Yamaha T-max 530 model 2017

Vandaag zowel de nieuwe tmax alsook de AK550 gezien op de motorbeurs.

Grappig genoeg vonden mn vriendin en ik dat de materialen die gebruikt zijn op de Kymco er beter uitzagen (premium feel) dan op de tmax.

De xmax300 vonden we echt tegenvallen, vooral door de goedkoop uitziende plastik kappen boven de koplampen.
Beetje raar mat.

De tmax heeft dat ook.
Het dashboard van de kymco viel minder tegen dan verwacht, maar blijf t niet mooi vinden. Als die kleurtjes.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel, Jan, we wachten rustig af.
ps, al iemand gezien of er buiten de 50 liter top koffer nog een versie is met minder inhoudt?
50 liter lijkt me zo groot, of zijn er rijders die een 50 liter op de vorige modellen hebben en hiermee ervaring hebben?
gr
Rob
 
Ik weet niet of je het over de Touring koffer in 50L hebt,
maar die is er ook nog in 39L

Touring-koffer 39L
5JW-W0754-80-01

En anders zijn misschien de City versies ook een optie?

City-topkoffer 30 liter
2DP-284A8-A0-00

Topkoffer City 39 liter
34B-F84A8-00-00 - Black

Topkoffer City van 50 liter
34B-F84A8-10-00

accessoires/genuine-options
(zelf even boven aan "Luggage" aanklikken, want verwijzende url werkt niet)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik was op de beurs met vrieden die eerst een 2001 tmax hadden en nu de 2008 moddel.
Zij vonden op de foto s de nieuwe tmax heel mooi en wilde dit als vervanger voor hun huidige tmax hebben.
Ik vind de afgelopen 2 moddelen tmax lelijk met de nieuwste als dieptepunt wat lelijk zeg.
Goed we waren er en zo in het echt bleef die lelijk.
Sterker nog ook zij vonden hem zo toch lelijk.

De kymco vonden ze toch mooier en voor d xadv waren ze gelijk gevallen dat word hun volgende scooter.
De tmax 2008 gaat eruit en de fjr1300 voor de honda dus.

Zelf ben ik toch ook heel benieuwd hoe de kymco rijdt al vervangt niks mij gp1000.
Hoogstens een mooie honda dct vfr1200 erbij ooit.
Of toch ooit een scooter die mijn gp van de troon stoot.
Of een honda cbr1000 dct *O* *O*
 
Idd Sossa, jou scooter kan je wel nog moeilijk plaatsen tussen een beetje customized...

Hij is eerder volledig customized, je zal nog jaren moeten wachten vooraleer er een standaard scooter completer zal zijn als de jouwe...

Je kan bv de motor van de dct afrika twin in een integrale of xadv...
 
Test 2017
Yamaha TMAX 2017 Test Preise technische Daten - Testbericht

An der Ampel 8 Meter vorne: Der neue TMAX
Bleiben wir mal bei den Dingen die vergleichbar mit dem Vorgängermodell sind. Die Motorleistung ist gleich geblieben und auch das Fahrgefühl und das Fahrverhalten sind ähnlich. Die Abstimmung vom Fahrwerk wurde leicht geändert. Was dem TMAX jedoch zu besseren Fahrverleistungen verhilft ist das niedrigere Gewicht. Ganze 9 Kilo wurden eingespart. Beim Ampelstart bedeutet das: Von 0 auf 200 Meter hängt der neue TMAX dem Vorgängermodell 8 Meter um. Weltklasse!

Als dat echt is, amai dan is ie wel echt veel sneller.
8 meter is een groter verschil dan het verschil tussen een 2016 origineel vs 2016 met sportvario

8 meter is enorm op 200 meter!!
 
@ Jempie



Rond 09:05 is een acceleratie vergelijking te zien.


Hij is zeker sneller, maar bij het model er voor is er een zak aardappelen opgeknoopt Haha.

Ik vind het een gaaf ding hoor!
 
Laatst bewerkt:
De aardappelen en de drank ...+ 9 kg + meer eigen gewicht van het model 2016 appelen met peren vergelijken noem ik dit. Je kan ook zien dat model 2017 iets hoger in toeren gaat dan model 2016 ...lichtere gewichtjes in de vario , tja ze moeten iets doen om het model 2017 wat in de verf te zetten :)
 
Ach, ik vind hem wel mooi, maar ja smaken verschillen, zo vind ik BMW lelijk en zo is er voor een ieder wat wils. Hoop dat volgende week de telefoon gaat dat ie klaar staat
 
ik kan hem ook wel smaken, het enige wat ik anders zou gedaan hebben is het achterlicht, die zou ik gelaten hebben van het vorige model , zo kon je direct een Tmax herkennen, maar de front is bloedmooi, alee...vind ik toch, en dan het scherm dat elektrisch verstelbaar is voor mij ook een +...2 jethelmen onder het zadel kan ook zoals met mijn beverley 350... hier in Belgie is de wachttijd al tot juni en volgens de dealer zou er in bepaalde landen dit jaar geen meer beschikbaar zijn, ik heb alvast een testritje gereserveerd en ben benieuwd hoe hij rijd... ergens in april is het zover, als alles mee zit en krijg nog wat van de mijn ga ik ook bestellen.
grts
 
Afgelopen vrijdag gebeld, 1ste week van Mei zal die worden uitgeleverd, nu hopen dat ik hem rond 5 mei kan ophalen.
Wat laat, maar ja hij zou half april al geleverd worden aan de handelaren, maar die hopen nu op eind volgende week, beetje slordig van Yamaha
 
Laatst bewerkt:
vanaf as zaterdag te bezichtigen in de showroom van de Yamaha dealers, bevestiging dat die van ons volgende week geleverd zal worden. Dus hopelijk uiterlijk zaterdag 13 mei rijden
 
vandaag gebeld, as zaterdagochtend staat ie klaar, mooi ben benieuwd.
Vraag is groot volgens dealer, de productie in Japan is opgeschroefd vanwege de grote vraag
 
Ja de crisis ligt al een tijdje achter ons ha ha.
Goeie vooruitzichten en leuke dag om je nieuwe brommer op te gaan halen, met een beetje geluk ook nog mooi weer.

Zag trouwens op de Yamaha site dat ze een mooie universele houder voor smartphones en andere apparaten voor de Tmax hadden.

De houder met type nr. BV1-F83P0-00-00, zit heel gelikt precies in het midden van het stuur verzonken, en er zit een usb aansluiting op.
Setje kost 120 euro.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jan, ja de crisis is inderdaad al even weg, echter wij kopen om de twee jaar een nieuwe, omdat we elke dag 70 km woon werk verkeer rijden. Echter we hebben nu een Kymco 350I, dus ja we moesten wel wat bijleggen, maar we hadden de afgelopen twee jaar ook gespaard, dus het viel nog mee.

Heb de houder gezien, wie weet, we hebben nu eerst een topkoffer erbij dus eve sparen.
gr Rob
 
Bijna Klaar
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan