Yamaha SR500 Tracker project.

Yamaha had vroeger vaak een olie niveau sensor. Maar dat is in de basis dezelfde schakeling.
Maar die heb ik er vanaf gemikt. Dus ik kan je niet helpen helaas.
 
Geen knippers
Geen grootlicht
Blijkbaar ook geen oliedruk :P
Blijft alleen het neutraallampje over en de verlichting van de teller zelf, met wat tijdelijke draadjes vanaf een externe auto-accu is alles mooi te checken, 12 volt op de plus van neutraal en de andere draad tegen het blok levert een mooi oplichtend groen lampje op, dezelfde draad maar dan aangesloten op de neutraalschakelaar leverde helaas niet hetzelfde resultaat op B|

Dus maar losgehaald, schoongemaakt, doorgespoten met perslucht en ook nog een beetje opgeschuurd en we hebben een werkend lampje. *O* Tellerverlichting was nóg makkelijjker, gewoon aftappen van de 12V van de koplamp en hoppa.

Nu alleen nog verzinnen hoe ik een voorremschakelaar krijg op de Grimeca rempomp van onbekende afkomst?
Simpelste zou een banjobout zijn met schakelaar maar dat zit echt lelijk in beeld bij deze motor.

IMG_0255.jpeg
IMG_0256.jpeg
 
Nieuwe spiegel stond ook nog op het lijstje, was ook wat hoger op dat lijstje komen te staan toen na de volgas-run opeens het glas van de vorige was verdwenen :P Ik had nog een zwart bar-end spiegeltje liggen wat goed bij de rest van het stuur pas, alleen de diameter waar deze om het stuur klemt kwam niet uit met de Fatbar op de ST, dus die op de Bridgeport uitgekottert tot deze precies paste, was best tricky want de speling is ook bepalend voor het klemmen van de spiegelsteun maar het is gelukt. :t

IMG_0253 - kopie.jpeg

IMG_0254.jpeg
 
Ik ook althans Brembo is M10 x1.00 Grimeca geen ervaring mee dan nog van vroeger met die plastiek pompen van Brommers al was dat ook M10 x 1.00

Ik heb beide maten als je langs wil komen voor de zekerheid m het is tenslotte minder dan 60 km over de snelweg
 
Het remspul zit nu in elkaar en werkt perfect, Grimeca pomp (12 mm geloof ik) met een enkele vierzuiger remklauw/remschijf van een Ducati 900 SS. :t Maar ik heb nog geen remlicht :P Ik heb een banjobout met remlichtschakelaar nodig, ik heb zitten kijken of ik een normaal remlichtschakelaartje die ik heb liggen pas kan maken op de pomp maar dat gaat hem niet worden, er zit niets op de hendel waar het schakelaartje door ingedrukt kan worden.
 
Het remspul zit nu in elkaar en werkt perfect, Grimeca pomp (12 mm geloof ik) met een enkele vierzuiger remklauw/remschijf van een Ducati 900 SS. :t Maar ik heb nog geen remlicht :P Ik heb een banjobout met remlichtschakelaar nodig, ik heb zitten kijken of ik een normaal remlichtschakelaartje die ik heb liggen pas kan maken op de pomp maar dat gaat hem niet worden, er zit niets op de hendel waar het schakelaartje door ingedrukt kan worden.
ik zal eens even kijken straks, heb nog zo'n banjobout liggen met schakelaar. Ga ik niks meer mee doen. Weet alleen niet of hij M10x1 is en of hij voor een enkele leiding is, dat laatste betwijfel ik. Als het klopt mag je hem hebben
 
Ik heb nog wel een banjoschakelaar M10 x1,25 volgens mij.Die mag je ook hebben als het past.
 
Grimeca pomp (12 mm geloof ik) met een enkele vierzuiger remklauw/remschijf
Als die 12mm werkelijk is zit je dan niet tegen het stuur bij volle druk opbouw????
Is nogalklein voor vier zuigers van 32mm of was het 34mm ?
Weet uit ervaring dat een 13mm pomp het net aankan ( twee remklauwen van een klein model guzzi totaal vier zuiger van 32mm ) maar 12mm ?
 
Als die 12mm werkelijk is zit je dan niet tegen het stuur bij volle druk opbouw????
Is nogalklein voor vier zuigers van 32mm of was het 34mm ?
Weet uit ervaring dat een 13mm pomp het net aankan ( twee remklauwen van een klein model guzzi totaal vier zuiger van 32mm ) maar 12mm ?
Kan ook prima 13 mm zijn hoor, het is in ieder geval mogelijk om met twee vingers aan de hendel de grens van de grip van de Heidenau op te zoeken. :9 En hij raakt het stuur niet.
 
Die had ik ook, maar paste niet lekker tussen de koelribben-O-

Uiteindelijk omgewisseld voor eentje met een hoek van 45 graden :Y
 
Die had ik ook, maar paste niet lekker tussen de koelribben-O-

Uiteindelijk omgewisseld voor eentje met een hoek van 45 graden :Y
Loopt bij jou de bougiekabel vanaf de voorkant van de tank of komt die meer aan de achterkant er onderuit?
Bij dit bouwpakket van mij was het een beetje gokken welke kant alles op hoort te lopen.
 
Mijn bougiekabel komt aan de achterkant uit de bobine, en van daar uit loopt ie naar beneden naar de bougie. Aan de voorkant dus:+
 
Laatste paar klusjes gedaan voor complete demontage van de motor.
Bedrading helemaal compleet, naast het laadsysteem en de ontsteking betekend dat een koplamp, een achterlicht, remlicht, tellerverlichting en een vrijstandslampje, remschakelaar is nog niet binnen maar de bedrading er naar toe en er weer van af ligt klaar. :t

Nog een ding wat gedaan moest worden was het oplossen van de schakelpook die niet genoeg terug naar boven veerde na terugschakelen, daarom kon je vaak niet achter elkaar terugschakelen van 5 naar vrij zonder een soort dansje te toen met je linkervoet door naar beneden terug te schakelen en dan de pook weer een héél klein beetje omhoog te klikken maar niet zoveel dat je weet terug gaat naar de volgende versnelling.


IMG_0290.jpeg


Blok open gemaakt, koppeling er af en het schakelmechanisme bestudeerd, bij de Suzuki's die ik meestal doe kan daar niets gesteld worden maar bij de SR heb je een excentrisch stelmechanisme wat de schakelarm tov de veer afsteld, daar kon ik precies de goede afstelling mee krijgen, happy! *O*

IMG_0291.jpeg
 
Daarna kon het slopen beginnen, eerst de olie aftappen ala Manneken Pis. :P

IMG_0333.jpeg


Voor mezelf wat detailfoto's gemaakt hoe olieleidingen en dergelijke zitten voor als hij straks weer in elkaar moet.

IMG_0334.jpeg
IMG_0335.jpeg


Blok uit het fram tillen met de motor op de brug was toch lastiger en krapper als ik dacht dus het spul maar plat op de grond gelegd zodat de zwaartekracht mee werkt in plaats van tegen.

IMG_0340.jpeg


Staat wel leuk zo op de gereedschapkist. :9

IMG_0341.jpeg
IMG_0349.jpeg


En als dan echt alles er af is hou je een mooi kaal frame over. :t

IMG_0352.jpeg
 
Die blokjes zitten goed in elkaar. Ook mooi dat je alles er nog voor kunt krijgen😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan