Yamaha SR500 Tracker project.

Hoe lang het duurt heb ik geen invloed op, hij heeft klanten zat en ik mag niet voordringen. O-)
 
Bij gasmonkey bieden ze altijd de helft en moet het binnen vier dagen klaar, dat werkt dus in het echte leven niet zo? :+
 
En als wij met z’n allen langsgaan ? Kunnen we hem misschien wel overhalen jou te laten voordringen…. _O-
Ik wil er laten nog terugkomen voor andere motoren, als jij en je bonkige maatjes de beste man gaan intimideren zou dat wel eens in mijn nadeel kunnen werken. :P
 
Bij gasmonkey bieden ze altijd de helft en moet het binnen vier dagen klaar, dat werkt dus in het echte leven niet zo? :+
Als ik hem nou eens over een week opbel en zeg dat de motor naar een show toe moet met een krappe deadline?
Zouden ze dan gelijk met z'n allen een paar nachten gaan overwerken voor hun nieuwe favoriete klant? En dan is het op het nipppertje klaar natuurlijk!!! _O-
 
Ik wil er laten nog terugkomen voor andere motoren, als jij en je bonkige maatjes de beste man gaan intimideren zou dat wel eens in mijn nadeel kunnen werken. :P
Wie heeft het over intimideren ? Ik bedoelde gewoon dat we het hem heel vriendelijk zouden vragen en hem vertellen dat jij z’n nieuwe beste klant gaat worden.
 
Toch nog een beetje gerommel aan de SR :Y
Bij het monteren van de kilometertellerkabel kwam ik er achter dat nu er ringetjes achter de koppen van de remschijfbouten liggen ze net hoog genoeg zijn om tegen de kabel aan te lopen, natuurlijk ook vanwege de spacer achter de Brembo remschijf. Ik wil persé de ringen houden ondat je anders de verf van het remschijfhart af schraapt (lelluk!) dus ik heb op de draaibank 2 mm van de achterkant van de dikke boutkoppen afgehaald tot dezelfde diameter als de borst van de bouten, kon makkelijk

IMG_1263.jpeg
 
En omdat de SR nogal schuin op de zijstandaard stond heb ik deze verhit en wat naar binnen gebogen en daarna nog een RVS plateauzootje gegeven. De verkleuring van de hitte is weer weggepoetst met de staalborstel, zie je niks meer van. :Y

IMG_1265.jpeg

IMG_1268.jpeg

IMG_1269.jpeg

IMG_1271.jpeg

IMG_1272.jpeg
 
Kreeg je hem warm met een hobbybrander?
Ik kreeg de binnenkant van m’n tank er amper rood mee.😄
 
Toch nog een beetje gerommel aan de SR :Y
Bij het monteren van de kilometertellerkabel kwam ik er achter dat nu er ringetjes achter de koppen van de remschijfbouten liggen ze net hoog genoeg zijn om tegen de kabel aan te lopen, natuurlijk ook vanwege de spacer achter de Brembo remschijf. Ik wil persé de ringen houden ondat je anders de verf van het remschijfhart af schraapt (lelluk!) dus ik heb op de draaibank 2 mm van de achterkant van de dikke boutkoppen afgehaald tot dezelfde diameter als de borst van de bouten, kon makkelijk

Bekijk bijlage 1840929
Het lijkt of er met het inspannen de schroefdraad iets beschadigd is of ligt dat aan de foto?
 
Kreeg je hem warm met een hobbybrander?
Ik kreeg de binnenkant van m’n tank er amper rood mee.😄
Het duurde wel even minuutje of 4 a 5 maar hij begon op een gegeven moment toch te gloeien, mijn MAPP gas brander is pas stuk gegaan die deed het wat sneller.
Het lijkt of er met het inspannen de schroefdraad iets beschadigd is of ligt dat aan de foto?

Klein beetje vervorming heb je altijd wel als de die zo inspant, vooral als je hem stevig aandraaid om roteren te voorkomen, ik was te lui om een huls te maken. :P Daarom heb ik achteraf een snijplaatje over de draad van alle bouten gehaald maar ik voelde amper weerstand dus zo erg was het niet.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik met een biertje in mijn hand naar de bijna voltooide motor stond te kijken bedacht ik me dat zonder iets van een plaatje of zo voor het achterwiel binnen no time het hele motorblok inclusief luchtfilter onder de zooi als ik eenmaal er mee ga rijden. Dus dat moet dan maar gemaakt worden.... :9

Ik heb de schokbrekers losgehaald en het achterwiel maximaal laten zakken, zo weet ik hoeveer de achterbrug en de ketting omhoog kunnen komen zodat ze straks niet tegen de plaat aan komen.

IMG_1273.jpeg


Om de plaat te monteren heb ik bevestigingspunten nodig, wat lager zitten er twee die ik mooi kan gebruiken , bovenaan heb ik in een framebuis een blindklinkmoer geplaatst, handige dingen dat!

IMG_1276.jpeg
IMG_1275.jpeg
IMG_1277.jpeg


Voor de plaat zelf heb ik een stuk 2 mm aluminiumplaat gerold en de twee uiteindes omgezet, hoewel daar uiteindelijk niets meer van over is gebleven behalve de twee beugeltjes voor de boutgaten, bovenaan heb ik er een los beugeltje voor gemaak en er op gelast.
IMG_1278.jpeg
IMG_1281.jpeg


Schokdempers weer gemonteerd en de plaat op zijn plek geschroefd, ik ben tevreden. :t

IMG_1282.jpeg


:W
 
Laatst bewerkt:
Aan de standaard stalen kauwgombrugjes:

Every flex you make,
Every bend I take,
Every line you evade,
Every curse I make,

I won't be missing you!



:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan