Yamaha szr start niet

Mophius

*Inspirerende quote*
13 apr 2017
2.411
2.316
Goedeavond altesaam,

Ik heb een tijd geleden de motor van mijn vader gekregen aangezien ik net begonnen ben met lessen. Het betreft een Yamaha szr 660 supersingel. Allemaal leuk en aardig. Maar hij staat al een aantal jaar stil en is met geen mogelijkheid aan te krijgen en inmiddels weet ik niet meer wat ik nog kan doen. Ik zal even opnoemen wat er allemaal al gedaan is.

Na lang gekloot met het schoonmaken van de carburateur en het zoeken van een nieuw luchtfilter was het gelukt om de motor aan te krijgen. Helaas schoot de motor willekeurig door zijn hele toeren gebied heen (sorry buren) zonder een duidelijk patroon (en dit allemaal nadat er al verse benzine inzat en er met Startspray was gekloot). Hij startte ook nog steeds lastig. Ik had daarna dus een nieuwe CDI gekocht en deze geïnstalleerd. En nou doet dat kreng het helemaal niet meer. Alleen met startspray wilt ie lopen en dan alleen voor een halve seconde. Bougie was er nieuw ingegaan voordat de motor aan de kant werd gezet, er is ook nog gereden met die bougie. De bobine is doorgemeten en werke naar behoren. De carburateur is inmiddels al meerdere keren grondig gereinigd netzoals de benzine tank.

De carburateur krijgt benzine (ik kan de benzine door het slangetje de carburateur in zien gaan) en krijgt lucht. Ook heeft hij een vonk aangezien hij dus wel op de startspray loopt en ook een tijdje op benzine gelopen heeft.

Inmiddels ben ik ten einde raad en heb geen idee meer wat ik kan proberen. Heeft een van jullie enig idee wat de oorzaak misschien zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!
 
Als je dat adresje voor me hebt zou dat heel fijn zijn, bedankt ook voor die link! Ik woon zelf in ede dus weet ook niet of er iets hier in de buurt is. Bougie inmiddels wel zwart van al dat niet starten. Ik laat eerst die carburateur ultrasoon reinigen en terwijl ik wacht tot die terug is ga ik de bougie wel vervangen en de kleppen stellen. Dat kan nooit kwaad.
 
Inmiddels loopt de motor weer. Nou ploft ie alleen om de paar seconde (ook na een stukje rijden). Ik heb de bobine doorgemeten en die blijkt niet helemaal goed te zijn. Nou wil ik een nieuwe halen van deze site SILENT HEKTIK Automotive Hard- & Software - Zündspulen Übersicht nou heb ik alleen geen idee welke ik moet hebben. De 1e of de 2e. In het wphb staan de juiste waardes aangegeven en ik weet dat er meerder mensen rondrijden met bobines van deze site maar welke sterkte moet ik hebben? Geen van deze komt namelijk overeen met de originele waardes. Heeft een van jullie enig idee?

Alvast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan