YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Uitboren van de uitlaat bouten al gelukt?
Nog niet. Afgelopen dagen was het constant regen hier. Ook was er het een en ander aan de auto kapot dus daar ben ik nu mee bezig. Als het weer zo blijft aankomende week dan ga ik beginnen.
 
Hey mensen, heb afgelopen weekeinde de SZR ook weer eens proberen te starten.
Resultaat, accu bijna leeg. Dus aan de lader, s'middags weer eens proberen. Maar ook dat duurde even voordat de motor eens een keer aansloeg.
Stond toch al weer een maand of 2 stil.
Volle tank.
Alie brandstofpomp, die werkt dus wel.
Maar wat is het truukje? Benzine rook je prima uit de uitlaten. Verzopen? (Van het stilstaan?)
Want de benzine kraan dichtzetten is geen optie.
 
Blijft jullie SZR volgens de temperatuurmeter ook vrij koud ?
Bij ons komt ie maar net uit het blauwe vlakje.

We zouden hem alweer verkopen, maar ga nu met de szr woonwerk doen.
Mag ie meteen een opfrisbeurt hebben.
 
Temperatuur wordt nooit normaal. Ik heb de helft van de radiator afgeplakt zodat hij onder normale omstandigheden ongeveer 70/80 aan geeft.
 
Hey mensen, heb afgelopen weekeinde de SZR ook weer eens proberen te starten.
Resultaat, accu bijna leeg. Dus aan de lader, s'middags weer eens proberen. Maar ook dat duurde even voordat de motor eens een keer aansloeg.
Stond toch al weer een maand of 2 stil.
Volle tank.
Alie brandstofpomp, die werkt dus wel.
Maar wat is het truukje? Benzine rook je prima uit de uitlaten. Verzopen? (Van het stilstaan?)
Want de benzine kraan dichtzetten is geen optie.
Waarom is de bezinekraan dicht zetten geen optie?
 
Temperatuur wordt nooit normaal. Ik heb de helft van de radiator afgeplakt zodat hij onder normale omstandigheden ongeveer 70/80 aan geeft.
Das bij de mijne net zo. Ook een kwart ongeveer is afgedekt met rubber. Pas bij lang startionair draaien komt de temp meter in de normale regionen.
 
Omdat je daar domweg niet bij kan komen als de tank erop zit. Het word allemaal via het pompje geregeld. Maar als deze (wellicht) iets doorlaat. Denk ik dat de motor verzopen was bij de eerste start pogingen.
Tussenkraantje zetten op een plaats waar je wel bij kan is dat een optie.
Ik weet uit ervaring dat een lekkende bezinekraan niet helpt bij wat langer stil staan.
 
Hier zit de benzinekraan.
Aan de onderkant, dat ronde diggie...
Daar kom je niet bij als de tank gemonteerd zit...
20200321_145811.jpg
 
Sinds een tijdje ook hier een SZR in de garage staan (van de buurvrouw) waar ik wat bottle-necks aan t oplossen ben.
Voorgaande posts doorgelezen en zo te zien is starten niet echt de sterkste punt van dit ding ?
Niet vreemd als de benzinevoorziening (prutskraantje+vacuümkraan (ik zou t geen pomp willen noemen)) lager zitten dan de carburateurs zelf.
Waarom ze geen elektrische benzinepomp hebben gebruikt is mij een raadsel ?
Ik ben benieuwd of ik dit apparaat (normaal) gestart zal krijgen.
Wordt vervolgt...............
 
ooooh zo te zien zit die zooi er bij mij allang niet meer op dus gewoon direct via vacuümkraan naar carb. de motor heeft gefunctioneerd op deze manier (zolang er maar geen luchtbellen in de benzineleiding komen is t motto) ? wordt vervolgt...........

20200505_151512.JPG
 
ooooh zo te zien zit die zooi er bij mij allang niet meer op dus gewoon direct via vacuümkraan naar carb. de motor heeft gefunctioneerd op deze manier (zolang er maar geen luchtbellen in de benzineleiding komen is t motto) ? wordt vervolgt...........

Bekijk bijlage 1531264


Zonder pomp houd de motor er mee op zodra het benzine niveau onder dat van de carbs komt. In de praktijk kun je dus maar 2/3 van je tank gebruikten ofzo.
 
Laatst bewerkt:
eerst ff de andere punten afwerken,accu opladen en komende week maar eens filosoferen hoe ik dat evt.brandstofprobleem oplos en anders in een el.low pressure ook een optie....
 
eerst ff de andere punten afwerken,accu opladen en komende week maar eens filosoferen hoe ik dat evt.brandstofprobleem oplos en anders in een el.low pressure ook een optie....

Originele brandstof pompjes staan voor weinig op Ali express. Mocht je dat willen overwegen.
 
Hier ook nog even met de billen bloot... .ik had trots gemeld dat ik op 16 Aug een dagje midlands circuit had geboekt met de SZR, maar ik heb uiteindelijk besloten de Tracer mee te nemen.

Ik heb nog maar erg weinig meters gemaakt met de SZR, en kan erg moeilijk wennen aan de zithouding. Ik krijg het ding echt niet lekker de bocht om omdat ik zo gewend ben aan rechtop zitten en een breed stuur. In de afgelopen weken was het zo warm dat ik ook geen zin had om wat meer meters te gaan maken met de SZR.

Met de Tracer een erg leuke dag gehad, en zeker wat dingen geleerd over mijn zithouding, maar ik twijfel nu erg wat ik ga doen met de SZR. Ik had gedacht hem vaker te pakken voor ritjes in de buurt, maar merk dat ik hem eigenlijk alleen maar stil laat staan. Maar eens over nadenken dus of ze mag blijven, of dat ze in het voorjaar in de verkoop gaat.

Toch maar even een plaatje van de dag om het geheel nog wat op te vrolijken.

_IMG_8397.jpg
 
Ik moet toegeven dat de zithouding ook voor mij niet de ideale is. Maar komt waarschijnlijk door m'n dikke pens en die idiote bobbel bovenop de tank.
Had de super bike optie geprobeerd maar kom in conflict met de kuip en wil niet teveel zagen en hakken.
 
20191202 (10).JPG


Dan maar de stuurhelften gewisseld (L naar R en v.v) zodat deze meer recht staan dan naar beneden.

20200424_171501.jpg


Was wat aanpassing maar nu past t nog met de kuiprand.

20200504 (12).JPG


Ook minder belasting op de polsen,lijkt me zo.
Nu nog het apparaat aan de praat krijgen,kuip erop en dan rondje om................t zal mij benieuwen..........
 
Bekijk bijlage 1535466

Dan maar de stuurhelften gewisseld (L naar R en v.v) zodat deze meer recht staan dan naar beneden.

Bekijk bijlage 1535467

Was wat aanpassing maar nu past t nog met de kuiprand.

Bekijk bijlage 1535468

Ook minder belasting op de polsen,lijkt me zo.
Nu nog het apparaat aan de praat krijgen,kuip erop en dan rondje om................t zal mij benieuwen..........
Je zou nog kunnen overwegen om een TZR 125/250 tank te monteren als je erg veel last hebt van die pukkel op de tank, helaas past het standaard zadel dan niet meer..
 
Je zou nog kunnen overwegen om een TZR 125/250 tank te monteren als je erg veel last hebt van die pukkel op de tank, helaas past het standaard zadel dan niet meer..
bedankt voor je info,het moet maar ff zo,tis de motor van de buurvrouw die nu op zo'n gruwel BMW F800 rond rijd,ben zelf aan naakte HD's en Z900 jaren 70/80 fietsen gewend (die hebben een brede platte tank nl.) ik ga t gewoon proberen als t zover is.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan