Robinjo
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #501
Oké de cilinderkop kan er dus niet meer op als het blok eenmaal in het frame zit, weet ik dat ook weer...
Dus dan maar gelijk de cilinderkop klaar maken, deze moest even uitgespoeld worden voor eventuele resterende straalresten, de kleppen moesten nog even ingeslepen worden en een aantal seals vervangen worden.
Slijppasta weer opgezocht, deze was in de afgelopen jaren nogal uitgedroogd maar met een druppeltje WD40 weer helemaal oké. Het zuignapje was ik minder over te spreken, ik had er eerst ook twee geloof ik, een kleine en een grote en nu alleen nog maar de kleine, die hield niet geweldig op de kleppen.... na wat nadenken heb ik een kleine boorkop gebruikt aan de andere kant van de klep, kop ondersteboven en door het gewicht van de boorkop zat er gelijk al wat druk op, ik hoefde alleen nog maar heen en weer te gaan, na een half uurtje was ik klaar.
Nieuwe klepseal gemonteerd uit de pakkingkit en de klepveren en aanverwanten weer gemonteerd met m'n special tool, topding!
Het motorblok was mooi droog in het half jaar dat ik er mee heb gereden op wat vettigheid na uit de toerentelleraandrijving ondanks dat ik een nieuwe o-ring heb gebruik voor de afdichting waar de kabel hoort, nu ik de oude seal van de telleraandrijving bekijk vind ik het niet heel vreemd Kleplichtersealtje ook gelijk vervangen voor de goede orde.
Dus dan maar gelijk de cilinderkop klaar maken, deze moest even uitgespoeld worden voor eventuele resterende straalresten, de kleppen moesten nog even ingeslepen worden en een aantal seals vervangen worden.
Slijppasta weer opgezocht, deze was in de afgelopen jaren nogal uitgedroogd maar met een druppeltje WD40 weer helemaal oké. Het zuignapje was ik minder over te spreken, ik had er eerst ook twee geloof ik, een kleine en een grote en nu alleen nog maar de kleine, die hield niet geweldig op de kleppen.... na wat nadenken heb ik een kleine boorkop gebruikt aan de andere kant van de klep, kop ondersteboven en door het gewicht van de boorkop zat er gelijk al wat druk op, ik hoefde alleen nog maar heen en weer te gaan, na een half uurtje was ik klaar.
Nieuwe klepseal gemonteerd uit de pakkingkit en de klepveren en aanverwanten weer gemonteerd met m'n special tool, topding!
Het motorblok was mooi droog in het half jaar dat ik er mee heb gereden op wat vettigheid na uit de toerentelleraandrijving ondanks dat ik een nieuwe o-ring heb gebruik voor de afdichting waar de kabel hoort, nu ik de oude seal van de telleraandrijving bekijk vind ik het niet heel vreemd Kleplichtersealtje ook gelijk vervangen voor de goede orde.
Laatst bewerkt: