Yamaha Szr 660 Stotterde en nu Start ze niet meer !

Gsuen

Die hard MF'er
26 mrt 2010
730
0
Middelburg (Zeeland)
Ik heb 2 dagen geleden een yamaha szr 660 gekocht! Ik had gister avond problemen dat tie ff terug zakte in toeren en licht ging even uit maar ik was bijna thuis dus ik had hem thuis gezet en vanmorgen wil ik weggaan en toen deed tie niks meer accu is leeg! Ik startkabel erop en toen starte ze maar toen haalde ik de start kabels eraf en toen begon die heel raar te lopen en sloeg tie af!

Mijn conclusie: Accu is leeg en deze word niet opgeladen door de dynamo. Dus ik belde de vorige eigenaar om te vragen of hij daar wel is problemen mee heeft gehad en hij heeft daar problemen mee gehad maar had toen de kabels vervangen tussen de dynamo en accu probleem was toen opgelost! Ik denk dus dat dat weer niet goed is maar mijn vraag is Zonder accu als de motor loopt moet hij dan wel gewoon goed lopen?

Ik had toen ik hem net had gekogt ook de tank bijna leeg gereden toen begon hij ookal te stotteren enz maar snel volgetankt en probleemen waren verholpen ik heb daarna nog 150 km gereden Kan het dan zijn dat er nu nog een vuiltje in mijn carberateur zit dat hij daarom niet lekker loopt.

Zoja dan weet ik nog niet waarom de accu nu leeg is..

Sorry van het lange verhaal maar ik hoop dat jullie erwat van kunnen begrijpen en dat jullie goede tips hebben die mij verder kunnnen helpen.

Ik heb de motor net dus het enige wat ik wil is rijden en niet dit gezeur hebben:P

alvast bedankt grts vincent
 
Accu gaat niet zomaar dood; kan gemold zijn door kapotte spanningsregelaar (veel te hoge laadspanning) maar kan dan ook zo defect zijn dat-ie op zijn beurt een nieuwe spanningsregelaar kapot kan maken, kringetje rond ....

Is het een klassieke accu met dopjes? Dan eerst vloeistofniveau controleren en eventueel per iedere cel bijvullen met demiwater tot aan de bovenste merkstreep. Even checken wat-ie daarna doet op een acculader en lijkt dat gezond, dan het ding terug in de machine en bij draaiende motor met wisselend toerental de spanning op de accupolen meten; wijkt die hele Volts af van bedoelde ongeveer 14, dan meteen met experiment stoppen en hier meer vertellen.

Ow, hier lette ik niet op:

okee maar ik had hem gestart met startkabels maar accu is dood dus dat kan een reden zijn dat hij ook zo slecht loopt

Je had toen-ie eenmaal liep, een voltmeter op de polen kunnen houden om de laadspanning te checken (en hier over te vertellen).
 
Laatst bewerkt:
De accu is niet helemaal dood licht enz doet het nog een heel klein beetje! Ik heb gevoel dat de accu gewoon niet werd opgeladen door de dynamo accu zit er net in heeft heel de winter op de druppellader gezeten zij de vorige eigenaar (accu is zo goed als nieuw)
 
Om te beginnen die accu zsm weer opladen. Diepontlading is dodelijk voor zo'n ding.

Voor de rest lijkt het mij aannemelijk dat ie inderdaad niet wordt opgeladen.
Waarschijnlijk heb je ook een stuk zonder licht gereden? Dan kan die 150km wel kloppen.
Als je geluk hebt is het een slecht contact.
Spanningsregelaar en/of dynamo als je pech hebt, en dan is het een vrij kostbare reparatie.
 
Ik heb er ook eentje gehad. Goede accu is natuurlijk heel belangrijk, maar controleer ook eens je luchtfilter. de carterontluchting gooit alle overtollige olie in je luchtfilter. Best kans dat je airbox flink vol zit. Ik heb destijds gewoon een slang aan de carteronluchting gemaakt, zodat de olie weg kon. Nooit meer problemen gehad.....

Wel flinke knallen uit de BSM demper ! Man, wat een herrie maakte dat ding.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn SZR..
Controleer even alle draden, bij mij zat een draad bij de spanningsregelaar niet goed vast..
Hierdoor maakte hij geen contact en was dus het circuit onderbroken, waardoor hij niet laadde!

Bij mij stopten knipperlichten, toerenteller, licht werd minder en viel hij tijdens het rijden uit!
Stekkertje goed aangesloten, aangelopen en hij heeft het sindsdien super gedaan!

Ik heb wel een wat sterkere gelaccu erin zitten, waardoor hij makkelijker start *D

Maar als je de accu nu zo goed als leeg hebt gereden, is het nog wel even afvragen of deze accu nog goed genoeg is, om de motor aan de praat te krijgen!
 
Laatst bewerkt:
hallo bedankt voor al jullie reacties:) Ik heb de motor oplaten halen en heb van de motorspecialist te horen gekregen dat de bekabeling van de dynamo door de vorige eigenaar heel slecht in elkaar geflanst is! Kwa electronica is het 1 grote rotzooi de motorspecialist gaat dat nu allemaal weer vakkundig in mekaar zetten! Hopen dat het dan over is.
 
Dus ik belde de vorige eigenaar om te vragen of hij daar wel is problemen mee heeft gehad en hij heeft daar problemen mee gehad maar had toen de kabels vervangen tussen de dynamo en accu probleem was toen opgelost!

Wat 'ie vast vergeten is, is dat 'ie toen ook de accu op de lader had gezet. Want die was er nu toch uit...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan