Yamaha SZR 660 [DEEL 5] Gewoon, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat het gedaan is hoor, maar bougie is ook gecontroleerd dan wel vervangen en de kabel is ook nog goed?. Ik ben een maal gestrand met de szr met dezelfde klachten en dat kwam door e n gescheurde isolator van de (nieuwe) bougie.
 
Goeiemiddag mede SZR'ers,

Ik verwacht ergens begin augustus mijn A rbw te halen (tegenover A2 nu), waarbij ik ook wellicht een nieuwe motor wil halen. Dit is een beetje afhankelijk van voor hoeveel SZR's van de hand gaan tegenwoordig, die dingetjes rijden nou eenmaal erg fijn voor korte (bochtige afstandjes) en het zou zonde zijn om m voor een lage marktwaarde van de hand te moeten doen, dan rijd ik m liever op. Kan iemand hier een grove prijsindicatie geven op basis van de specs?

- Kmstand 57000 op dit moment
- Altijd netjes (door mij) onderhouden op de slijtageonderdelen
- Ketting/tandwielen bij 41000 vervangen
- Remblokken voor bij 56500 vervangen
- Achterband bij 51000 vervangen, voorband is nu aan vervanging toe
- Blok zuipt 1L olie op ca. 1000km
- 1x schuiver gemaakt, linkerkuip en dynamodeksel heeft een aantal schrammen
- Voor mods, zie de foto's van de SZR van pinkpanter :+ (R1 demper, dubbele voorrem, stalen remleidingen, gaas achter luchtuitlaten op zijkappen, dynojet kit in carbs)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Een vlogje van een ritje met m'n SZR eergisteren!



o5u9tz.png


:]
 
Laatst bewerkt:
Dame(s) & heren,

Deze szr (die ik sinds eind 2016 heb) rijdt anders dan mijn vorige szr en wel hierom. Dat het een bokkerige één cilinder is, daarvan was ik uiteraard op de hoogte, maar deze maakt het wel heel bont.

Ik kan zelfs amper in z'n één een rotonde nemen, zo wild bokkend is hij dan. Daarnaast heeft deze zwarte vriend ook veelvuldig last van KFR zo rond de 4000/4500 toeren. Dus eigenlijk valt er helemaal niet zo heel lekker mee te rijden O-)

Tips en tricks ter verbetering en controle zijn uiteraard zeer welkom, zodat ik weer lekker met m'n apparaatje kan rijden :] testen of voelen mag ook hoor, als iemand daar behoefte aan heeft.. haha!
 
Robert, je oude motor staat weer te koop bij motor OK.

Km stand 35000 }) }) _O-


Hmmm, ik weet 't niet hoor. Is wel mijn foto, maar niet mijn kenteken en ook zeker niet mijn kilometerstand.

Zelfde aanbieder heeft ook veel onderdelen te koop staan, ik vermoed dat die van mijn oude motor afkomen.
 
Laatst bewerkt:
Dame(s) & heren,

Deze szr (die ik sinds eind 2016 heb) rijdt anders dan mijn vorige szr en wel hierom. Dat het een bokkerige één cilinder is, daarvan was ik uiteraard op de hoogte, maar deze maakt het wel heel bont.

Ik kan zelfs amper in z'n één een rotonde nemen, zo wild bokkend is hij dan. Daarnaast heeft deze zwarte vriend ook veelvuldig last van KFR zo rond de 4000/4500 toeren. Dus eigenlijk valt er helemaal niet zo heel lekker mee te rijden O-)

Tips en tricks ter verbetering en controle zijn uiteraard zeer welkom, zodat ik weer lekker met m'n apparaatje kan rijden :] testen of voelen mag ook hoor, als iemand daar behoefte aan heeft.. haha!

Nog iemand tips?
 
Trillen vind ik geen probleem. Bokken en schokken wel. De carbs zijn nu opnieuw synchroon gesteld, hopelijk levert dat een beter resultaatop :]
 
Te koop na 10 jaar eigendom: Yamaha SZR 660 uit 1999. Kleur zwart. Geschikt voor A2 rijbewijs (0,19kW/kg).

Nette motor, goed onderhouden, 30.000 km gelopen en alleen met mooi weer gereden. Het is een heerlijke sportieve motor, met 5 kleps 1 cylinder motorblok en dry sump smering. De motor is in een deltabox TZR 250 frame gemonteerd en stuurt heerlijk in korte en lange bochten. De Paioli up-side-down voorvork is net als de achterdemper instelbaar.

De originele uitlaat is aanwezig, maar de yoshimura uitlaat (met/zonder dB-killer) maakt een veel mooier geluid. Stuur mij een mail/app voor een fimpje met het geluid. Remmen met een setje krachtige Brembo remmen.

Afgelopen 2 jaar nieuwe banden, remblokken voor en ketting/tandwielen gemonteerd. 3 jaar geleden de voorvorkkeringen en vorkolie (dikker) vervangen (te lang op aanhanger gestaan met aangetrokken veren). En uiteraard jaarlijks motorolie en filters etc.
Paar jaar geleden klein schuivertje gemaakt, zie foto met krassen. Zelf vind ik het nauwelijks meer opvallen dat er krassen zitten. De accu is na dit seizoen wel aan vervanging toe en zou ik volgende lente weer vervangen. De motor gaat weg ivm aanschaf andere motor.
full
 
De motor is verkocht aan Bob, uit Limburg! Veel plezier ermee Bob!

Groet Gilles - Zaandam
 
Laatst bewerkt:
Als hij loopt trek dan eens hier en daar aan de bedrading bij de cockpit

Ik ben er vandaag mee verder gegaan, kreeg hem alleen helaas niet langer dan een minuut lopend en toen sloeg die weer af en deed die helemaal niets meer (de rest van de dag). Dit was nog voor ik aan de bedrading kon gaan rommelen.

Zojuist nog een keer de kabel doorgemeten en hem geprobeerd te starten, sloeg nog steeds niet aan. Wat ik hierna wel merkte was dat de bobine bloedheet was (als in: je kon hem niet eens beet pakken of je verbrande je hand). Ik neem aan dat dit niet normaal is? En waar zou dit door kunnen komen?
 
Ter aanvulling:

De aarde van de bobine heb ik rechtstreeks op de min van de accu aangesloten, deze zit dus echt goed geaard.

Deze waarde krijg ik van de eerste pin (bruine draad) van de bobine (12v (bereik van de multimeter staat tot 50)):


Deze waarde krijg ik van de tweede pin (oranje draad) die op de bobine gaat (let op, de multimeter staat hier op het bereik tot 2,5v, gelijkspanning, anders is de spanning nauwelijks zichtbaar):


Hiermee krijg ik dus geen vonk. Weet iemand welke waarden de bobine moet krijgen op de pin met de oranje draad?

Ik heb ook al een andere bobine en bougie geprobeerd, maar hiermee kreeg ik ook geen vonk.
 
Ter aanvulling:

De aarde van de bobine heb ik rechtstreeks op de min van de accu aangesloten, deze zit dus echt goed geaard.

Deze waarde krijg ik van de eerste pin (bruine draad) van de bobine (12v (bereik van de multimeter staat tot 50)):


Deze waarde krijg ik van de tweede pin (oranje draad) die op de bobine gaat (let op, de multimeter staat hier op het bereik tot 2,5v, gelijkspanning, anders is de spanning nauwelijks zichtbaar):


Hiermee krijg ik dus geen vonk. Weet iemand welke waarden de bobine moet krijgen op de pin met de oranje draad?

Ik heb ook al een andere bobine en bougie geprobeerd, maar hiermee kreeg ik ook geen vonk.
Op die manier kan je een bobine niet meten. Op de plus aansluiting staat permanent 12V, de min komt vanuit de cdi en is onmeetbaar. Je kan de bobine doormeten door de primaire kant weerstand te meten (tussen plus en min aansluiting) en de secundaire kant (tussen plus en andere zijde bougiekabel). Waardes staan wel in een service manual :) .

De bougie eruit halen en visueel bekijken of hij vonkt is de meest snelle manier (bougie wel tegen het blok houden voor massa ;) )


Edit: Wauw, hoe kom ik nou weer in dit topic terecht?!? Da's lang geleden :P
 
Laatst bewerkt:
Het liefst origineel ja! Tweedehands kan ik weinig vinden en nieuw is me te duur..
Ik weet niet wat de aanleiding precies is maar je kunt de originele ook laten reviseren he? Heb ik met de mijne ook laten doen. Dan is ie weer als nieuw, met een gebruikte weet je ook niet wat je krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat de aanleiding precies is maar je kunt de originele ook laten reviseren he? Heb ik met de mijne ook laten doen. Dan is ie weer als nieuw, met een gebruikte weet je ook niet wat je krijgt.

Mn schokbreker die is lek. Ik wou de mijne ook laten reviseren, maar bij Gebben zeiden ze dat dat niet meer werd gedaan! Vond het zelf ook al raar! Heb je een adres waar ik hem kan laten reviseren? En wat kost dat ongeveer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan