Yamaha T-max 530 model 2017

Dat heb ik ook eens gehad Rob...even verstrooid en vergeten maar het was maar een 5 tal minuten en kon weer verder zonder problemen...het zou goed zijn zoals je zegt dat hij na een paar minuten zichzelf zou afsluiten....heb je dat lampje van de motorsturing nog al eens aan gehad ??
 
Nee Danny, dat lampje heb ik nog nooit aan gehad, maar ik vermoed dat dit komt door de lege accu, vervelende is dat je het niet kan resetten.
Maar ja ze hebben het druk bij de motorhandel, dus ja, dinsdag moet de max weer aan het werk, dus ik kijk volgende week wel even
 
Afgelopen weekend een tochtje gemaakt door de Eifel , wat was dit leuk en aanrader voor diegene die het nog niet hebben gedaan, het goede weer was ook een pluspunt natuurlijk en meteen 750 km erbij op gezet, gisteren binnen door terug naar huis maar dat werd te warm zodat ik de snelweg ben op gegaan voor wat verkoeling, wat was het zalig vertoeven op de Max, ga nu ergens een ritje zwarte woud plannen, lijkt me ook leuk, iemand tips ??
 
Mijn T-Max is vorige maand alweer twee jaar oud geworden, daarmee verliep ook de Yamaha routeservice.

Tja, dan denk je toch... Je zal maar met een lekke band stranden, hier of daar of net over de grens.

Ik heb daar vroeger nooit zo bij stil gestaan, voor het buitenland had een een ANWB Reis en kredietbrief maar nooit nodig gehad al herinner ik mij nog wel ad hoc sleutelpartijen zoals carburateurs schoonmaken in middenspaanse bergen bijna 40 jaar geleden.

Hoe zijn de gedachten hier over pech onderweg?
 
Ik heb bij mijn verzekeringsmakelaar een bijstand genomen voor heel Europa inclusief de Max terug naar huis brengen of naar je dealer indien hij niet ter plaatse kan hersteld worden. Dit geeft een gerust gevoel.
 
Hier ook wij hebben voor onze 2 maxiscooters een bijstand pechverhelping europa genomen , ikzelf heb het een maal nodig gehad , was vergeten contactslot af te schakelen tijdens een bezoek bij kennissen en batrij leeg, belletje en nog iets gedronken tot aankomst hulp , scooter gestart en weer weg , echtgenoote daartegen , scooter was 1 maand oud , rijd achter lek ( scheur die niet terplaatse hersteld kon worden ) , scooter mooi afgevoerd naar dealer en zij werd thuis afgezet .gezien wij geregeld de grens van ons belgenlandje overschrijden europees genomen ( scooters gaan ook mee op reis vandaar )Als je een keer pech hebt is het heerlijk om geholpen te kunnen worden ( het zal op die paar euros per maand nu ook niet op aankomen , in elk geval een gerust gevoel als wij vertrekken ) ( ook goed om weten , als je bvb ergens bent en krijgt ginder iets voor waardoor je niet terug kan rijden , worden ze ook terug thuis bezorgd terwijl jijzelf wordt gerepatrieerd )
 
Dag allemaal,ik ben nieuw op het forum hier .

Ik heb een vraag aangaande de vering en het weggedrag van de t-max op hobbelig (oneffen) wegdek.
Ik heb namelijk gesproken met de eigenaar van een Suzuki burgman 650 en hij klaagde over het rijgedrag van zijn motoscooter.
Volgens hem werd iedere bult en oneffenheid in het wegdek beantwoord met een klap in zijn rug en armen.
Hij weet dit voornamelijk aan een (te) korte veerweg en een kleine wielomvang.
Mijn huidige motorfiets is een F800gs met een 21" voorwiel en een lange veerweg.
Met een t-max heb ik nog nooit gereden ( alleen een kort stukje met een x-max 300 ) ,maar ik ben wel geïnteresseerd erin.
Mijn vraag luidt ; hoe gedraagt de t-max zich op wegdek van mindere kwaliteit ?
Alvast bedankt voor de respons !

Vriendelijke groeten,
Danny
 
Eigenlijk vind ik dat een heel boeiende vraag @Oppy want ik rijd zelf met een X-Max 300 momenteel en hoewel het een prachtige machine is, die achtervering is echt wel hard. Zo hard zelfs dat ik er soms bijna vanaf stuiter als ik vlot een verkeersdrempel neem of er een onverwachte bult in de weg is. Elke deksel in de weg heb ik gevoeld.

Kan iemand hier wat toelichting over geven hoe dat met de T-Max gaat? Ik dacht ook dat de T-Max DX zijn vering nog meer kon afstellen dan de standaard en de SX dat kunnen. Ben benieuwd, laat maar komen hoe het gaat op onze slechte Belgische wegen ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Oppy
Beste Danny, ik vind het weg gedrag goed, beter kan altijd hee, ik krijg er geen last op van armen ….rug ..enz... nu ken ik het verschil niet met je Bmw, spijtig is dat je een maandje geleden kon proefrijden op alle Yamaha's in Mettet ( BE) , dan had je het meteen geweten en ja voor iedereen is dat anders , ik weet niet of je Belg bent maar in Tubeke (yamaha invoerder) kan je ten alle tijden een testrit maken , moet je wel eerst langs een dealer die voor jouw een afspraak maakt. Grtz :]
 
Dag allemaal,ik ben nieuw op het forum hier .

Ik heb een vraag aangaande de vering en het weggedrag van de t-max op hobbelig (oneffen) wegdek.
Ik heb namelijk gesproken met de eigenaar van een Suzuki burgman 650 en hij klaagde over het rijgedrag van zijn motoscooter.
Volgens hem werd iedere bult en oneffenheid in het wegdek beantwoord met een klap in zijn rug en armen.
Hij weet dit voornamelijk aan een (te) korte veerweg en een kleine wielomvang.
Mijn huidige motorfiets is een F800gs met een 21" voorwiel en een lange veerweg.
Met een t-max heb ik nog nooit gereden ( alleen een kort stukje met een x-max 300 ) ,maar ik ben wel geïnteresseerd erin.
Mijn vraag luidt ; hoe gedraagt de t-max zich op wegdek van mindere kwaliteit ?
Alvast bedankt voor de respons !

Vriendelijke groeten,
Danny

Hoi Danny,

Ik heb onlangs mijn T-max530 (2016) ingeruild en er een F700GS voor terug gekocht.
De T-max ligt erg goed op de weg door die stuggere vering, maar op hobbelige wegen vind ik de vering stug vergeleken met mijn motor nu.
Natuurlijk is het wel zo dat hoe sneller je rijd over een hobbelige weg hoe minder last je er van hebt is mijn ervaring.
En ik heb nu wel het dubbele aan pk’s meer en dat kan ik ook wel merken.
Ik zou zeggen probeer eens een proefrit te maken op een T-max en ervaar het verschil.
 
Hoi Danny,

Ik heb onlangs mijn T-max530 (2016) ingeruild en er een F700GS voor terug gekocht.
De T-max ligt erg goed op de weg door die stuggere vering, maar op hobbelige wegen vind ik de vering stug vergeleken met mijn motor nu.
Natuurlijk is het wel zo dat hoe sneller je rijd over een hobbelige weg hoe minder last je er van hebt is mijn ervaring.
En ik heb nu wel het dubbele aan pk’s meer en dat kan ik ook wel merken.
Ik zou zeggen probeer eens een proefrit te maken op een T-max en ervaar het verschil.
Dag Bijke,Ik denk dat ik inderdaad best eens een proefrit aanvraag bij een Yamaha dealer.Ik denk ook dat (in mijn geval) een F800GS niet te vergelijken valt met een T-max,het zijn 2 totaal verschillende motoren. Mvg Danny
 
Ja Rob...ben ook benieuwd...hopelijk blijft de DX uitvoering bestaan zoals hij nu is...de extra opties gebruik ik allemaal...ook de Tour-Sport modus knop...makkelijk voor in de stad en s'morgens bij het weg rijden...even de tijd geven om op te warmen
Hier heb je nog een filmpje ( concept) niet van Yamaha zelf maar kan het wel smaken.
Heb een paar minpuntjes zoals de hoogte van de Max zodat ik net iets beter aan de grond zou kunnen en led richtingsaanwijzers zou ook een verbetering zijn, vandaar dat ik andere heb laten plaatsen, meer zichtbaar en nu alles in led...ik zie al eens andere met de richtingaanwijzers in de spiegels verwerkt....dit valt beter op in het verkeer..... voor de rest alles Top.

 
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Screenshot 2019-08-30 at 20.18.36.png
    Screenshot 2019-08-30 at 20.18.36.png
    88 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan