Goedenavond allemaal,
Ik heb een xt1200z uit 2012.
Deze heeft in maart de 40000km beurt gehad, en helaas twee maanden later de hydraulische kettingspanner, weer alles los.
Op dit moment sta ik al weer drie weken stil. ( Ook de motorzaken zijn druk)
Wat is het geval.
De laatste tijd viel het me op dat de motor bij stationair toerental, heel af en toe eens dipte,,,,, totdat drie weken geleden tijdens het rijden de motor 1sec inhield maar wel gewoon verder reed. storings lampje aan, en weer uit.
Ben iets verderop gestopt. Uitgezet 10 min gewacht, en weer gestart. Lampje uit en iets hoger in toeren ( choke? )dan naar een paar minuten onregelmatig lopen en afslaan.( Met sterke benzine lucht)
Heb inmiddels de bougies vervangen, de bobines doorgemeten en alle stekkers los vast gehad, lambda beide visueel gecontroleerd ( mooi schoon). Slangetjes naar gasregelunit doorgeblaast.
Maar het helpt niet,
Het lijkt erop dat de motor na de "choketijd" verzuipt, ik verdenkt dus elke sensor op de gasregelunit en de lambadasondes maar zeker weten doe ik het niet, over twee weken mag die naar de dealer en kunnen ze hem daar misschien uit lezen. Maar ik hoop eigenlijk dat iemand hier dit herkend en mij de gouden tip kan geven .
Gegroet,
Rik
Ik heb een xt1200z uit 2012.
Deze heeft in maart de 40000km beurt gehad, en helaas twee maanden later de hydraulische kettingspanner, weer alles los.
Op dit moment sta ik al weer drie weken stil. ( Ook de motorzaken zijn druk)
Wat is het geval.
De laatste tijd viel het me op dat de motor bij stationair toerental, heel af en toe eens dipte,,,,, totdat drie weken geleden tijdens het rijden de motor 1sec inhield maar wel gewoon verder reed. storings lampje aan, en weer uit.
Ben iets verderop gestopt. Uitgezet 10 min gewacht, en weer gestart. Lampje uit en iets hoger in toeren ( choke? )dan naar een paar minuten onregelmatig lopen en afslaan.( Met sterke benzine lucht)
Heb inmiddels de bougies vervangen, de bobines doorgemeten en alle stekkers los vast gehad, lambda beide visueel gecontroleerd ( mooi schoon). Slangetjes naar gasregelunit doorgeblaast.
Maar het helpt niet,
Het lijkt erop dat de motor na de "choketijd" verzuipt, ik verdenkt dus elke sensor op de gasregelunit en de lambadasondes maar zeker weten doe ik het niet, over twee weken mag die naar de dealer en kunnen ze hem daar misschien uit lezen. Maar ik hoop eigenlijk dat iemand hier dit herkend en mij de gouden tip kan geven .
Gegroet,
Rik