Yamaha SRX6 super single

Damn.. kunnen jullie uitleggen hoe/waar een srx in wegligging faalt?
Ding rijdt best leuk hoor, goed frame en geometrie.
Maar de vering was nieuw al een beetje budget, en nu een jaar of 35 oud, als je (of een vorige eigenaar) genoeg in de vering investeerd kan je moeiteloos je knietjes aan grond rijden met een SRX.
 
Bij normale snelheden is er niets aan de hand, ga je boenderen dan gaat ie zwabberen.
Ook met WP veren erin en Koni's achter.
Geeft nix want allemaal best goedaardig.
 
20171030_214120.jpg
 
Daarom liever wat meer toeren dan van onderuit te laten klappen.
 
Ik heb destijds begrepen via de SRXconnection en met kontakt met Dhr Yuan van Yamaha dat te lage toeren in een te hoge versnelling dit veroorzaakt. Vandaar dat advies over die toeren en versnelling (in standaard uitvoering).
Als ik lieg dan in commissie.
 
Ik heb destijds begrepen via de SRXconnection en met kontakt met Dhr Yuan van Yamaha dat te lage toeren in een te hoge versnelling dit veroorzaakt. Vandaar dat advies over die toeren en versnelling (in standaard uitvoering).
Als ik lieg dan in commissie.
Lijkt mij ook logischer, dan heb je meer lastwissel reacties en dan lijkt het mij dat je die sporen aan beide kanten van de tanden krijgt.
 
Slecht zou ik niet zeggen, alleen op hoge (bochten)snelheden is het niet zo strak meer. Maar op de weggetjes waar een SRX voor bedacht is stuurt hij best lekker.

Het is natuurlijk wel een jaren '80 motor, niet vergelijken met moderne sportfietsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Terug
Bovenaan Onderaan