YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Begint aardig op een motorzaak te lijken met al die motoren ;)

Whaha! Ja idd, dan te bedenken dat er 2 zijn die niet eens op de foto staan. 8)7
Ondanks de Covid-19 gewoon aan het werk, dus nog steeds tijd tekort. Maar aan de SZR doe ik niet veel meer aan.
Tijd om de andere projecten weer op te pakken 😉
 
Gut gut gut, start de SZR, natuurlijk in 1 keer aanslaan 👌
Dus naar buiten rustig laten warm draaien, jas en helm aan. En rustig de straat uit.
Rijd de motor rustig warm. En ja hoor, wat gepruttel. Nee toch! :o
Dus nog geen Km verder uit geprutteld.
Niet willen starten. Balen (gelukkig helm op dus je zag het nauwelijks :P
Maar ja, das toch al gauw een paar Km duwen. Nog maar ff wachten dus.
Choke half open, slagje draaien blijft ie staan. Nog maar eens proberen.
Jawel leven, dus rustig weer terug pruttelen. Heel ff gas geven, weer niks.
Maar toch weer bij de stalling aangekomen.
Mooie foto gemaakt. En dus nu maar wachten op de pomp uit China...

20200405_120939.jpg


Ketting gesmeerd, met een kopje koffie erbij.
20200405_130204.jpg
 
Vol houden zeker. Kom er nog wel achter wat het is. Nachtje slapen 😉
Sterker nog, heb nog niet eens geslapen, maar vlotterhoogte kan het niet zijn. Mits ze goede brandstof voorziening krijgt, rijd ze prima!. Carb is ultrasoon gereinigd en bezwezen dat ze goed rijd.
Naast de pomp dan, begin ik te twijfelen aan de vlotternaald. Ook deze is schoon gemaakt maar niet vervangen. Denk dat ik dat ook maar moet doen.
Wellicht blijft deze plakken ofzo...
Maar de SZR is voorlopig wel een blijvertje, ze staat naast een TRX850 van een maatje. Dat is een mooi setje 😉
 
Gut gut gut, start de SZR, natuurlijk in 1 keer aanslaan 👌
Dus naar buiten rustig laten warm draaien, jas en helm aan. En rustig de straat uit.
Rijd de motor rustig warm. En ja hoor, wat gepruttel. Nee toch! :o
Dus nog geen Km verder uit geprutteld.
Niet willen starten. Balen (gelukkig helm op dus je zag het nauwelijks :P
Maar ja, das toch al gauw een paar Km duwen. Nog maar ff wachten dus.
Choke half open, slagje draaien blijft ie staan. Nog maar eens proberen.
Jawel leven, dus rustig weer terug pruttelen. Heel ff gas geven, weer niks.
Maar toch weer bij de stalling aangekomen.
Mooie foto gemaakt. En dus nu maar wachten op de pomp uit China...

Bekijk bijlage 1482524

Ketting gesmeerd, met een kopje koffie erbij.
Bekijk bijlage 1482532
Mooie stalling!
 
Zo weer wat vooruitgang geboekt,

Olie tank gespoten & gemonteerd. Vervolgens mijzelf een sukkel genoemd als ik daar tevreden mee zou zijn.
Dus nogmaals gedemonteerd, weer plamuren, schuren, en opnieuw gespoten.
Ik kan er denk ik mijn brood niet mee verdienen, maar het is een stuk beter dan de eerste keer.

Olie + filter gewisseld, waarbij er volgens het handboek via de bleedscrew op het oliefilter gecontroleerd moet worden of er wel oliedruk is.
Dus gestart, bleedcrew iets open.... nog niks, Nog maar een slagje open.... nog niet echt.... nog maar een slagje... PLOINK schroefje er uit & olie overal.... enfin, oliedruk hebben we. :')

Daarna even aan het puzzelen geweest met de toerenteller.. Via de ignitec onstekeking en de software daarvoor (dank @Tarwetijger) de test modus in de software van de toerenteller mooi kunnen gebruiken om de toerenteller op een bepaald toerental vast te zetten, daarna aan het zoeken gegaan. Helaas zit het probleem in de stekker zelf. Maar eens kijken of ik ergens zo'n stekker kan vinden met de juiste connectors erbij.

Remhendel die ik had besteld (via Ali) past helaas niet, heeft geen uitstekend deel voor de remschakelaar.... dus voorlopig nog 1 oranje en 1 zilver hendel.

to do is nog brandstofpomp testen, en wat kleine zaken. Daarna is ze klaar voor testrijden.
 
Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om de olietank 100% vetvrij te krijgen. Dus wees niet te streng voor je zelf. :t

Volgens mij kwam ik gisteren een SZR benz.pomp tegen tussen de TRX spullen. Met zo’n metalen beugeltje er aan toch?
Nou ik lees wel hoe de test gaat.

edit: hoe weet je dat het de stekker is? Wat voor een is het? SZR kabelboom gebruikt helaas andere connectors dan gebruikelijk bij Yamaha.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om de olietank 100% vetvrij te krijgen. Dus wees niet te streng voor je zelf. :t

Volgens mij kwam ik gisteren een SZR benz.pomp tegen tussen de TRX spullen. Met zo’n metalen beugeltje er aan toch?
Nou ik lees wel hoe de test gaat.

edit: hoe weet je dat het de stekker is? Wat voor een is het? SZR kabelboom gebruikt helaas andere connectors dan gebruikelijk bij Yamaha.

Het ging niet zozeer om het vetvrij krijgen van de tank, maar om het helemaal glad krijgen. Naar mijn idee had ik hem behoorlijk glad geschuurd, maar na het spuiten waren er toch randen en putjes te zien van het plamuren.

China pomp werkt goed, even getest met een vrij lange transparante slang er tussen, maar en je kun dan mooi zien dat hij pompt.

Stekker was ik vrij zeker van, omdat ik extra kabels had getrokken rechtstreeks vanaf de accu/ontsteking naar de stekker van de toerenteller. Dit loste het probleem niet op. Door een beetje met de stekker te wiebelen kon ik het probleem duidelijk creëren, en al ik een beetje zocht kon ik ook een positie vinden van de stekker waarop het wel werkte.

Yamaha levert dit stekkertje nog wel, maar als onderdeel van de hele tellerunit kabelboom. voor veel geld.
Aangezien ik toch 2 toerentellers had liggen maar het risico genomen de flex in 1 van de units te zetten. Nu kabeltjes rechtstreeks op de printplaat gesoldeerd, en het lijkt weer goed te werken!.

1586848460362.png
 
Heeft iemand wellicht een kroonplaat van een SZR660 liggen, ik ben op zoek naar 1. Alvast bedankt!
 
Plaats ff een paar foto's van wat jij gedaan hebt met een SZR frame, hebben ze weer wat te kwijlen hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan