YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Ik zat er ook net stiekem een beetje over na te denken om de SZR te verkopen. Wat mij elke keer opvalt is dat ik het een onwijs gave motor vind maar ik gewoon niet mijn draai er op kan vinden -O- Heb gewoon constant t gevoel alsof ik die motor niet in bedwang heb.

Ik ga nog even wat klooien met de vering in de hoop dat dat nog wat uit kan halen.
 
Goed, na 170km lijkt het nieuwe blok het prima te doen. Heb wel constant problemen dat hij benzine lekt bij het kraantje. Zelfs met een nieuwe kraan blijft hij lekken. De aansluiting op de tank zelf lijkt ook krom (uitzetten van de tank denk ik).
165329479877057348441439003869.jpg


Wel heb ik dat hij best wel ploft en knalt in de uitlaat van t gas af onder de 3k toeren. Uitlaat die niet helemaal lekdicht is?
 
Laatst bewerkt:
Okay
IMG-20220523-WA0005.jpeg

Okay deze keer was het geen benzine lek maar gewoon olie. Blijkbaar een slang naar het luchtfilter vergeten over te zetten. Zat goed verstopt onder de startmotor -O-
 
Okay Bekijk bijlage 1763816
Okay deze keer was het geen benzine lek maar gewoon olie. Blijkbaar een slang naar het luchtfilter vergeten over te zetten. Zat goed verstopt onder de startmotor -O-
Carterontluchting.
Dat knallen in de uitlaat komt waarschijnlijk door de luchtmengselschroef.
2 1/2 slag uitdraaien en weer proberen.
Bougie op kleur controleren, mag bij deze blokken wel wat donkerder wezen dan koffiebruin
 
Alles zit weer in elkaar. Uiteraard pas nadat ik je bericht had gelezen. Zag dat de demper niet helemaal lekker vast zat en lekte langs de buis. Heb die even aangedraaid, klein testronde of ie nog olie lekt en dan de luchtschroef controleren.
 
Carterontluchting.
Dat knallen in de uitlaat komt waarschijnlijk door de luchtmengselschroef.
2 1/2 slag uitdraaien en weer proberen.
Bougie op kleur controleren, mag bij deze blokken wel wat donkerder wezen dan koffiebruin
Nog even uit elkaar gehaald en de luchtschroef stond nog helemaal dicht |(

Olie lekkage was nog niet opgelost. Lag weer een plasje. Slang vervangen en nieuwe vloeibare pakking bij de metalen gedaan.
 
Nog even uit elkaar gehaald en de luchtschroef stond nog helemaal dicht |(

Olie lekkage was nog niet opgelost. Lag weer een plasje. Slang vervangen en nieuwe vloeibare pakking bij de metalen gedaan.
Eigenlijk moet daar zo'n veerklem omheen
 

Bijlagen

  • 19043_450x450.jpg
    19043_450x450.jpg
    12,8 KB · Weergaven: 5
Carterontluchting.
Dat knallen in de uitlaat komt waarschijnlijk door de luchtmengselschroef.
2 1/2 slag uitdraaien en weer proberen.
Bougie op kleur controleren, mag bij deze blokken wel wat donkerder wezen dan koffiebruin
3 slagen gedaan volgens het boekje. Maakt precies niks uit voor de klappen -O- Even voor de goede orde, 3 slagen is dus 1,5 rondjes.

Tis echt met gas los onder de 3000/3500 toeren in de versnelling dat hij blijft klappen. Zal eens kijken of ik een deze dagen een filmpje kan maken waarin je het kan horen. Tijdens het rijden nergens last van maar door een dorpje heen lijkt dit haast gewoon op overlast.

In t ergste geval blijft het zo, ga niet nog een keer het hele blok er onderuit slopen. Eerst maar eens gaan rijden.
 
3 slagen gedaan volgens het boekje. Maakt precies niks uit voor de klappen -O- Even voor de goede orde, 3 slagen is dus 1,5 rondjes.

Tis echt met gas los onder de 3000/3500 toeren in de versnelling dat hij blijft klappen. Zal eens kijken of ik een deze dagen een filmpje kan maken waarin je het kan horen. Tijdens het rijden nergens last van maar door een dorpje heen lijkt dit haast gewoon op overlast.

In t ergste geval blijft het zo, ga niet nog een keer het hele blok er onderuit slopen. Eerst maar eens gaan rijden.
Een uitlaat die lekt vlakbij de aansluiting op het blok kan ook klappen geven. Lekke of losse pakking tussen cilinder kop en uitlaat bijvoorbeeld.
 
Een uitlaat die lekt vlakbij de aansluiting op het blok kan ook klappen geven. Lekke of losse pakking tussen cilinder kop en uitlaat bijvoorbeeld.
De ringen die tussen de kop en de uitlaat zagen er goed uit. Al merkte ik wel dat de demper losjes om de uitlaat zit. De klem kan alleen niet strakker aangedraaid worden.

Zal eens kijken of ik nieuwe pakkingen oid kan vinden.
 
Ik heb een Cagiva mito frame met een ktm 520 blok eronder, zou die ook toegelaten worden bij de SAM?
Ja....alleen voor de EVO klasse, maar lees ff de toelatings regels op de SAM site.
Ik heb mijn MuZ skorpion er wel toegelaten gekregen en er rijd nu ook al een SZR660 mee
 
Laatst bewerkt:
3 slagen gedaan volgens het boekje. Maakt precies niks uit voor de klappen -O- Even voor de goede orde, 3 slagen is dus 1,5 rondjes.

Tis echt met gas los onder de 3000/3500 toeren in de versnelling dat hij blijft klappen. Zal eens kijken of ik een deze dagen een filmpje kan maken waarin je het kan horen. Tijdens het rijden nergens last van maar door een dorpje heen lijkt dit haast gewoon op overlast.

In t ergste geval blijft het zo, ga niet nog een keer het hele blok er onderuit slopen. Eerst maar eens gaan rijden.
Niet 3 slagen, 3 hele rondjes.😅
Hier onder een linkje hoe de Duitsers die carburateurs afstellen
 
Yamaha SZR 660 (bj 1999)
€ 2.249,00

Iemand van ons? Wel een hele aparte benzinekraan.
-O-
De originele benzinekraan zit onderop de tank, daar kun je helemaal niet bij.
Maar er zijn subtielere oplossingen dan deze. :/

Ben ook geen fan van de rode remklauwen. :X
 
Lekker buitenom. _O-
Wel heel functioneel.

Mijn laatste van drie SZR's was rond 2010 voor €1000,00. :')
 
Hoi,

Heb er vorige zomer lekker op gereden maar toch iets te klein voor mijn lengte.

En dus mag hij weg voor 1450, -
Staat net 15.000 kilometer op.

Groetjes Dennis,
 

Bijlagen

  • 20211111_160403.jpg
    20211111_160403.jpg
    251,5 KB · Weergaven: 22
Na een schitterend weekend op Pottendijk is er wat gesneuveld.

Dus op zoek naar een complete kuip, liefst in het blauw, een rechter clipon en een schakelpedaal, liefst met spelingsvrije gewrichten.

Een motor voor onderdelen zou eventueel ook kunnen.

Sorry @Fedjefissa ik ben niet voorzichtig met je motor geweest :-0
 
Terug
Bovenaan Onderaan