Yamaha SR500 Tracker project.

Ik volg dit even. Ik heb zelf onderstaande SR nog in de garage staan. Ik wil er tzt ook eens iets mee gaan doen in de richting van een tracker.
 

Bijlagen

  • 165343327_3905024926249648_7056232880733075239_n.jpg
    165343327_3905024926249648_7056232880733075239_n.jpg
    185,4 KB · Weergaven: 34
Leuk ding! Welk bouwjaar is die van jou?
1979..een jaartje jonger dan de eigenaar. Is nieuw gekocht door mijn grootvader en hij heeft er een aantal jaar mee gereden. De SR is toen vervangen door een GPZ550 voor dagelijks woon/werk maar heeft altijd op de deel van de boerderij van opa verbleven. Toen opa en oma het huis moesten inruilen voor een verzorgtehuis heb ik de SR overgenomen maar hij staat ook hier al meer dan 10 jaar stil in de garage helaas..
 
Mooie historie. :t
Als hij nog niet rijdend is zou ik hem eerst eens een grote beurt geven en kijken hoe je het vind rijden.
 
Ja, maar ik vrees dat die beurt nog wel op zich laat wachten. Ik heb net geld gespaard om deze week na 18 jaar mijn daily driver (Honda VTR1000F) te vervangen..maar de SR gaat nooit weg. Over 14 jaar is mijn zoon 18..;)
 
Verder met de vonkjes, of het gebrek er aan....

Aangezien dingen als het originele contactslot en de stuurschakelaars ontbreken was de boel aansluiten volgens het originele schema geen optie, dat het Peeters WPB vind dat ik contactpunten heb en een 6V systeem i.p.v. een CDI ontsteking en 12 Volt was al niet heel handig maar een goed schema is uiteindelijk wel te vinden op het net, ik ben alleen niet handig genoeg ermee om daar een werkend basic ontstekingskabelboompje uit te deduceren :') Bij een ouwe Suzuki staat er gewoon 12V continue op de bobine(s) en krijgen ze een puls wanneer dat nodig is om een vonkje te leveren, daar kom ik nog wel uit. :Y

Yamaha bouwt daarentegen een heel simpel ééncilinderblok met een (voor mij) ingewikkelde ontsteking met tig draden en dingen als een: low-speed pickup, high-speed pickup, low-speed source en een high-speeds source. :X Uiteindelijk om hulp gevraagd en kreeg een tip van iemand die veel met ouwe Yamaha's doet, bleek 2 straten verderop te wonen! Die kwam langs met een schema en wat reserve-onderdelen, keek naar mijn poging tot een draadboom, keek bedenkelijk en ging allerlei dingen nameten, deed iets met twee van de draden en vroeg me om eens te kicken. :9 Toen had ik wel vonk! De reddende engel met de naam Fried vroeg toen of ik een startpoging wilde doen dus effe wat benzine in de carb gegoten, het meeste liep er wel weer uit maar er zou nog genoeg in zitten om geluid te maken en na drie trappen kwam hij kort tot leven! *O**O**O*
Annepool? Ja, dat is inderdaad een (oude) Yamaha guru...
 
651BD6FE-DB85-4547-9586-E2B74B79B154.jpeg


Best een flinke jongen 😛 De vorige eigenaar heeft hem al schoongemaakt maar hij lekte een beetje een zien is beter als geloven 😇 gelijk revisiesetje er in
 
Er is eerder wel een poging gedaan tot schoonmaken maar er kunnen wel nog puntjes op i’s gezet worden, vlotters zijn scheef tov elkaar en misschien ook te laag afgesteld, vanavond effe in het WPB kijken, en niet alles is uit elkaar geweest
605905D5-0174-4AB8-AADC-5F18438CE586.jpeg
47FF217C-6E19-40B0-ABA3-DA65EAC31AF6.jpeg

1F78ECB9-FA87-4D7B-A571-04D8B7C381E0.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan