Yamaha SR500 Tracker project.

Vraagje…
Mijn decompressiehendel lijkt niet te werken, zelfs niet nu ik een kabel heb gemonteerd 😁 Nu haal ik de dekseltjes er af om de kleppen te stellen en zie bij de uitlaatklep het halve maantje zitten wat verbonden is aan het heveltje, het lijkt alsof dit amper de tuimelaar kan raken, mis ik iets???Bekijk bijlage 1731425
Wellicht is er eenandere nokas gemonteerd ?
 
En vandaag kwam het zadel binnen! :9
Het is donkerbruin geworden met zwart stiksel behalve één geel biesje rondom, een geborduurd SR500 logo en overdwarse banen.
@yellowrider heeft goed zijn best gedaan. :Y

Zadel 1.png
Zadel 2.png


Om te kijken hoe het zou staan met geel plaatwerk heb ik even een paar spuitbussen gescoord en ik vind het echt niet misstaan.
Lekker Jaren '70 zo. :+

Zadel 3.png
 
Laatst bewerkt:
Zadeltje is zeker mooi geworden!Die Yellowrider is een kunstenaar,ik heb ook al meerdere zadels door hem laten doen.
 
Er is wel een probleem (misschien en wat overdreven woord, zonder krijg ik hem ook gestart), de decompressiehendel werkt op de één of andere manier niet zoals het hoort, hoe dat komt zijn we nu nog even niet uit. :P
 
Die ouwe SR gaat steeds beter rijden, de carburateur stroomt niet meer over sinds de vlotterhoogte goed staat, de achterveren werken beter nu ze wat meer preload hebben, de kentekenplaat klappert een stuk minder met de versteviging in de beugel,

het zadel zit best lekker en de demper doet wat meer zijn naam aan. En hij doet me niet meer aan een biertje of een vla-flip denken nu zitje en tank dezelfde kleur hebben.

Nu heb ik wel wat afstelwerk te doen aan de carburateur, door de andere vlotterhoogte loopt hij nu te arm, kan je ook goed zien aan de kleur van de uitlaatbocht, dus ik ga de gasnaald wat hoger zetten, deze staat nu op het tweede groefje van onderen van de vijf. Stationair staat nu aardig goed met 4 rotaties uit.

IMG_0118.jpeg
IMG_0119.jpeg

:W
 
Die uitlaat is zeker op te poetsen of te beitsen.... maar waarom? Is binnen de kortste keren weer bruin/blauw. Ik mag dat wel :t
 
Als ik naar je uitlaatbocht kijk valt het wel mee hoe heet ie wordt.Mag wel een beetje blauw worden*D
 
Updates op meerdere fronten!

De verlichting is nu ook aangesloten, lekker makkelijk, allebei hebben de min gewoon op het huis dus twee draadjes trekken naar 12V en klaar.
Aan-uit gaat via het contactslot, die heeft een stand om de verlichting aan te zetten. :t

IMG_0147.jpeg


Ja ik heb echt een prachtige kentekenplaat ik weet het. :P

IMG_0148.jpeg


Verder nog een nieuw schakelpookrubbertje voor het betere op- en terugschakelwerk, de ouwe had zijn carriere al volbracht denk ik zo, was zelfs al een keertje omgedraaid dus al aan twee kanten versleten.

IMG_0127.jpeg


Beter passende bougiedop gevonden, bougiekabel een stukje ingekort, weer een stukje netter!

IMG_0140.jpeg

IMG_0139.jpeg

IMG_0142.jpeg


:W
 
Even moraalridder spelen maar met die kentekenplaat ben je in overtreding. Die moet vervangen worden voor een gele met nl logo.
Blauwe plaat mag alleen gevoerd worden op motorvoertuigen van voor 1-1-1978 en de letter cijfer combinatie mag alleen bestaan uit 2x2 cijfers en 1x2 letters.

Moraalridder modus off.

Leuke plof wordt het
 
En als je motor is ingevoerd maar voor 78 is gemaakt dan krijg wel een kenteken met tweemaal een letter combo en één maat een cijfer combo dan zou je volgens jou geen blouwe plaat mogen hebben .
Ik heb hem wel met dat nieuwe registratie nummer er in .( had het graag met de bekende leeuw erin gehad)
 
En als je motor is ingevoerd maar voor 78 is gemaakt dan krijg wel een kenteken met tweemaal een letter combo en één maat een cijfer combo dan zou je volgens jou geen blouwe plaat mogen hebben .
Ik heb hem wel met dat nieuwe registratie nummer er in .( had het graag met de bekende leeuw erin gehad)

Als je dat aan kan tonen en de rdw het accepteert dan kun je een oldtimer kenteken aanvragen en dan mag die blauwe plaat wel. Oldtimer kenteken bestaat altijd uit 2x2 cijfers en 1x2 letters

Het is trouwens niet volgens mij zo maar volgens de officiële regelgeving te vinden op de rdw site.:+
 
Even moraalridder spelen maar met die kentekenplaat ben je in overtreding. Die moet vervangen worden voor een gele met nl logo.
Blauwe plaat mag alleen gevoerd worden op motorvoertuigen van voor 1-1-1978 en de letter cijfer combinatie mag alleen bestaan uit 2x2 cijfers en 1x2 letters.

Moraalridder modus off.

Leuke plof wordt het
De politie heeft vast wel meer te mopperen als ze eens goed kijken, tot ze het me persoonlijk komen vertellen blijft die leuke ouwe blauwe plaat er op. :Y
 
De politie heeft vast wel meer te mopperen als ze eens goed kijken, tot ze het me persoonlijk komen vertellen blijft die leuke ouwe blauwe plaat er op. :Y

En groot gelijk heb je:t

Boeit mij ook niet echt.
Alleen weten heel veel mensen dit blijkbaar niet dus om verrassingen te voorkomen..........
 
Nieuwe tankdop bij Kedo vandaan gehaald en gemonteerd ik had er ééntje van Aliexpress vandaan, gokje genomen voor €11, blijkt een cruciale maat niet te kloppen, nog geprobeerd met m'n oude roestige tankdop te mixen en matchen maar uiteindelijk met een mooie boog in de vuilbak beland, de zwarte op de foto zat ik de bakken met onderdelen maar moet met een schroevendraaier open gemaakt worden.

IMG_0218.jpeg


Huidige teller gaf 60% teveel aan _O- deze (ook van Kedo) is mooi precies en heeft ook controlelampjes er in zitten waarvan er twee wel nuttig zouden kunnen zijn :t Gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om de beugel van de teller zo aan te passen dat deze niet meer voorbij de (toekomstige) nummerplaat steekt zoals op de tweede foto hier onder maar stopt er iets voor zoals op de derde foto te zien is.

IMG_0222.jpeg

IMG_9170.jpeg

IMG_0225.jpeg



Ondertussen is de motor zover dat hij voor ritjes in de buurt ingezet kan worden, start koud met een paar trappen en warm meestal in één keer, lekt geen olie en geen benzine, grootste ding wat afgerond moet worden is de carburateurafstelling.
Alleen jammer dat het weer even niet meewerkte. :X

IMG_0226.jpeg


Maar vandaag alleen maar droog en frisjes, wel nog een paar héél kleine sneeuwvlokjes maar alla.
Bij terugkomst nog even de timing bekeken met de stroboscooplamp, dit is bij stationair en met wat meer toeren gaat een stukje voorbij de 20 als ik het goed zag, ik zou even in het werkplaatsboek moeten kijken of dat klopt.

IMG_0230.jpeg


:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan