YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Dat valt nog wel mee. Ben binnenkort toch jarig dus vriendinlief even lief aankijken ;) heb nog nooit een electronische ontsteking afgesteld dus zal dan wel even vogelen zijn. Controleer jij ook of de benzine/lucht verhouding goed is?
 
Afstellen hoeft niet, is echt plug and play. :)
Benzine/lucht gaat om de carbs, dit staat los van de ontsteking. Staat nog wel op mijn verlanglijst om te checken met een dynorun.
 
Dus je krijgt hem dan met al een goeie map erop? Weet je toevallig wat voor prestatie verschillen dat levert ten opzichte van de standaard?

Als ik teveel vragen stel zeg je het maar ;) maar jij bent de enige met gebruikerservaring die ik ken xD
 
Ja vragen stellen op een forum, het is een grof schandaal! :+
De standaard Ignitech map is ironisch genoeg voor een XT600 meen ik. Die is beter dan de originele omdat die bij hele lage toerentallen een wat eigenaardig verloop van de vervroeging heeft. Onderin loopt ie daarom mooier met de Ignitech. Dat geldt ook voor mijn TRX trouwens maar daar heb ik orginele map nooit van kunnen vinden dus niet kunnen vergelijken.

Ik heb een iets aangepaste map van een Duitse Ignitech SZR goeroe. Kan ik je ook sturen als je zo ver bent.
Ik ben zeker niet de enige met 'n Ignitech, die worden heel veel gebruikt in het wereldje van knutselaars.

Zo, nou heb je nog meer vragen? :P
 
Ja vragen stellen op een forum, het is een grof schandaal! :+
De standaard Ignitech map is ironisch genoeg voor een XT600 meen ik. Die is beter dan de originele omdat die bij hele lage toerentallen een wat eigenaardig verloop van de vervroeging heeft. Onderin loopt ie daarom mooier met de Ignitech. Dat geldt ook voor mijn TRX trouwens maar daar heb ik orginele map nooit van kunnen vinden dus niet kunnen vergelijken.

Ik heb een iets aangepaste map van een Duitse Ignitech SZR goeroe. Kan ik je ook sturen als je zo ver bent.
Ik ben zeker niet de enige met 'n Ignitech, die worden heel veel gebruikt in het wereldje van knutselaars.

Zo, nou heb je nog meer vragen? :P

Ik ga eens kijken of ik er een kan krijgen alleen nu kapt de toerenteller ermee en hij blijft hij blijft hangen in t gas dus ik kan weer gaan knutselen -_-

Bedankt in ieder geval voor je antwoorden :)
 
als iemand nog SZR spullen nodig heeft... er ligt hier nog een en ander zoals frame, voorvork achterframe kabelboom enz. alles ineens af te halen voor een klein prijsje.. stuur maar een pb-tje! Dus niet ik zoek dit of ik zoek dat, alles ineens meenemen!
 
Goh. Vind ik foto's terug van de tijd dat ik 2 jaar op een SZR reed. Blijft leuk. Mis het soms wel.
 
als iemand nog SZR spullen nodig heeft... er ligt hier nog een en ander zoals frame, voorvork achterframe kabelboom enz. alles ineens af te halen voor een klein prijsje.. stuur maar een pb-tje! Dus niet ik zoek dit of ik zoek dat, alles ineens meenemen!
Hoi heb wel interesse, wat heb je en waar woon je, gr Paul
 
IMG_4169.JPG
 
Jij beweert een SZR te hebben! Maar zonder foto geloven wij dat natuurlijk niet.
Of nou ja, wij... ik, want verder is er niemand meer hier geloof ik. :/

Je bedoelt op de aansluiting onderop de tank? Dat is het benzinekraantje. Kun je dicht draaien zodat er geen benzine meer uitloopt. Je kunt er niet bij als de tank gewoon gemonteerd zit dus bijster veel heb je er niet aan. 🙄
 
Ze bestaan tog echt nog ! Rij met veel plezier bijna elke week 😄. En ik kan wel bij het kraantje en ik heb echt geen kleine handen. Maar ben zeker blij met de reactie 👍.
1384138
 
Onze szr rijdt niet zoveel, en start dan ook iedere keer erg slecht.
Nu vermoed ik dat dat door de benzinepomp komt.

Hebben jullie die nog gemonteerd ?
Een oplossing voor het slechte starten na stilstand ?
 
Zeker, zonder benzinepomp komt 'ie niet ver hoor!
Mijne is niet origineel maar start wel makkelijk. Alleen tikt ie op dit moment veel te hard om me er geen zorgen over te maken. '(

Slecht starten na een tijdje stilstaan is wel een typisch SZR dingetje. Het duurt volgens mij dan even dat er weer benzine in de carbs terecht komt en daarmee ook in de cilinder. Als je daar een foefje op kunt bedenken ben je veelal gered denk ik. Of gewoon een accu hebben die stevig genoeg is zodat je even dóór kunt starten.
 
Zeker, zonder benzinepomp komt 'ie niet ver hoor!
Mijne is niet origineel maar start wel makkelijk. Alleen tikt ie op dit moment veel te hard om me er geen zorgen over te maken. '(

Slecht starten na een tijdje stilstaan is wel een typisch SZR dingetje. Het duurt volgens mij dan even dat er weer benzine in de carbs terecht komt en daarmee ook in de cilinder. Als je daar een foefje op kunt bedenken ben je veelal gered denk ik. Of gewoon een accu hebben die stevig genoeg is zodat je even dóór kunt starten.
Heb je t tikken al gevonden, de oranje toch met het getunede blok.
 
Heb je t tikken al gevonden, de oranje toch met het getunede blok.
Thanks for asking. Mja. Half. Eén inlaatklep stond flink te ruim, die gesteld. NAKS stond halverwege het bereik, niks mis mee. Nog wat dingen beter vast gezet. Helemaal weg is het niet maar wel minder geloof ik. Maar het blijft al een paar 100km heel dus ik geloof het wel.
Alleen ben ik op m'n plaat gegaan, tijdens voorrijden als instructeur. :$
Er is een oranje zijkuipdeel onderweg uit Frankrijk. Ik denk dat ik 'm daarmee binnenkort te koop zet. Heb echt een haat/liefde verhouding met dat monster / die beauty. :P
 
Oh. Okee. Ik heb je een PB gestuurd.

Over haat/liefde verhouding gesproken - afgelopen zaterdag héérlijk gereden, ondanks de warmte.

260619_IMG_8126.JPG
 
Hier ook maar even hallo zeggen, dus bij deze: Hallo!

Ik heb zaterdag een SZR gekocht, oranje met strakker kontje... schijnt hier welbekend te zijn.

Dus nu zal ik hier af en toe ook wel rondhangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan