Yamaha sr500 cafe racer project te koop

BjornHero

MF'er
2 apr 2011
249
1
Daarzo
deze bied ik mijn "projectmotor" aan.


Helaas heb ik geen tijd meer om hem af te maken en na een tijd er iedere keer weer aan denken / omkijken heb ik dan toch besloten dat het tijd is om hem te verkopen, zoals hij is.

Maar, ik zie alleen maar onderdelen, wat koop ik nu?

Je koopt een Yamaha sr500 motor met carburateur en frame met kenteken en een hele berg onderdelen om er een waanzinnige café racer van te bouwen.

De motor werkte (toen ik 8 jaar geleden begon aan dit Projekt) naar behoren, in de tussentijd heb ik jaarlijks een beetje olie in de verbrandingsruimte gedruppeld en via de Kickstarter rondgedraaid.
Volgens de vorige eigenaar was de motor gereviseerd en heeft sindsdien maximaal 2000km gedraaid.

Aan het frame zijn door de vorige eigenaar enkele aanpassingen gedaan (o.a.steunen voor voetsteunen voor (chopper-stijl) gemaakt en het subframe "afgekort").

Op basis hiervan ben ik gaan werken en heb een aluminium achterbrug van een Kawasaki zephyr 550 (met excentrische as-verstellers!) Aangepast zodat deze in het frame past (enkel achterbrug is aangepast, geen aanpassingen aan frame).
O.a. het plaatsen van lagerbussen etc.

Assen en bussen om het achterwiel te monteren zitten er ook bij.

Voor de voetsteunen heb ik een aantal delen gemaakt voor rearsetjes, echter heb ik deze nooit afgemaakt, hiervoor dienen nog enkele bussen etc te worden gemaakt.

Daarnaast is er een set wielen van een Yamaha RD400 gekocht zodat ik remschijven kon monteren, hiervoor is ook een remklauw gekocht en een beugel gemaakt.
(Yamaha fz1 remklauw en een Kawasaki remklauw)

Daarnaast is er ook een remklauw van een mv agusta F4 bij voor het voorwiel, hiervoor is nog geen adapter gemaakt.
De geplande rempomp voor voor is afkomstig van een Suzuki gsxr1000 k7(zit er ook bij)

Er zitten meerdere remschijven bij, de door mij "geplande" remschijven zijn afkomstig van een fz600? Maar de schijven van de rd400 wielen zitten er ook bij.

De voorvork is de originele sr500 voorvork.

Qua stuur zit er een setje handvaten /steunen type clipons bij (aluminium gefreesd, zwart)

Qua koplamp zit er een lens-type koplamp bij.

Qua uitlaat zit er een "side pipe" bij een een nieuwe demper van het type "sigaar"

Qua tank zit er een originele benelli Mojave 360 tank bij, EN ook nog een volledige 3delige mal om de tank van carbon of glasvezel te kunnen namaken.

De cdi en de kabelboom zitten er ook bij.

Voor verdere onderdelen, zie de foto's of vraag gerust.

Ik ben me ervan bewust dat ik er een hoop geld op toe leg door de motor op deze manier te verkopen maar helaas moet ik realistisch zijn en heb ik de komende jaren waarschijnlijk ook geen tijd om hem af te maken.

Mijn prijs is dan ook "bieden".

De laatste foto is de motor die mij destijds heeft geïnspireerd en op basis waarvan ik de onderdelen heb gekocht/aangepast etc.

Verkoop van het complete pakket in 1x heeft de voorkeur, (grote) losse onderdelen gaan enkel weg indien de prijs goed is.



Bij vragen bel of mail.

Nul-zes 155 86 vier zeven nul

Bjorn

PS.

De motor is te bezichtigen / voelen / kopen in Klimmen, vlakbij Valkenburg Ad Geul (zuid Limburg)
 
Laatst bewerkt:
Meer foto's via de link :)
IMG_20200530_135538897.jpg
 
Heb twee keer eerder een SR500 project gedaan,staan hier ook nog op MF.Ben de laatste jaren met Guzzi's in de weer,ga morgen nog kijken bij een mogelijk project.
Ik houd deze nog ff in gedachten....
 
Ik heb gisteren weer een Guzzi gekocht als nieuw project😁De Sr gaat vast naar een nieuwe projectontwikkelaar, zijn heel leuke fietsen om wat van te maken.
 
Hm, wel interessant maar ik zou er een chopper van willen maken dus dan zou ik met een hele bult caferacer spullen blijven zitten 😕
 
Een groot deel van de onderdelen kopen behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden...
of je verkoopt zelf de losse spullen die je overhebt?

:)
 
Ik zie dit topic nu pas. Maar als Nicolaas die ik niet in de weg wil zitten er toch vanaf ziet heb ik wel belangstelling voor alles. Lijkt me een leuk project om af te maken en heb ook nog een hoop onderdelen die ik zou kunnen gebruiken.
 
Meeste onderdelen zijn vanochtend meegenomen door Nicolaas, succes met je project!

Heb nog een aantal dingen zoals:
Mojave 360 tank + mallen om er eventueel een polyester/carbon/epoxy versie van te maken.
Uitlaat type "sigaar/trompet"
Kawasaki zephyr achterbrug, op maar gemaakt voor sr500 frame
Een aantal remklauwen
 
Nee,

Remklauwen zijn van mv agusta F4 (6 pistons) en een yamaha fzr600?

Achterremklauw voor aluminium achterbrug is van een kawasaki
 
Terug
Bovenaan Onderaan