YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Er op Assen 2.26 uit weten te halen.
Was bang voor de rechte stukken, maar dat viel eigenlijk alles mee.
T is dat de andere motors zo hard gaan :+
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1685044394194.jpg
    FB_IMG_1685044394194.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 21
Netjes. Ik probeer nog steeds het kapotte ruitje te vervangen maar op een of andere manier is die nergens op voorraad (duh) maar is er ook geen sloopmotor waar ze vanaf gehaald worden. En schijnbaar ben ik mijn passagiers voetsteun onderweg kwijtgeraakt....
 
Netjes. Ik probeer nog steeds het kapotte ruitje te vervangen maar op een of andere manier is die nergens op voorraad (duh) maar is er ook geen sloopmotor waar ze vanaf gehaald worden. En schijnbaar ben ik mijn passagiers voetsteun onderweg kwijtgeraakt....
"Vertel welke motor je rijdt zonder het merk en type te zeggen" :+
 
Zal gaan zoeken.
Ik heb nog een kuip en onderlip van hun liggen te verstoffen.
Mag eventueel weg, onze 2e SZR is ondertussen zo gekannibaliseerd dat die maar voor onderdelen gaat :o
Alles wat dus niet nodig is om mee te racen mag weg.
 

Bijlagen

  • 20230610_084217.jpg
    20230610_084217.jpg
    285,7 KB · Weergaven: 18
Is er trouwens nog een van de racers die interesse heeft in een extra blok + radiator? Er is 1 uitlaat bout afgebroken en daar is een tap in afgebroken dus de cilinderkop kan je waarschijnlijk niet hergebruiken maar de rest van t blok is prima. Heb er 28k mee gereden.
 
Een radiateur kan ik altijd wel gebruiken.
Maar alles hangt van de prijs af (ik heb het al op reserve)
 
Is er trouwens nog een van de racers die interesse heeft in een extra blok + radiator? Er is 1 uitlaat bout afgebroken en daar is een tap in afgebroken dus de cilinderkop kan je waarschijnlijk niet hergebruiken maar de rest van t blok is prima. Heb er 28k mee gereden.

kan je er door middel van vonk erosie uit laten halen,
Zou dat blok bewaren hoor.
 
Mooie exemplaar, veel aan verbouwd zo te zien :)

Probeer eerst de keerringen schoon te maken. Die van mij zweten ook eens in de zoveel jaren maar na schoonmaken doen ze het weer.
 
Gewoon een dun maar stevig stuk plastic als een haak knippen en langs de poten halen. Het haakje zorgt er dan voor dat je all troep er onderuit trekt. Ik gebruikte daar altijd een melkpak voor.
 
Heren!

Ik heb even een vraagje over jullie vette fietsen. Een bekende kwam vandaag langs met een SZR frame waar een heel mini scheurtje in een las zat. Mooi, dat zou ik wel even lassen maar toen ik wat beter keek was dat kleine scheurtje opeens het minste probleem....





Foto's zijn niet briljant met m'n gare telefoon. Maar de eerste 2 plaatjes zijn de plekken waar de voorkant van de motorsteunen samenkomen met het hoofdframe. 3e plaatje is een van de blokjes die samen de achterste motorsteun vormen.
Hoe zit dat met jullie frames? Zeker de heren die ermee geraced hebben of veel circuit kilometers maken met getunede blokken zullen toch wel eens een frame hebben zien sneuvelen denk ik :?
Hebben jullie dit soort schade gewoon gelast? of is dit voor jullie gevoel gewoon einde oefening. Ik neig naar netjes uitfrezen en lassen maar. Alu lassen is geen probleem,
 
Ik heb ook een keer een motor-bevestigingspunt laten lassen, ik meen onderop.
Wel opvallend dat op meerdere plekken rond de bevestiging scheuren zitten. :o
Kan die bekende van je niet beter een ander SZR frame op de kop tikken?
 
Ik heb ook een keer een motor-bevestigingspunt laten lassen, ik meen onderop.
Wel opvallend dat op meerdere plekken rond de bevestiging scheuren zitten. :o
Kan die bekende van je niet beter een ander SZR frame op de kop tikken?
Dit was het andere op de kop getikte frame... er zit nog ergens een heel inimini scheurtje middenin een lasje. En dat blokje had hij wel gezien, maar die andere 2 niet. en juist die zijn nogal kritisch lijkt me

Hij had een schadefiets gekocht waarvan hij wist dat het frame ver heen was. Bedrag was er ook wel naar. Maar dit frame is dus wel een tegenvaller
 
Ik zal eens kijken thuis.
Heb nog wel een frame dat weg mag.
Al dan niet met wielen voorvork of wat je er bij wilt
 
Terug
Bovenaan Onderaan