Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knipperlichten: Had ik ook tot mn knipperlichtrelais kapot ging. Toen bij de plaatselijke motorzaak een nieuwe (en achteraf veel te dure) gehaald, en de vertraging was weg.

Temperatuurmeter: Check even of de temperatuur wel netjes oploopt als je m een tijdje stationair laat draaien. SZR's hebben last van te veel koelcapacteit voor wat het blok nodig heeft (en een slecht thermostaat design), waardoor het lijkt alsof de temperatuurmeter niet werkt terwijl in feite het blok niet goed opwarmt.

Verder leuk om te zien dat ik niet de enige ben met een 4XV R1 uitlaat achterop :P


Klopt, van dezelfde lasser. :W
 
Remlicht werkt niet, vermoedelijk kapotte sensor.
Temperatuurmeter werkt niet of springt op en neer.

Dat remlicht krijg ik zelf wel opgelost, heeft iemand ervaring met die andere twee problemen?
Hebben 2 szr's gehad hier, bij beiden de remlichtschakelaar stuk. Eerste via de dealer gekocht, tweede online besteld en gesoldeerd, stuk goedkoper en makkelijker.

Deze switch is het.
Cherry Switches Microschakelaar DC1B-A1AA 250 V/AC 6 A 1x aan/(uit) IP67 schakelend 1 stuks | Conrad.nl
 
})
't Zijn twee verschillende maten ook nog hè. Ik heb trouwens ook nog twee van die K&N dingen liggen (een kleine en een grote dus). Interesse? O-)

PB gestuurd


Knipperlichten: Had ik ook tot mn knipperlichtrelais kapot ging. Toen bij de plaatselijke motorzaak een nieuwe (en achteraf veel te dure) gehaald, en de vertraging was weg.

Temperatuurmeter: Check even of de temperatuur wel netjes oploopt als je m een tijdje stationair laat draaien. SZR's hebben last van te veel koelcapacteit voor wat het blok nodig heeft (en een slecht thermostaat design), waardoor het lijkt alsof de temperatuurmeter niet werkt terwijl in feite het blok niet goed opwarmt.

Verder leuk om te zien dat ik niet de enige ben met een 4XV R1 uitlaat achterop :P

Zelfs na een uur door de stad rijden geeft de temperatuurmeter nog niets aan.
 
PB gestuurdZelfs na een uur door de stad rijden geeft de temperatuurmeter nog niets aan.

Als ik rij geeft mijn temperatuurmeter ook nooit wat aan. Echter als ik hem een paar minuten, met warme motor, stationair laat lopen (wat hierboven ook al een keer gezegd is) geeft hij degelijk wel een temperatuur aan. Heb je dit al wel getest?
 
Als ik rij geeft mijn temperatuurmeter ook nooit wat aan. Echter als ik hem een paar minuten, met warme motor, stationair laat lopen (wat hierboven ook al een keer gezegd is) geeft hij degelijk wel een temperatuur aan. Heb je dit al wel getest?

Dan heb ik het verkeerd begrepen :')
Ik zal het morgen eens proberen!
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een SZR.
Ik vind het een leuke fiets, ik heb alleen een vergelijkbaar probleem als Jeroen.
Mijn temperatuurmeter loopt aan het begin op, maar zodra ik harder dan 50 kmh rijd gaat die schokken of hij daalt tot het blauwe stuk. Is het dan niet slecht om er bijvoorbeeld mee op de snelweg te rijden?
 
Zit met een beetje stom probleem:

Als ik mijn stuur naar links draai gaan mijn parkeerlicht en achterlicht uit (remlicht niet). Heb met een beetje testen dit kunnen herleiden naar een defect ergens in (de kabel van de) knopjesunit links op het stuur. De lichten doen het namelijk wel als ik het contact naar de parkeerstand draai en de stekkers achter het dashboard zijn in orde.

Mijn vraag is nu eigenlijk of iemand dit eerder heeft gehad en of je die unit open kunt maken, of dat ik bij voorbaat veroordeeld ben tot een nieuwe? En zou een mogelijke quick fix kunnen zijn om het circuit vóór de lichtschakelaar (draadjes BR en L bij pos 30 op het schema) te overbruggen, zodat de positie lichten altijd aan staan bij contact aan? Rij in principe toch altijd met alle lichten aan.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Die quick fix zou kunnen werken ja. Wel netjes doen anders heb je er op termijn storingen bij natuurlijk.
Die schakelaar unit kun je wel open maken en ook uit elkaar halen. Doe het wel met beleid want het kan een hele puzzel zijn om het weer in elkaar te krijgen. }) Ja ervaring mee. O-)
 
Die quick fix zou kunnen werken ja. Wel netjes doen anders heb je er op termijn storingen bij natuurlijk.
Die schakelaar unit kun je wel open maken en ook uit elkaar halen. Doe het wel met beleid want het kan een hele puzzel zijn om het weer in elkaar te krijgen. }) Ja ervaring mee. O-)

Dus gewoon kwestie van van de motor demonteren, open maken en daarna verder kijken hoe of wat als ik het zo lees. Zijn er nog andere zaken m.b.t. de unit die ik moet weten? (klemmetjes die makkelijk afbreken o.i.d.)?

Bedankt!
 
Door omstandigheden de motor een tijdje niet kunnen starten..
Accu leeg en wilde niet meer laden.

Heb er nu een nieuwe accu inzitten, maar hij wilt nog steeds niet starten. Startmotor probeert wel maar hij pakt niet. Ik lees nu in andere delen dat ik mijn carburateur leeg moet laten lopen door de motor schuin te houden.. klopt dat ?
 
Heeft iemand enig idee hoe een SZR 660 presteert in verhouding tot een KTM Duke 390?
SZR: 35kw, 54nm, 159kg
Duke: 32kw, 35nm, 139kg
 
Laatst bewerkt:
Ktm vergeten, SZR nemen.
Haha, logisch, maar ik denk dat ze het in een KTM topic net andersom zouden zeggen. :+

Nog eens 20 kg lichter is wel tof :} jammer dat 'ie ook zoveel Nm's minder heeft. Moeilijk in te schatten, ik zou aan de hand van een proefrit de keuze bepalen.
 
Laatst bewerkt:
Haha, logisch, maar ik denk dat ze het in een KTM topic net andersom zouden zeggen. :+

Nog eens 20 kg lichter is wel tof :} jammer dat 'ie ook zoveel Nm's minder heeft. Moeilijk in te schatten, ik zou aan de hand van een proefrit de keuze bepalen.
Heb zelf ook een moment gehad dat ik het een interessant fietsje vond, ben bij Goedhard wezen kijken, heeft hetzelfde rijwielgeelte als een 125 cc. Een soort zware brommer dus.
 
Ik vind de SZR super leuk rijden, ik krijg alleen na ongeveer 50km rijden al last aan mijn polsen, de oorzaak hiervan is een brommerongeluk jaren terug. Vandaar dat ik overweeg een naked bike te kopen met vergelijkbare rij-eigenschappen. In het voorjaar wellicht eens een proefrit maken om te kijken hoe dat bevalt.
 
Uit nieuwsgierigheid ben ik donderdagmiddag naar Venlo gereden voor een proefrit op de Duke 390.
Leuk ding, dat lage gewicht is echt geweldig. Maar ik moet zeggen dat het verschil van bijna 20nm koppel wel merkbaar is, ook klinkt die (ondanks dat het demo model was voorzien van een Shark uitlaat) als een zware brommer.

Voorlopig blijf ik lekker op de SZR rijden! :)
 
Zit met een beetje stom probleem:

Als ik mijn stuur naar links draai gaan mijn parkeerlicht en achterlicht uit (remlicht niet). Heb met een beetje testen dit kunnen herleiden naar een defect ergens in (de kabel van de) knopjesunit links op het stuur. De lichten doen het namelijk wel als ik het contact naar de parkeerstand draai en de stekkers achter het dashboard zijn in orde.

Mijn vraag is nu eigenlijk of iemand dit eerder heeft gehad en of je die unit open kunt maken, of dat ik bij voorbaat veroordeeld ben tot een nieuwe? En zou een mogelijke quick fix kunnen zijn om het circuit vóór de lichtschakelaar (draadjes BR en L bij pos 30 op het schema) te overbruggen, zodat de positie lichten altijd aan staan bij contact aan? Rij in principe toch altijd met alle lichten aan.

Alvast bedankt!


Inmiddels na een beetje vrije tijd het probleem kunnen lokaliseren, de bekabeling van het contactslot. Als ik er aan druk/trek gaat het lampje flikkeren.

Schakelaar eraf gehaald en opengemaakt, zie niks geks aan de soldeerverbindingen. Ook geen kabelbreukjes o.i.d. Kabelbreuk in 1 van de draden, beter meten Tobias :z

Iemand hier ervaringen mee? Valt dit nog enigszins te repareren (solderen kan ik wel, draadjes krimpen wordt wat moeilijker zonder gereedschap) of kan ik beter het internet afspeuren naar een 2e hands zadi switch? (misschien hier iemand die er een heeft liggen? :P ) Gewoon gelukt met solderen, niet voor m'n beurt praten :z
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan