op, kun je mischien in zijn geheel zo overzetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan