YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Heb je die erbij gekocht? Deze is zo ontzettend veel mooier dan origineel. Heb er vaak naar zitten kijken, heeft best vaak te koop gestaan.

Volgens mij was het originele zitje van de SZR ontworpen door een vakantiehulpje van de scooterafdeling van Belgarda. En die dikke sigaardemper was ook niet de fraaiste Italiaanse creatie ooit.

Yep. *D Eigenlijk vanwege het getunede blok en de flatslide carbs, maar deze ziet er inderdaad mooi uit. Hoewel het oranje niet helemaal mijn kleur is, is 'ie mooier dan degene die ik al had, eigenlijk. :X Ik weet dus nog niet hoe ik het ga doen. Eentje moet er sowieso het veld ruimen op termijn. Eerst het elektrische (?) probleem maar eens oplossen.
Bij het verwijderen van de tank zag ik in elk geval een geknikte benzineslang. Zou wat zijn als ie daardoor al meer dan een jaar stil staat. :P Bedrading zelf is ook wel rommelig dus voor verbetering vatbaar.
 
Laatst bewerkt:
ook een tijdje over getwijfeld, vooral vanwege tuning geen geld. Zeker als je dat zo gerepareerd krijgt. Een van de mooiere SZR's.
Bij mij loopt de temperatuur op tot tegen de 110 graden celsius. Ik had nog een andere temp meter liggen om dat uit te sluiten van Isa, en die werkt prima. Nog steeds 110 graden max.. En dat is met een omgebouwde koeling, met een thermostaat van een FZR. Alle slangen worden goed warm dus het lijkt of ie open gaat. Toen maar eens een keukenthermo in de vloeistaf gehangen, die gaf zo'n 20 graden minder aan aan de meter in het dashboard. Dan ga je het toch zoeken in de thermostaat of sensor.
 
@7samurai: Dan is de temp.meter dus gewoon te enthousiast? Of ik begrijp je verhaal niet.

preview

Na flink wat opruimen past het net allemaal binnen.

preview

Accubak e.d. is mooi gemaakt. Bedrading is rommelig. Uitlaten hangen in een fietsband o.i.d. maar daar heb ik al een ideetje voor.
 
weet je ook wat voor nokkenas en zuiger erin zitten? Gelijkrichter tegen de accu aan.

De tempmeter is niet enthousiast want ze geven beide hetzelfde aan. Sensor of thermostaat (van FZR 3HE) is dan de volgende gedachte. Maar een andere thermostaat gekocht, kijken wat er dan gebeurt.
 
Ik heb nog een nieuwe JE 101mm zuiger liggen voor de liefhebber. Helemaal nieuw in doos, compleet met zuigerveren, zuigerpen en borgclips. (Bijna) te mooi om in je blok te stoppen.
 
Ik heb nog een nieuwe JE 101mm zuiger liggen voor de liefhebber. Helemaal nieuw in doos, compleet met zuigerveren, zuigerpen en borgclips. (Bijna) te mooi om in je blok te stoppen.
I know maar ik heb het nu dus niet meer nodig. :$



Wat wel apart is, ik heb nu dus twee SZR's op m'n naam staan.
Eentje uit 1997 en eentje uit 1998.
De ene heeft onder 'milieuprestaties' geregistreerd staan:
U.1 Geluidsniveau stationair 88 dB(A)
U.2Toerental geluidsniveau 3250 min-1
Op het typeplaatje op het frame staat niets over geluidsnormen.

Bij de andere is het niet gespecificeerd op het kenteken (vrijwel niets ingevuld), maar op het typeplaatje staat het wél vermeld, 94dB dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
nou ik ben nog maar wat verder aan het rommelen. temperatuur nog steeds veel te hoog, ook slaat de fan niet aan (had ik ook nog nooit gehoord). De temperatuurmeter beweegt ook erg veel, en het gekke, als ik het gas open schiet ie 10-20 graden omhoog....

- nieuwe life4po accu (begon slecht te worden)
- nieuwe gelijkrichter (ging stuk) van ignitech
- nieuwe temp meter van isa (had ik nog liggen)
- andere thermostaat van fzr3he ingemikt dit weekend, is omgebouwd paar jaar geleden.

nog steeds hetzelfde, lijkt wel ergens een electrisch probleem. De fan op een accu aangesloten en die deed het. spanning bij accu gemeten, strak 14.4V.

Je zou er enigszins moedeloos van worden.
 
100% zeker weet ik dat niet, maar ik ga er wel vanuit dat de waterpomp werkt, de radiateur wordt warm, de slangen ook. Vanochtend nog een stuk gereden, als de pomp het niet doet wordt ie nog veel sneller warm. Ook is dat nog geen verklaring voor de temperatuurmeter die als een gek op en neer gaat. Eerst maar eens het elektrische circuit bestuderen in de schaduw. Misschien ergens een slecht contact. Hoor jij de fan weleens?
 
100% zeker weet ik dat niet, maar ik ga er wel vanuit dat de waterpomp werkt, de radiateur wordt warm, de slangen ook. Vanochtend nog een stuk gereden, als de pomp het niet doet wordt ie nog veel sneller warm. Ook is dat nog geen verklaring voor de temperatuurmeter die als een gek op en neer gaat. Eerst maar eens het elektrische circuit bestuderen in de schaduw. Misschien ergens een slecht contact. Hoor jij de fan weleens?
Neen.... want die zit er niet meer op. :+
 
[weet je ook wat voor nokkenas en zuiger erin zitten?]
Neen, geen exacte specs helaas.

Maar dat er mooi spul in zit is me nu wel duidelijk! :9~
Vandaag met de nieuwe aanwinst naar 't werk.
Trekt hard en goed. 8-) Ramt 'm zo in de toerenbegrenzer bij 7.500 tpm.
Dat lijkt erg vroeg want er is dan nog volop vermogen!
Maar gauw de Ignitech unit van de andere overzetten. :]
En de laadspanning controleren, want ik zag de spanning op het tijdelijk gemonteerde volt-metertje opeens onder de 12V zakken.

Ik vind 'm heel leuk!
Ik op zich ook wel. Wel jammer dat de rand tussen subframe en zadel niet is afgewerkt.

100% zeker weet ik dat niet, maar ik ga er wel vanuit dat de waterpomp werkt, de radiateur wordt warm, de slangen ook. Vanochtend nog een stuk gereden, als de pomp het niet doet wordt ie nog veel sneller warm. Ook is dat nog geen verklaring voor de temperatuurmeter die als een gek op en neer gaat. Eerst maar eens het elektrische circuit bestuderen in de schaduw. Misschien ergens een slecht contact. Hoor jij de fan weleens?
Hoe is het inmiddels met de patiënt, 7samurai?
 
Laatst bewerkt:
Nou, niks teveel gezegd wat betreft de laadspanning. Reed op de snelweg om vlot naar het tankstation te gaan...poef alles uit. Alle lampjes, meters incl. het voltmetertje. Niks meer! Toch nog sluiting ergens? Of gewoon de accu los gegaan..?
Nu wachten op mevr. Tarwetijger met auto en aanhanger. :$
 
De + draad was los gegaan bij de spanningsregelaar. Sluiting gemaakt en hoofdzekering eruit. Dus al gefixed.
 
Maar dat er mooi spul in zit is me nu wel duidelijk! :9~
Vandaag met de nieuwe aanwinst naar 't werk.
Trekt hard en goed. 8-) Ramt 'm zo in de toerenbegrenzer bij 7.500 tpm.
Dat lijkt erg vroeg want er is dan nog volop vermogen!
Maar gauw de Ignitech unit van de andere overzetten. :]
En de laadspanning controleren, want ik zag de spanning op het tijdelijk gemonteerde volt-metertje opeens onder de 12V zakken.Ik op zich ook wel. Wel jammer dat de rand tussen subframe en zadel niet is afgewerkt.Hoe is het inmiddels met de patiënt, 7samurai?


Een een snelle vraag/opmerking tussendoor over de ignitech :P Is die van jou niet heel simpel programmeerbaar? Ik heb er een op een 2-cylinder zitten en daar is het aanpassen van de toerenbegrenzer max. 1 minuut werk :P verder topspul dat ignitech :t

Later,

Loek
 
Een een snelle vraag/opmerking tussendoor over de ignitech :P Is die van jou niet heel simpel programmeerbaar? Ik heb er een op een 2-cylinder zitten en daar is het aanpassen van de toerenbegrenzer max. 1 minuut werk :P verder topspul dat ignitech :t
Jazeker, daarbij is het ook gewoon superstoer om op een jaren '90 fiets de laptop aan te sluiten om even wat instellingen te wijzigen. 8-)
De Ignitech zit nog op m'n oude SZR. De nieuwe aanwinst heeft een getuned blok maar een originele CDI unit voor zover ik heb gezien. Met de Ignitech kan het dus alleen nog maar beter worden! Op m'n TRX zit er ook een, TCIP4. Het mooie vind ik ook, als je ze mailt met een technische vraag heb je dezelfde dag nog een uitgebreid antwoord e.d., echt goed. :Y

Check. Kon het niet laten en vandaag gewoon tweede poging. 't Zal me benieuwen hoe de terugweg gaat. O-)
Die zwarte ziet er ook als een leuke speelfiets uit. :Y :9
Ja best wel, is niet van mij hoor! Kwam ik tegen op Marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
[...]

Hoe is het inmiddels met de patiënt, 7samurai?~[/quote]

Heeft even geduurd ;) Thermostaat vervangen, hetzelfde, isa metertje ingebouwd, nog hetzelfde. thermostaat in een pannetje gehangenen gemeten: meter loopt netjes op, goede temps. Met draaiende motor weer +20 graden. Metertje uit het dashboard gehaald, niks aan het handje... trillingen dus. nog niet gevonden hoe dat komt, als eerste maar drie nieuwe rubbers besteld waarmee het dashboard vast zit. Al ze binnen zijn maar eens monteren en dan weer verder kijken.

Met de Duitse SZR groep afgelopen weekend in het Sauerland geweest. Dat blijft toch erg gaaf. Meer bochten per dag dan hier in een jaar. Velen wel met een, je krijgt het haast niet getypt, KTM 390/690. Motortje liep als een zonnetje, 1:20 ongeveer. Mooi geluid vond men.
 
7samurai, maf hoor van je temp.meter.
Ik las op het Duitse forum van het treffen, zijn inderdaad leuke dingen.
 
Uitlaat in principe verkocht.
De oranje SZR kloenkt een beetje met weg rijden en ik las op het Duitse forum over een kwaaltje van ingeslagen spietjes die veel schade kunnen veroorzaken. Nu de boel los gehaald om te inspecteren maar het is meer werk dan ik dacht. En begrijp het ook niet 100% want technisch Duits is moeilijk. Toch maar verder gaan want zou zonde zijn als ie stuk gaat!

De rode SZR ligt nu helemaal uit elkaar. Blok, voorvork en wielen bewaar ik nog even dus er blijft niet veel over om te verkopen. Niet dat iemand zo'n achterkantje wil overigens...
 
Terug
Bovenaan Onderaan