kwastert
Forti Nihil Difficilius
Daar zul je het hebben. De mijne had Konis, en voor zaten vervangingsveren. Banden waren volgens mij BT45. Het is ook al weer ff geledenYup.. zijn ze best gevoelig voor met standaard vering en slechte banden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar zul je het hebben. De mijne had Konis, en voor zaten vervangingsveren. Banden waren volgens mij BT45. Het is ook al weer ff geledenYup.. zijn ze best gevoelig voor met standaard vering en slechte banden.
Probleem blijft bij de carburateur. En dan bij het asje van de vlinderklep. Ik heb er nu een passende x-ring gemonteerd maar toch nog lek.Mwah, valt toch wel mee? Vrij eenvoudig qua opbouw.
Je hebt gelijk. even factcheck en aangepast. Stikstofmoleculen en Zuurstofmoleculen zijn vrijwel even groot. Toch is mijn idee dat een band sneller leegloopt als je hem de eerste oppompt ten opzichte van de keren daarna.Weet niet of je dat zomaar kunt verklaren door de atoomgrootte..
Mooi gedaan trouwens!
André, kan jij misschien even toelichten wat het probleem met de hoofdlager precies inhield. Gaat het om de krukaslagers?Van 1989 tot 1991 reed ik een SRX. Een hele bijzondere motor waar ik heel veel plezier mee heb gehad.
Maar soms niet:
Er is het gevaar van stuurpendelen als je een bocht uit accelereert en een hobbel tegenkomt en niet te zwaar bent. Dat koste mij een sleutelbeen. Uiteraard gelijk een stuurdemper gemonteerd.
Zwakke punten zijn de tandwielen van de vijfde versnelling die pitting gaan vertonen (nieuwe tandwielen) en het hoofdlager dat speling krijgt op de krukas (Loctite). Dit alles bij 20.000 km.
En een ketting die maar 12.000 km meegaat. Vervang hem nou maar 2.000 km eerder, want anders wordt het kettingstellen een dagelijks ritueel. Dit is overigens een punt bij elke krachtige ééncilinder.
En een koplamphuis dat al na een jaar begon te roesten.
Maar dat was het dan ook. Veel plezier met de dappere éénpitter!
André
Oei, dat is zo lang geleden dat ik het niet meer echt weet. Zeker ben ik er dus niet van, maar volgens mij was het een eigenaardige, onaangename hoogfrequente trilling die erbij kwam.André, kan jij misschien even toelichten wat het probleem met de hoofdlager precies inhield. Gaat het om de krukaslagers?
Hoe kenmerkte zich dat?
Kwam er vandaag ook 1 tegen,een rood exemplaar,dat was al ff geleden dat ik er 1 in het wild gezien heb.Yamaha in zijn natuurlijke habitat. (ook de banden getest)
Nog steeds last van je schouder? Frustrerend als je niet kan doen wat je wilt doen.Hoe bevalt je fiets dusverre?
Ik heb vandaag weer een karrevracht onderdelen gekocht incl kenteken. Ik heb helaas vorig jaar september een best ongeluk gehad, dus nog weinig aan de mijne kunnen doen, buiten onderdelen verzamelen.
Niet tegen gekomen.Geen oliekoeler ?