Yamaha SRX6 super single

Toen het punt van de decals. Ik zie de decals op twee verschillende plaatsen geplakt als ik op het web zoek.
Vergelijk deze plaatjes maar. Het gaat om de 'super single' op het kontje direct naast de greep.


Ik had ze dus de eerste keer geplakt boven de greep maar bij nader inzien horen de zwarte decals, die ik heb, dus zoals in het eerste plaatje.
Dus weer voorzichtig loshalen en opnieuw plakken. Gelukkig veel water met zeep gebruikt O-)
 
Ik had zo lopen knoeien met olie dat de tegels in mijn tuinhuisje er niet meer uitzagen. Tijd voor de hogedrukspuit.
Maar dan moet eerst de boel eruit. In het volledige daglicht viel mijn oog op de motorsteun van mijn pasgespoten frame.
Er zat een haarscheur. Ik trok dus zo de steun eraf want deze was volledig los gescheurd.

:(
Lassen dus.
Netjes de boel weggeslepen en de juiste breedte ingesteld met een tapeind.
Lassen maar, maar ik zag geen steek. Dus eerst maar eens het lasmasker oppoetsen met commandant.
Dat ging beter hoewel ik geen lastalent ben.
Wel gelijk een forse las gezet. Hopelijk houdt het nu een tijdje. Gelijk maar even in de primer.


Wel denk ik dat de andere steunen niet goed vast hebben gezeten op enig moment. Alle kracht komt dan op één steun.
Gelukkig heb ik nog wat verf over. Dus even bijwerken binnenkort.
 
Leuk om dit topic te volgen. Ik heb er sinds gisteren ook één in de schuur staan, dus benieuwd naar jouw vorderingen!
IMG_2312.PNG
 
Heb hier een SRX-6 in de woonkamer staan. Al heel lang en geniet er nog steeds dagelijks van.
Wel met koni's en wp erin.
Volgend jaar maar weer eens van benzine voorzien en km's ermee gaan maken.
 
Leuk om dit topic te volgen. Ik heb er sinds gisteren ook één in de schuur staan, dus benieuwd naar jouw vorderingen!Bekijk bijlage 1541250
Hee, die heb ik zien staan op marktplaats!
Leuk, goede prijs ook. Die van mij heeft inmiddels ruim meer gekost.
Kunnen we een keer een SRX600 treffen organiseren. Of misschien volgend jaar in Woerden?
 
Leuke fiets inderdaad - net aan 8000 mile erop.
Gekke is dat het ding van 26-02-1989 is en ook op die datum op NL kenteken is gezet, maar toch een mijlenteller heeft.
Komt dat vaker voor?
 
Grijze import misschien. Het is iig een Amerikaans model. De grepen onder de buddyseat zijn anders, het achterlicht en ook de motor zelf.
Namelijk 595 cc ipv 608 cc bij de Europese modellen. Maar na 1986 zijn officieel geen SRX's meer geleverd in de VS dus dat is dan weer raar.
 
Ach ja, eigenlijk boeit t me weinig. Altijd al een heel leuke motor gevonden en dit is een prima basis om weer naar zgan staat te brengen. Heb ik van de winter weer wat te klussen! En inderdaad deze heeft op MP gestaan.😉
 
Leuke fiets inderdaad - net aan 8000 mile erop.
Gekke is dat het ding van 26-02-1989 is en ook op die datum op NL kenteken is gezet, maar toch een mijlenteller heeft.
Komt dat vaker voor?
Bij oude motoren kan het volgens mij ook zijn dat de datum eerste toelating niet bekend was, dan wordt de 1e toelating in NL aangehouden..
Maar grijze import oid kan uiteraard ook...
 
Plastic fantastic
Vandaag een beetje mijn piece de resistance gevonden in de kettingbeschermer.
Door de zon was het zwarte plastic verweerd en dat ziet er natuurlijk niet uit.
Hoe ik ook schuurde en poetste het grijs bleef terugkomen (zal de leeftijd wel zijn...)
Uiteindelijk is het toch gelukt met de verfbrander door het oppervlak te laten vloeien. Nadeel is dan wel dat de boel uit vorm gaat (daarom heet het ook plastic)
Daarna aan de binnenkant verhit en met dikke handschoenen aan de boel weer terug in vorm laten afkoelen.
Ook één steun was doorgesleten en die nieuw gemaakt met behulp van een plaatje aluminium.

Nu ben ik er ook achtergekomen dat er ook verschillende achterspatborden zijn. Mijne is verzaagd en ook dat bevalt mijn niet. Daarom op Ebay een second hand exemplaar kunnen vinden.

 
Laatst bewerkt:
Ik had zo lopen knoeien met olie dat de tegels in mijn tuinhuisje er niet meer uitzagen. Tijd voor de hogedrukspuit.
Maar dan moet eerst de boel eruit. In het volledige daglicht viel mijn oog op de motorsteun van mijn pasgespoten frame.
Er zat een haarscheur. Ik trok dus zo de steun eraf want deze was volledig los gescheurd.

:(
Lassen dus.
Netjes de boel weggeslepen en de juiste breedte ingesteld met een tapeind.
Lassen maar, maar ik zag geen steek. Dus eerst maar eens het lasmasker oppoetsen met commandant.
Dat ging beter hoewel ik geen lastalent ben.
Wel gelijk een forse las gezet. Hopelijk houdt het nu een tijdje. Gelijk maar even in de primer.


Wel denk ik dat de andere steunen niet goed vast hebben gezeten op enig moment. Alle kracht komt dan op één steun.
Gelukkig heb ik nog wat verf over. Dus even bijwerken binnenkort.
Hmm ,dat laswerk had je beter ff door een prof kunnen laten doen.dat zou niet veel gekost hebben en er veel netter uitzien.
 
Hmm ,dat laswerk had je beter ff door een prof kunnen laten doen.dat zou niet veel gekost hebben en er veel netter uitzien.
Yep, het is niet de mooiste las die ik ooit gemaakt heb. Mijn lasapparaat heeft ook de beste jaren wel achter zich.
Zit straks uit het zicht en ik denk dat de las wel houdt.
 
Yep, het is niet de mooiste las die ik ooit gemaakt heb. Mijn lasapparaat heeft ook de beste jaren wel achter zich.
Zit straks uit het zicht en ik denk dat de las wel houdt.
Oh ja dat laatste zal best,maar vader heeft ooit een aanhanger in elkaar gelast met ook van die "mooie" lassen,
dat is alweer zo,n 35jaar geleden,het ding heeft enorme lasten te verwerken gekregen en nog steeds is hij heel,
ik heb hem al weer wat jaren geleden aan een vriend gegeven die hovenier is en hij gebruikt de aanhanger nog steeds.
 
Nieuw achterspatbord kunnen scoren. Het oude was afgezaagd. Wel logisch aangezien de kentekenplaten veel kleiner tegenwoordig zijn dan de oude platen. Voor Duitsland en Nederland was hier ook een ander spatbord standaard gemonteerd dan voor landen met een meer bescheiden formaat kenteken. Deze komt uit Engeland en mijn kenteken past hier precies op.

Verder bezig geweest met montage. Het blok zit inmiddels weer in het frame. Ik wordt gek van de boutjes en moertjes mayhem.
 
Als ik google op waterslides dan zie ik glijbanen maar dat zal je wel niet bedoelen. Ik zit te denken aan witte wrijfletters in een redelijk vergelijkbaar lettertype en dan overspuiten met matte lak.
 
Overigens de witte teksten op de schakelaars zijn verdwenen. Ik wil de teksten terug, dus de letters op de schakelaars.
Iemand een idee??
Kun je hier iets mee?
 
Heeft het oxaalzuur gewerkt? Heb hier een xt500 staan die 20j stil heeft gestaan met lege tank, wil het ook gaan proberen. Welke verhouding gebruik je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan