Yamaha SRX6 super single

Ik heb een SRX staan in de vorm van een gestrand project.
Ooit in een opwelling gekocht.
Hij liep heel mooi en het leek me de perfecte basis voor een leuk project.
En dat is het nog steeds.
Ik heb er toen, 6 jaar geleden, een paar honderd km mee gereden.
Er zijn nieuwe banden en een nieuwe kettingset onder gekomen.
En daarna heb ik het heel druk gekregen met verhuizen, schuur bouwen, zijspan bouwen en vanalles meer.
Zo mooi en origineel als ik ze hier zie, wordt het nooit meer.
Maar lang verhaal kort, als iemand interesse heeft in een project, of een donor fiets met een goed blok, banden en nieuwe kettingset, dan stuur maar een pb
Heb je een foto?
 
Ik heb een SRX staan in de vorm van een gestrand project.
Ooit in een opwelling gekocht.
Hij liep heel mooi en het leek me de perfecte basis voor een leuk project.
En dat is het nog steeds.
Ik heb er toen, 6 jaar geleden, een paar honderd km mee gereden.
Er zijn nieuwe banden en een nieuwe kettingset onder gekomen.
En daarna heb ik het heel druk gekregen met verhuizen, schuur bouwen, zijspan bouwen en vanalles meer.
Zo mooi en origineel als ik ze hier zie, wordt het nooit meer.
Maar lang verhaal kort, als iemand interesse heeft in een project, of een donor fiets met een goed blok, banden en nieuwe kettingset, dan stuur maar een pb
Ik zou graag willen maar ik heb ineens een vlammende pijn in mijn linker oor.
 
Heb je een foto?
20211212_074257.jpg


595 cc blokje wat heel mooi liep toen ik hem weggezet heb.
Nieuwe banden, kettingwielen en ketting.
Ik doe er voorlopig niks mee dus het mag weg.
 
Wilde ik zondag weg met het mooie weer. Wilde het ding niet starten. Helaas motor verzopen. Ik heb 3,5 ltr benzine uit het blok afgetapt 😲


IMG_0138 (2).jpg
 
Ja best wel veel speciaal spul. EN een complete 3SX in onderdelen.
Heel frappant dat bijna alles aan deze motor afwijkt van de eerste types. Frame, achterbrug, voorvork, blok (E-start!!) wielen, tank, zitje echt alles is anders (in detail). De OVER uitlaat is voor zien van een "Helmholz resonator" onder het blok en daarnaast van de originele DB killer. Evengoed erg luid - maar wel een mooi geluid. Startprocedure voor deze is ook anders. Kleur doet ook heel veel - geen idee of dit een originele kleur is. Tangerine Dream heet het, naar ik meen. Gebouwd in 1990 of 1991 - in de UK geimporteerd in 2003 en sinds vandaag hier in NL dus. Moet deze nog invoeren. Denk dat ik dan maar even een originele demper monteer:)
 
:} schitterend topic.

Mijn eerste motor was een SRX600 Red metallic. met Miles.
Gekocht in 1991, ik was toen nog 17... :+
Op leren rijden op een industrieterrein, rijbewijs gehaald eind van het jaar toen ik 18 was geworden binnen 6 lessen ofzo _O-
Kon toen nog O-) Al hielp het dat mijn ouwe de rij-instructeur kende van de Rijkspolitie..

2 jaar plezier op gehad. Heel veel dijkjes in de Betuwe gereden en Utrechtse Heuvelrug en Veluwe doorkruist.

10 jaar geleden zag ik er eentje te koop staan in Groningen, proefrit gemaakt... maar ze vroegen er veel te veel voor om als 2e motor erbij te hebben. Althans.. dat vond ik toen :+

Mooi topic, leuk om te lezen. Uitstekende restauratie :}

Veel plezier ermee heren.
 
Moet die van mij eigenlijk ook weer eens aan de gang brengen, staat al 15 jr. oid stil in de woonkamer.
 
Ik heb de mijne recentelijk toch maar te koop gezet. Moeilijk maar het leven bestaat uit keuzes maken...
 
Klopt helemaal. Elk jaar neem ik me dat voor maar rij liever op de andere, naar het buitenland e.d.
De aarzeling bestaat eruit dat als ie weer goed is ook regelmatig bereden moet worden, vind ik, en daar zit de kneep.
Moet ik deze weer helemaal gangbaar maken terwijl en mss een paar keer/jr op gereden gaat worden met nogal wat gedoe met naar buiten krijgen en daarna weer naar binnen.
De wens is er wel maar de ratio verhindert dat ietwat.. temeer omdat tegenwoordig, met het stijgen der jaren, de zithouding niet meer dat is wat ik nog als comfy bestempel. Banden zijn oud en zouden dan ook meteen vervangen moeten worden net als de remblokken.
Keuzeskeuzes.
 
Klopt helemaal. Elk jaar neem ik me dat voor maar rij liever op de andere, naar het buitenland e.d.
De aarzeling bestaat eruit dat als ie weer goed is ook regelmatig bereden moet worden, vind ik, en daar zit de kneep.
Moet ik deze weer helemaal gangbaar maken terwijl en mss een paar keer/jr op gereden gaat worden met nogal wat gedoe met naar buiten krijgen en daarna weer naar binnen.
De wens is er wel maar de ratio verhindert dat ietwat.. temeer omdat tegenwoordig, met het stijgen der jaren, de zithouding niet meer dat is wat ik nog als comfy bestempel. Banden zijn oud en zouden dan ook meteen vervangen moeten worden net als de remblokken.
Keuzeskeuzes.
Succes met de keuzes en wellicht zien we ooit een foto van de motor dat 'ie buiten staat
 
Haha, dit voorjaar gaat de motor weer naar buiten om eea schoon te maken en mss meer..lol
Zal van dat heuglijke feit een foto maken. :)
 
Wat zijn nou de zwakke plekken van een SRX? (Vind de oudere modellen leuk) Zwaar/overbelaste krukas van de grote 1pittert?
 
Als je te laag in toeren blijft rijden idd.
Daarom.. beter 5k toeren in de 4 dan 4k in de 5e gang.
De wegligging is overigens ook niet je van het.
 
Als je te laag in toeren blijft rijden idd.
Daarom.. beter 5k toeren in de 4 dan 4k in de 5e gang.
De wegligging is overigens ook niet je van het.
Denk dat ik de srx van mijn pa maar moet overnemen, daar ben ik in 2005 mee begonnen te rijden toen ik 19 was. Hij heeft nu ook een royal enfield, en de srx staat maar een beetje te verpieteren. Heb nog een mooie usd voorvork met een brembo klauw en lichte y-spaak wielen. Zal een mooi project zijn denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan