Yamaha SR500 Tracker project.

Uitlaatbocht aangepast door deze 4 cm in te korten en een eindstuk met de juiste diameter op te lassen, daarna kan de demper er op geschoven worden en in de juiste positie vastgezet worden tov het zitje.

Bekijk bijlage 1831907
Bekijk bijlage 1831908

Nu heb ik een nieuwe demperbeugel nodig :P
Het is aan te raden om de demperbeugel in rubber op te hangen vanwege uitzetten en trillingen heb ik gehoord dus dat doe ik dan maar... ik heb bij Kedo een tijdje terug al een rubber gekocht met aan beide kanten M8 draad, dat kan daan aan de ene kant aan het frame geschroefd worden en aan de andere kant de beugel in wording.

Bekijk bijlage 1831909

Nadat ik met karton een proefmodelletje heb gemaakt kan ik de echte beugel uit een stuk 5 mm RVS maken.
Het viel nog niet mee om daar een knikje in te krijgen maar met wat bruut geweld toch gelukt. :Y Beetje net in vorm gemaakt, paar speedholeser in gemaakt

Bekijk bijlage 1831910
Bekijk bijlage 1831912

En dan kan de demper op de motor zonder plakband om hem op zijn plek te houden, altijd een pluspunt. :t

Bekijk bijlage 1831916
Bekijk bijlage 1831917Bekijk bijlage 1831918

Eindplaat en de boutkopjes nog even snel opgepooetst, later zullen die weer wat gelig verkleuren, dat doet RVS nu eenmaal zo graag als het goed heet wordt, vind ik ook helemaal niet erg. :9

:W
Ziet er weer gelikt uit🤪
Ik heb wel m’n bedenkingen over je bevestiging van de demper. Ik ben bang dat die trillingsdemper dat niet lang volhoud in deze opstelling😳
 
Ziet er weer gelikt uit🤪
Ik heb wel m’n bedenkingen over je bevestiging van de demper. Ik ben bang dat die trillingsdemper dat niet lang volhoud in deze opstelling😳
Ik ben ook benieuwd hoe die het volhoudt, ik heb het wel zo gebouwd dat de demper spanningsloos is gemonteerd, dat rubber hoeft alleen te fixeren niet te dragen.

Ik ben ook benieuwd hoe de SR nu klinkt met de Supertrapp, de Ali demper die er bij zat was ik niet tevreden over, stationair ging wel maar als je gas gaf was het best een onprettig geluid qua toon. En deze demper is nog te tunen qua geluid door de hoeveelheid plaatjes.
 
Hij wordt steeds gaver... 👌

De oude -kleine- Supertrapp op mijn XT destijds was behoorlijk lawaaiig. Mooi geluid voor de liefhebbers maar niet echt sociaal zeg maar...
 
Zo, weer alles bijgelezen en holy shit wat enorm gaaf! :9~ Mooi om al die foto's te zien en hulde voor je uitleg over hoe je te werk bent gegaan :}
 
B970B204-B02E-43A7-8DA6-893677ED161C.jpeg


Klooien met draadjes
 
Vindt ik alleen leuk als ze allemaal nieuw zijn _O- Ouwe kabelbomen fixen is weinig eer aan te behalen. Gelukkig heb jij niet veel nodig op die fiets:t
 
2C3FA2FD-6089-484F-B74F-C03AF39B7277.jpeg


Alleen het originele ontstekingcircuit is wat ingewikkeld maar dat is nu plug and play, verder wat lichtjes en schakelaars en that’s it 😁

De motor is nu klaar om te starten, ik heb al vonk en net nog verse benzine gehaald maar kwart voor twaalf is misschien niet de beste tijd voor de eerste start bedacht ik me net, even wachten tot morgen. :P
 
Bekijk bijlage 1832261

Alleen het originele ontstekingcircuit is wat ingewikkeld maar dat is nu plug and play, verder wat lichtjes en schakelaars en that’s it 😁

De motor is nu klaar om te starten, ik heb al vonk en net nog verse benzine gehaald maar kwart voor twaalf is misschien niet de beste tijd voor de eerste start bedacht ik me net, even wachten tot morgen. :P
Ik zit er klaar voor. wel ff filmpje hè 👍
 
Ik moet gewoon werken overdag hoor, dat wordt vanavond ergens dat ik weer in de werkplaats ben.
Even geduld aub. O-)
 
Het is nu avond :P

Er waren wat aanloopproblemen, het kraantje van het losse benzinetankje liet in één keer tussen zijn onderdelen ongeveer net zoveel benzine stromen als uit de onderkant dus die is kapuut! De klem die de kraan verving klemde niet genoeg dus weer een andere opgezocht die het beter deed.... nu kunnen we benzine in de carb laten lopen en kijken of die nog benzinedicht is, en dat was hij. :tBij de eerste aantrappogingen geen plofjes te horen, na wat checken hier en daar was de siliconen bougiedop de hoofdverdachte want die is er lastig goed op te klikken in de praktijk dus een andere bougiedop opgezocht.

Toen kregen we de eerste knallen :9 maar die leken heel erg op een verzopen bougie (door de dop) dus daar ook een andere voor ingedraaid.
Daarna was het alleen nog even het juiste hoeveelheid rotaties van de stationairknop vinden om de schuif net een klein beetje open te zetten en of er wel of geen choke bij hoefde (niet dus) en opeens brulde de SR500 tot leven *O*

IK had even geen tijd om multimedia te shooten voor mijn socials _O- want ik moest een aantal dingen in de gaten houden, het eerste was of er olie uit het losgedraaide boutje onder het oliefilter vandaan kwam als bewijs van oliecirculatie, CHECK!. En daarna of er nergens olie lekte uit alle nieuw geplaatste seals en pakkingen (het lijkt allemaal droog). En daarna moest ik toch even snel wat deuren open zetten om niet te stikken in de uitlaatgassen. :X

Toen het tankje leeg was na een minuut of 4 a 5 was de sessie klaar, nu helemaal laten afkoelen en morgen weer een tankje er doorheen branden en als die dan weer helemaal afgekoeld is de kopbouten natrekken dan zou hij verder goed moeten zijn. En dan na 500 a 1000 km een keer olievervangen en de klepspeling controleren.

:W
 
Weer een klusje van de lijst af, ik heb net gecheckt op de kopbouten/moeren nog goed vastzaten na de twee heatcycles... het is maar goed dat ik ze heb gecontroleerd :X De drie M6'jes zaten nog goed vast maar zowel de M8 als de M10 moeren konden nu gemiddeld een halve slag extra aangedraaid worden om weer op moment vast te zitten zoals aangegeven in het werkplaatsboek :Y

Met de komende feestdagen zal ik verder niet heel veel in werkplaats zitten, en als ik er ben dan is het rommelen met draadjes wat traditiegewijs niet al te veel spannende beelden oplevert voor de tijd dat je er mee bezig bent.

FIJNE KERST ALLEMAAL! :W:W:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan