Yamaha T-max 530 model 2017

De mijne is binnen in sport edition versie...nice.
Enkel nog een hugger en wat rizoma spullen er op die nog niet binnen waren.
 
Hallo dylanpilot,

Ik heb hier navraag gedaan maar volgens de dealers zijn er geen verhuringen in België. Mijn vraag ging gewoon over 100 km proefrijden met een demo maar dit werd niet aangeboden, was hun verhaal. De langste ervaring tot hiertoe is 45 minuten waarin het gebruik werd uitgelegd en ik de benzinetank na rijden terug moest vullen op een door de dealer aangeduide station. Dus rijervaring ongeveer max 30 minuten... '(
Een buurman had ook interesse in een nieuwe Max maar haakt hierdoor ook af. Net als ik vindt hij dat een motorscooter die omgerekend meer dan een half miljoen Belgische franken kost (€ 13200 zonder opties) wel eerst eens mag gereden worden over meer dan een uurtje.
Om in de motorbladen reklame te maken krijgen perslui een gigantisch aanbod met dikwijls dagenlange testmogelijkheden in allerlei exotische bestemmingen terwijl een geïnteresseerde koper het niet gegund wordt een voldoende testrit te maken. Tja, voor ons hoeft dit dan niet, er is keuze te over en er zullen er minstens 2 minder rijden al zal hier niemand van wakker liggen. Voor ons geen probleem, bij andere merken zijn onze centen ook meer dan welkom. :t
 
Hee Scootboy...ik heb helemaal geen testrit gereden en gewoon gekocht omdat de Tmax toch hoog staat aangeschreven qua kwaliteit en rijplezier al jaren lang...heb hier op het forum zowat alles gevolgd en weinig problemen gelezen..vandaar...ik vind hem heel goed rijden...als je toch een ander merk zou willen test rijden zou ik bij Kymco ook een langs gaan...daar heb ik wel mee gereden en moet zeggen dat die mij ook goed beviel...is een stuk goedkoper maar ik had graag een elektrische ruit en cruise control wat de AK 550 niet had en is het de Tmax geworden...ik wens je veel succes met je zoektocht en horen het wel wat het is geworden.

Greetz Danny
 
Hoi Scootboy.
Bedankt voor je heldere uitleg.
Helemaal duidelijk.
Ik was laatst ook bij een dealer en kon daar maximaal 30min testrijden op een Tmax demo model.
Apparaat koste me 14.700 euro nieuw.
Eigenlijk van den zotte voor zo'n scooter, maar goed.......
De eigenaar stelde voor dat ik er ook ene kon huren.
Maar......in het weekend alleen maar voor 3 dagen achter elkaar.
Indien ik dat zou doen dan zou ik na aankoop van die nieuwe Tmax wat geld van het huren terugkrijgen.
Ik moet er nog steeds over nadenken.
Vr gr
 
DXje vrijdag opgehaald en gisteren een ferm toerke mee gedaan.
Had ook de gps steun van Yamaha laten installeren samen met de stroomkabel, prachtig gedaan in de garage.
De Tmax is nog beter dan ingeschat tijdens de proefrit!!
Me very happy 8-)
 
Fijn om te horen dat de machine bevalt.
Ben erg benieuwd wat jij straks van het benzine verbruik gaat vinden.
Het schijnen niet al te zuinige machines te zijn die Tmaxen.
Maar zal er vast ook aan liggen hoe je ermee om gaat en wat je doel ermee is.
In elk geval heel veel plezier ermee.
Vr gr
 
Hee Kejo...allesinds veel plezier met je aanwinst...zou het mogelijk zijn om een foto (gps) te plaatsen van hoe het eruit ziet???
mvg
Danny
 
Thanks guys.
Ga tijdens de inrijperiode het verbruik niet rigoureus opvolgen, lijkt me niet zinvol. Maar na de inrijperiode zal ik met alle plezier de verbruikscijfers hier doorgeven. Nu op de boordcomputer met 180 km gemiddeld 4,6L.
Foto's van de gps steun probeer ik morgen hier te plaatsen.
Nog een prettige avond.
Jos
 
Bedankt voor de reacties maar ik ga toch eerst een langere proefrit aanvragen om duidelijke antwoorden te vinden op het verbruik, lees mogelijke afstand met een volle tank.
Tanken elke 220 km zie ik niet zitten bij mijn verplaatsingen richting zuiden :N . Ik rij reeds jaren in enkele dagen via alternatieve wegen richting Var (Provence) en heb lange stukken zonder tankstation te overbruggen. Soms zijn ze er wel maar dan kaartgebonden aan de winkel of maar open tussen 8 en 18 uur en dit vooral de oostkant van Italië en de maritieme alpen. Ook de zuidelijke Spaanse Pyreneeën zijn dikwijls minder bedeeld. Met de Silverwing en 2 liters reserve lukte het maar bij de Tmax heb ik twijfels '( .
Dus 2e proefrit aan eigen rijstijl en na 100 km tanken... Hopelijk kan ik een DX model in België huren want bij goochelen op verhuur krijg ik alleen maar Nederlandse dealeradressen (kan ook natuurlijk).
@dylanpilot: Ik stelde deze vraag aan de dealer en deze antwoordde dat dit op 1000 en daarna elke nazicht (om de 5000 km) door de onderhoudstechnieker werd gecontroleerd en indien nodig bijgespannen. Je moet uiteraard zelf controle houden maar hij vertelde dat deze snaar bijna niets verlengt tijdens zijn levensduur.

Je maakt n punt over de actieradius, maar tanken bij 220 km is toch normaal.
Een jaar of 2 geleden was de best verkochte motorfiets in europa ....de yamaha t max.
65% daarvan reed in italie.

Je kunt overigens toch alle benzinestations zien in je navigatie?
 
Hey Dandev, hier beloofde foto's.
groetjes
Jos
full
 
Die van ons niet eens gezien, gewoon gekocht vorig jaar, 220 km haalt ie best op één tank.
Daarbij zoiets proefrijden met een auto zal toch ook niet echt lukken
 
Danny, werd geplaatst door BW Motors in Mechelen.
Super tevreden met de montage en de service van deze zaak!
De zumo stroomkabel, RAM socket en base heb ik zelf aangeleverd. Deze laatste geschikt voor diameter van 22mm aangekocht bij: STUURHOUDER B-408-75-1
Groetjes
Jos
 
Ok Jos...ik heb zonet een tomtom 500 (Europa) gekocht en denk dat in de doos een ram mount zit die hier ook voor past..ga ik eens nakijken.
alvast bedankt voor je info
Danny
 
Heel juist Rob. Van mij idem. Soms al eens pech gehad maar de tmax is steeds een voltreffer. Reeds mijn derde.
 
Wel Rob, elke nieuwe auto die ik aankocht heb ik eerst proefgereden, zoniet koop ik hem gewoon niet. Van Prius, Auris tot VW en Volvo's, nooit werd er moeilijk gedaan over een proefrit van een uurtje...
Een motor(scooter) is meer een gevoelsproduct waarbij zeker de handling, gebruiksvoorzieningen en de zithouding erg belangrijk zijn. Ik reed reeds enkele jaren met een vorig model Tmax en ervaarde dat de nieuwe blijkbaar anders zit. Als rugpatiënt (na een aanrijding) is dit voor mij erg belangrijk te weten of er geen problemen bij langdurige ritten kunnen zijn.
Reeds meer dan 40 jaar is mijn hobby motorrijden, soms tot meer dan 50000 km per jaar. Later kwam daar reizen met fotografie en alles wat hierbij hoort bij. Meer dan 25 jaar rij ik enkele malen per jaar vele kilometers voor deze hobby. Veelal zoek ik weinig toeristische streken op waarbij ik niet altijd kan inschatten waar er kan getankt worden. De nav geeft wel de stations aan maar uit ondervinding blijken deze niet steeds open te zijn of zelfs niet meer te bestaan. De 50 km meer lijkt pietluttig maar er zijn genoeg streken in Europa waarin je binnen een afstand van 100 km geen brandstof kan tanken. Indien je dan nog aan een afgebroken/verlaten station strandt en veelal alléén onderweg bent dan is het verhaal nog niet af...
Kijk, ieder heeft voor zich zijn visie en zekerheden die hij wil inbouwen. Mijn vorige Tmax had ik in gebruik voor woon-werkverkeer (tanken was altijd mogelijk) en voor reizen een K1200LT/R1200RT. Ook met deze laatste had ik bijna een lege tank na een lange omlegging (+ 100 km) in Noord Spanje. Sinds ik gestopt ben met werken wil ik 1 voertuig kopen waarmee ik dagtrips kan maken maar ook langere uitstappen om van mijn hobby te kunnen blijven genieten. Mijn SWT600 kon dit goed aan met zijn verbruik van ongeveer 4,2 l/100 km tijdens lange ritten over secundaire wegen. Omwille dat de Tmax zo een fijne stuurfiets is had ik deze terug willen aanschaffen maar indien Mr Yamaha mij geen voldoende testrit wil aanbieden kijk ik ondertussen terug richting motorfiets. Ik kon ondertussen met andere merken wel zonder problemen een ruime test maken en de beslissing zal eerstdaags worden genomen... toch bedankt om me over de streep te willen halen ;) :t
 
@Scootboy graag gedaan en dat je maar een mooie en verstandige beslissing mag nemen, volg je hart zeg ik maar zo
 
Trouwens wij zijn beide niet zo groot en komen met de tenen aan de grond, heeft iemand dat ook en misschien de scoot iets verlaagd?
 
Hallo Scootboy, vandaag met mijn Tmax 2016 in de Ardennen gaan rijden. Na 312 km gaat hij pas over op reserve, dan is er nog 3 liter over. Normaal rijgedrag, alleen beetje sportief op de mooie bochtige stukken. Ook mijn vorige Tmax was zo zuinig. ( model 2008 - 94000km gedaan in 8 jaar - zonder extra onkosten). Ik wil niets anders meer. Groetjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan