Yamaha SR500 Tracker project.

Ik had nog een nieuwe RVS Hell remleiding liggen die mooi uitkwam dus die gelijk op de pomp geschroefd, nu had ik al een aangesloten voorrem en een koppeling, nu moest het gas nog, de gaskabel bij het snelgas werkte niet qua lengte en aansluiting, uiteindelijk was het een mix geworden van wat originele stelschroefjes, een universele kabelset voor een fietsrem en twee zelfgedraaide en gesoldeerde busjes. :Y

Minitellertje vond ik wel leuk maar paste niet op de kroonplaat dus heb ik van rvs een beugel gemaakt om hem netjes tegen de plaat te monteren. De zwaar verroeste kroonplaatbout negeren we voorlopig, focus op het positieve O-)

260413616_4247576715348702_3235281145280752418_n.jpg

260796163_4247578105348563_3916995298015757365_n.jpg
 
Het begint ondertussen steeds meer op een echte motor te lijken i.p.v. een verzameling onderdelen dus als het er op zit moet het ook wel functioneren, na het aanpassen van de bediening van de achterrem was er het kleine mysterie van een veranderend rempunt na een paar keer remmen, de schroefdraad van de stelmoer bleek voor een groot deel verdwenen te zijn :X dus ik heb een RVS koppelmoer aangepast voor die taak. (vaak is het bij mij sneller om zelf iets te maken als het te bestellen, kan ik tenminste door)


260981592_4249717845134589_8378408832313597290_n.jpg


Voortandwiel gemonteerd met het gloednieuwe borgplaatje en de ketting die er bij zat maar daar bleken toch best wat harde stukken in te zitten dus daar heb ik een nieuwe voor besteld, na een paar keer meten bleek het toch echt een 530 ketting te zijn, hij is zo lomp en dik dat ik eerst aan een grotere maat dacht, check het verschil met de oude en de nieuwe ketting!!!

Ik had trouwens toch een iets langere ketting nodig want de noppen van de achterband hadden een conflict met de dikke achterbrug, met een paar schakeltjes extra was daar ook weer ruimte. :t


263022669_4260773587362348_5665870071862475743_n.jpg
 
Foto van alweer 12 jaar terug.Sorry voor de topicvervuiling,maar wilde de achterbrug laten zien ;)
 
En hele goeie upgrades ook :} Nu ga je je vork plat remmen, dus moet je die weer doen ;)
Meestal rem ik zo'n beetje elke vork helemaal onderin met remmen, niet alleen door het harde remmen maar ook door veel gewichtsverplaatsing :P Vanwege de noppenbanden was ik daar bij deze nu niet echt bang voor eigenlijk, ik ga kijken hoe het in de praktijk gaat straks. :Y En anders er is vast wel wat op te verzinnen.
 
Remschijf op wiel geschroefd
Remklauw er op gezet
Genoteerd dat de de klauw tegen de spaken van het wiel aanloopt B|
Spacer gedraaid/gefreesd voor de schijf.

1643913763995.jpeg


Remklauwadapter gefreesd om de Ducati remklauw passend te maken op de Yamaha voorvork

1643913919550.jpeg


Eenmaal gemonteerd besloten dat hij wat te lomp was en nog wat materiaal weggehaald, schuin kantje en zo.
Dit samen met de Grimeca rempomp en de Hell leiding (en een beetje remvloeistof) maakt de rem compleet en werkend :t

1643913692673.jpeg



Later nog een totaalplaatje van het wiel maar ik moet eerst nog foto's opzoeken van het werk aan de voorvork. :)
 
Laatst bewerkt:
Magura rempomp
Hmmm op jou foto is daar een Grimeca pomp te zien en die is uit Italië ter wel Magura Duits is ,Welk merk heb je nu ???
Persoonlijk zou ik deze twee merken helemaal niet gebruiken ( slechte ervaring mee ) maar Brembo ook als pomp nemen
Ben je niet bang dat het deel tussen de vorkboutgaten niet gaat buigen daar komen nogal wat trekkrachten op te staan
bij het remmen
 
Hmmm op jou foto is daar een Grimeca pomp te zien en die is uit Italië ter wel Magura Duits is ,Welk merk heb je nu ???
Persoonlijk zou ik deze twee merken helemaal niet gebruiken ( slechte ervaring mee ) maar Brembo ook als pomp nemen
Ben je niet bang dat het deel tussen de vorkboutgaten niet gaat buigen daar komen nogal wat trekkrachten op te staan
bij het remmen
Als het op de foto een Grimeca pomp dan bedoel ik die. :Y
Dat jij slechte ervaringen met die merken hebt is jammer, wat ging er precies mis mee?
De remklauwbeugel is 10 of 12 mm dik op dat stuk, ik denk dat het wel goed gaat, gaat het niet goed maak ik een dikkere, maar het is niet de eerste die ik maak en ik heb nog nooit problemen gehad.
 
Regelmatige terug keer van lekkage ondanks de nieuw rubbers en zuigers en het blinkend schoon maken van de cilinder zowel van de Grimeca als bij de Magura die laatste zat op mijn Moto Guzzi Mille GT en heb die na een jaar vervangen voor een brembo pomp en daar heeft ik tot op hede nog geen probleem mee . De guzzi is nieuw door mij gekocht in 1988 en meer dan 200.000km mee gereden zonder veel meer dan alleen onderhoud en wat vervangen van slijtdelen .
Staat nu stil in de garage
 
Regelmatige terug keer van lekkage ondanks de nieuw rubbers en zuigers en het blinkend schoon maken van de cilinder zowel van de Grimeca als bij de Magura die laatste zat op mijn Moto Guzzi Mille GT en heb die na een jaar vervangen voor een brembo pomp en daar heeft ik tot op hede nog geen probleem mee . De guzzi is nieuw door mij gekocht in 1988 en meer dan 200.000km mee gereden zonder veel meer dan alleen onderhoud en wat vervangen van slijtdelen .
Staat nu stil in de garage
Ik ga kijken hoe deze pomp het houdt. 👍
 
De voorvork.... hij was aanwezig maar had wat minpuntjes, dat er geen roestputjes zaten in het deel waar de keerring overheen glijd is zijn redding geweest. :') Door een vorige eigenaar is er al een semi-enthousiaste poging geweest om corrosie weg te halen dat wel :P

IMG_9225.jpeg


Plan bedacht:

Montagepunten voor rechter remklauw verwijderen, dubbele schijf is overkill en past niet bij deze stijl.
Aluminium buitenpoten netjes maken
Harmonicarubbers
RVS covers voor tussen de kroonplaten
Bouwmarkt zeskantbouten wat netter maken
Doppen voor de bovenkant
Voorvorkbrace



IMG_9227.jpeg

IMG_9230.jpeg


RVS covers, schuiven er strak omheen, maken ze ook 2 mm "dikker" :P

IMG_9177.jpeg

IMG_9808.jpeg


Ik denk dat hier origineel ook doppen op zitten?

IMG_9697.jpeg


Kunststof doppen gedraaid.

IMG_9696.jpeg


Voorvorkstabilisator ben ik nog mee bezig maar de basis is er! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan