Yamaha T-max 530 model 2017

Toen ik laatst mijn topkoffer bestelde zag ik dat je nu ook sierstrips in DX blauw kunt bestellen. Tja, veel geld voor 2 stukjes geverfde ABS maar ik dacht 'Doe eens gek'. Bleek later dat dit pas eind augustus leverbaar zou zijn maar gisteren werden ze toch al nageleverd! Gelijk er op geschroefd.
full
 
Iemand een idee of het vervangen van de parkeerrem een moeilijke klus is. Dus enkel vervangen van de lever. Thanks.
 
Zadel van topsellerie past niet op mijn model 2017. Topsellerie zei van wel maar 2017 is een totaal ander zadel.
 
Nee, maar volgens de plaatjes uit de gebruiksaanwijzing lijkt het niet moeilijk.

Wel goed dat je er over begint, ik nam mij bij de aanschaf voor om na een jaar een reserve knoopcel te regelen maar.. dat jaar is voorbij. Ga ik nu snel doen, een CR2025 aanschaffen.
 
Hee Dirk...nu lees ik ook in het handboek dat er een controle lampje een 20 tal seconden gaat knipperen in het dashboard zodra de batterij bijna leeg zou zijn...das ook wel handig...ik ga me vast al een reserve batterij aanschaffen....heb jij ze gekocht bij je dealer of kan je die overal vinden in de handel ???
Alvast bedankt.

Danny
 
Nee, maar volgens de plaatjes uit de gebruiksaanwijzing lijkt het niet moeilijk.

Wel goed dat je er over begint, ik nam mij bij de aanschaf voor om na een jaar een reserve knoopcel te regelen maar.. dat jaar is voorbij. Ga ik nu snel doen, een CR2025 aanschaffen.

Battery vervangen is heel gemakkelijk.
Ik gebruik al een tijd de CR2025 van de Lidl.
 
Hier de CR2025 op voorraad, zit ook in vele andere apparaten, maar nog geen lampje gezien wat knippert
 
Hallo beste mf'ers,

Sinds ik begin vorige maand ben aangereden door een auto, waarbij mijn rechter been werd geplet tussen de wagen en mijn fz8 ben ik serieus aan het overwegen om terug een scooter te kopen.
Voor mijn fz8, die nog binnen is voor herstelling, reed ik met een xmax 400.
Maar die heb ik nieuw na anderhalf jaar terug verkocht omdat hij te weinig power had...

Is een overstap naar een nieuwe tmax te overwegen?
Zit er echt een groot verschil tussen een xmax 400 en een tmax qua power en comfort?

Graag jullie ervaringen...

Sven
 
Oeps Svennieh...dat lijkt me niet zo gezond maar spoedig herstel...om op je vraag te antwoorden...nu weet ik niet of je alle pagina's vanaf begin af over de Tmax al hebt gelezen...daar ga je een hoop info vinden ...over de xmax 400 kan ik je spijtig genoeg niks vertellen maar wel dat de Tmax een geweldige scooter is. 😉
 
Ik heb twee jaar een X-Max 400 gehad en nu al weer ruim 1 jaar de nieuwste T-Max. Wat een verschil. Wegligging, vering, comfort, trekkracht, etc. Alles is vele malen beter.
Bij de X zit de motor vnl in het achterwiel, daardoor is de vering zo belabberd. Bij de T zit de motor meer naar voren, dat scheelt echt giga. Ga maar eens proefrijden op beiden, dan weet en voel je het direct ...
Zou altijd voor de T gaan.
 
Bedankt voor jullie reacties...
Momenteel is de dealer twee weekjes in zomerverlof en de aankoop is niet dringend.
Ben momenteel nog thuis (arbeidsongeval) en volgende week mag ik nog eens langs in het ziekenhuis. Zal hoogstwaarschijnlijk operatie worden, zit met vocht in rechter knie door gekneld geweest te zijn tussen motor en wagen.

Daarom sterk aan het overwegen voor een tmax, namelijk meer beenruimte en vrije ruimte tussen stuur en zadel....
 
En idd tijkie, de vering bij de xmax is belabberd, en das een understatement.
Had geregeld lage rugpijn destijds, was verre van tevreden met de aankoop.

De tmax is dubbel van prijs, dus het zal wel ergens liggen...

Ben benieuwd...

Zou wel de basisversie nemen en als opties de handvatverwarming, handkappen en een andere uitlaat.

De hogere versies sx en dx hebben standaard gps locatie, maar ik heb al gelezen dat het abonnement na één jaar verloopt en ze jaarlijks 180 euries vragen voor verlenging abonnement.

Véél te duur.

Ik neem gewoon een verzekering inclusief diefstalverzekering, zo wordt op 250 na de tmax terugbetaald na diefstal...
 
Met de basisversie en al de opties komt hij nog goedkoper uit dan de sx sportversie die momenteel in promotie staat in België...

Dus mijn keuze is snel gemaakt.
Gps locatie en stad/sportmodus zijn mij het extra geld niet waard
 
Terug
Bovenaan Onderaan