Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is piepen het enige waarvoor het dient? Of is het vet ook tegen slijtage? Zal toch niet?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een SZR660 :)
Ik heb de achterbrug uit het frame gehaald omdat ik het één en ander wou schoonmaken. Helaas ben ik er nu achter gekomen dat m'n complete lagers zijn verroest... Ook de bus waar de naaldlagertjes op lopen :( Contact opgenomen met Gebben motoren en die vertelden mij dat de bus niet meer is te leveren (de lagers wel)... Iemand die misschien een oplossing voor mij heeft of eventueel nog een achterbrug heeft liggen? 10 april heb ik mijn AVD examen en ik hoop dat ik m'n SZR dan toch nog klaar kan krijgen..

Groeten Ruben
 
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een SZR660 :)
Ik heb de achterbrug uit het frame gehaald omdat ik het één en ander wou schoonmaken. Helaas ben ik er nu achter gekomen dat m'n complete lagers zijn verroest... Ook de bus waar de naaldlagertjes op lopen :( Contact opgenomen met Gebben motoren en die vertelden mij dat de bus niet meer is te leveren (de lagers wel)... Iemand die misschien een oplossing voor mij heeft of eventueel nog een achterbrug heeft liggen? 10 april heb ik mijn AVD examen en ik hoop dat ik m'n SZR dan toch nog klaar kan krijgen..
Om welk onderdeel gaat het in deze tekening?
YA-SZR-660_bb.png

Nr. 2?
Flink schoonmaken en poetsen is geen optie meer?

Tweedehands iets zoeken, maar ja dan weet je ook niet wat je krijgt. :/
http://www.ebay.ie/itm/M17350-YAMAHA-SZR660-1996-2001-SWINGARM-/281878383907


Bij mijn was zo'n kleinere bus (nr. 10) niet best meer. Bleek in een TRX850 achterbrug die ik had liggen exact zo'n bus te zitten. :]
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om nr. 2 inderdaad!
Ik ben al wel een eind gekomen met schoonmaken, maar denk dat het met deze bus niet meer gaat lukken... Komt dit ook vaker voor? Want ik vraag me ook af hoe zoiets kan gebeuren
 
Het gaat om nr. 2 inderdaad!
Ik ben al wel een eind gekomen met schoonmaken, maar denk dat het met deze bus niet meer gaat lukken... Komt dit ook vaker voor? Want ik vraag me ook af hoe zoiets kan gebeuren
Hm balen (dat het inderdaad nr. 2 is). Hoe dat kan gebeuren, tja slecht onderhoud. Helemaal officieel moet die achterbrug af en toe gesmeerd worden. Met af en toe een klodder vet gaat het niet zo hard roesten dat er putjes in de bus ontstaan.
Je zou ook een nieuwe bus kunnen laten draaien, wat connecties bij een techneuten-bedrijf zijn dan bijvoorbeeld wel handig...
 
Hm balen (dat het inderdaad nr. 2 is). Hoe dat kan gebeuren, tja slecht onderhoud. Helemaal officieel moet die achterbrug af en toe gesmeerd worden. Met af en toe een klodder vet gaat het niet zo hard roesten dat er putjes in de bus ontstaan.
Je zou ook een nieuwe bus kunnen laten draaien, wat connecties bij een techneuten-bedrijf zijn dan bijvoorbeeld wel handig...

Helaas moeilijk te controleren bij het kopen van een motor :(
Dat kan ik ook nog doen inderdaad, dat is dan m'n laatste optie als ik niet meer aan een tweedehands achterbrug kan komen
 
M'n remblokken zijn versleten.

Bij het wisselen van de remblokken, moet er dan aan één kant van iedere remblok (niet de schijfkant... :P) wat vet? Dat zit er nu namelijk wel. En wat voor vet is dat?

Welke remblokken ben je voor gegaan (indien je de brembo klauwen hebt)? Ben ook weer toe aan een wissel binnenkort.
 
Dat moet wel écht lekker klinken, filmpje? :D
Ah ik vond de foto al heel wat :P Nou wellicht maak ik die nog, maar het geluid is zo beschaafd mogelijk hoor. Ik hoor iets te veel verhalen over ijverige agenten met geluidsmetingen en/of checken op e-keur en db-killer. Er zit zelfs een extra dempertje in de linkpijp vlak voor de demper.

De carbs van mijn SZR zijn wel al eens afgesteld op de open luchtinlaat maar niet met dit uitlaatsysteem natuurlijk. Hij draait al een stuk beter dan met de originele uitlaat. Na 247 km ging het brandstoflampje aan en ging er 11,6 liter in. 1 op 21 dus, niet gek dacht ik, en dan kan de afstelling nooit heel verkeerd zijn was mijn redenatie. Maar later bedacht ik me dat ik alleen maar 80 km wegen gereden heb, dus zuiniger dan dit wordt het waarschijnlijk ook niet...
Wat is het verbruik van jullie SZR's zoal? :?
 
Ah ik vond de foto al heel wat :P Nou wellicht maak ik die nog, maar het geluid is zo beschaafd mogelijk hoor. Ik hoor iets te veel verhalen over ijverige agenten met geluidsmetingen en/of checken op e-keur en db-killer. Er zit zelfs een extra dempertje in de linkpijp vlak voor de demper.

De carbs van mijn SZR zijn wel al eens afgesteld op de open luchtinlaat maar niet met dit uitlaatsysteem natuurlijk. Hij draait al een stuk beter dan met de originele uitlaat. Na 247 km ging het brandstoflampje aan en ging er 11,6 liter in. 1 op 21 dus, niet gek dacht ik, en dan kan de afstelling nooit heel verkeerd zijn was mijn redenatie. Maar later bedacht ik me dat ik alleen maar 80 km wegen gereden heb, dus zuiniger dan dit wordt het waarschijnlijk ook niet...
Wat is het verbruik van jullie SZR's zoal? :?

Ongeveer hetzelfde wat jij noemt met euro 95, met 98 verbruikt ie gek genoeg iets meer als ik me niet vergis (1:21 vs 1:20 )
 
Beste SZR rijders,

Ik had laatst mijn SZR weggebracht voor een grote beurt. Niet lang daarna (na een uur rijden) begon de motor te ploffen en uit te vallen. Omdat ik toen nog in de buurt van de motorzaak was had ik deze terug gebracht. De bougie vonkt niet altijd meer, of heel slecht.
Ze vermoedde dat de CDI stuk was, en deze is besteld en vervangen maar het probleem bleef. Hierna is de bobine vervangen, maar ook dit maakte geen verschil. Echter is er na het vervangen van deze onderdelen wel nog een probleem bij gekomen: het dashboard werkt niet meer. Er is gemeten of de spanningsregelaar de juiste spanning gaf en dit bleek het geval. Ook is gechecked of de ontstekingsspoel stroom geeft, en ook dit is het geval. De draden tussen de CDI en bobine zijn ook doorgemeten en deze bleken ook goed.
Nu weet de garage niet meer waar ze moeten zoeken en willen niet verder gaan aan de motor omdat hij steeds minder goed gaat werken....

Nu ga ik er zelf maar mee aan de slag want dit schiet ook niet op.
Weten jullie nog waar ik moet zoeken naar dit probleem?

Groeten,

Jelke
 
Beste SZR rijders,

Ik had laatst mijn SZR weggebracht voor een grote beurt. Niet lang daarna (na een uur rijden) begon de motor te ploffen en uit te vallen. Omdat ik toen nog in de buurt van de motorzaak was had ik deze terug gebracht. De bougie vonkt niet altijd meer, of heel slecht.
Ze vermoedde dat de CDI stuk was, en deze is besteld en vervangen maar het probleem bleef. Hierna is de bobine vervangen, maar ook dit maakte geen verschil. Echter is er na het vervangen van deze onderdelen wel nog een probleem bij gekomen: het dashboard werkt niet meer. Er is gemeten of de spanningsregelaar de juiste spanning gaf en dit bleek het geval. Ook is gechecked of de ontstekingsspoel stroom geeft, en ook dit is het geval. De draden tussen de CDI en bobine zijn ook doorgemeten en deze bleken ook goed.
Nu weet de garage niet meer waar ze moeten zoeken en willen niet verder gaan aan de motor omdat hij steeds minder goed gaat werken....

Nu ga ik er zelf maar mee aan de slag want dit schiet ook niet op.
Weten jullie nog waar ik moet zoeken naar dit probleem?

Groeten,

Jelke

Heb je ook gecontroleerd of de brandstoftoevoer nog goed is, geen vuil in je carburateur zit? Dit zijn namelijk de problemen die mij 2x langs de weg hebben gezet met een uitvallende/stotterende SZR. Heb alleen geen idee hoe dan je dashboard in een keer niet meer werkt...
 
Heb je ook gecontroleerd of de brandstoftoevoer nog goed is, geen vuil in je carburateur zit? Dit zijn namelijk de problemen die mij 2x langs de weg hebben gezet met een uitvallende/stotterende SZR. Heb alleen geen idee hoe dan je dashboard in een keer niet meer werkt...

Bedankt voor je reactie.
De motor is aangesloten op een apart benzinetankje om er zeker van te zijn dat het niet aan de brandstoftoevoer ligt. Hier viel die helaas ook mee uit.
Nu zou het probleem dan nog wel in de carburateurs kunnen zitten. Ik vermoed echter dat het de ontsteking is, omdat de bougie ook niet meer vonkt na het uitvallen.
Echter kan het geen kwaad om de carburateurs een keer schoon te maken, misschien lost het toch wat op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan