Yamaha T-max 530 model 2017

Zo hij is er, eerste indrukken.
Ter vergelijking met de vorige Scooter, de Kymco Downtown 350I een wereld van verschil
Opstap voorlangs, dus je been voor het zadel langs een stuk hoger
Zwaarder, maar dat was logisch
De zit is hoger, ik had verwacht dat als je op de scooter plaatsnam deze lager zou zijn dan de Kymco, dat is dus niet zo
Feitelijk is het een heel andere scooter, met alles, niets dat in vergelijking is met de Kymco.
Heel veel electronica en snufjes, ABS, Cruisecontrol, enz echter er is ook een APP van Yamaha, special voor de T- max, die heb ik geinstaleerd, maar je dient in te loggen, je kan geen account aanmaken, dus waar ik de inlog gegevens vandaan dien te halen is nog even de vraag
Geen sleutel bediening, je houdt de electronische sleutel in je zak en druk op de knop, alles gaat aan en vervolgens start je de scooter, echt gaaf, uitzetten op de knop op het stuur drukken en na een aantal seconden sluit de scooter zich geheel af
Zal wat foto's maken en dit bericht up date'n met nieuwe info.
Als je wat wil weten, stel gerust een vraag
 
Nu goed
full
 
Ik vind hem mooi (smaak is persoonlijk). Wel flink aan de prijs, zeker in de DX uitvoering.
 
Update, maandag 8 mei, eerste dag Almere Amsterdam.
Mag niet harder dan 100 en niet meer dan 5000 toeren dus, ja aan de ene kant mag je toch niet harder aan de andere kant, wel erg rustig rijden, pfpf
Rijden is super, windscherm in hoogste stand op de snelweg is echt goed, staat vandaag redelijk veel wind, maar daar heeft de T max geen problemen mee.
Zadel voelt toch wel wat stug aan, na 40 minuten rijden voel je toch je billetjes wel,maar dat zal mogelijk wat soepeler worden. We hebben een topkoffer erop, voordeel de sleutel is hetzelfde, dus je heb een key met daarin een losse sleutel en dan nog een reserve sleutel, nadeel is dat je elke keer je losse sleutel uit de key dient te halen. Reserve sleutel aan de key, ja dat kan maar dan heb je dus geen reserve sleutel meer, keuze dus.
Bedieningspaneel en mogelijkheden zijn zeer uitgebreid, dus gelukkig is het boekje geheel in het Nederlands, maar heb al de nodige minuten doorgebracht in de garage met het boekje erbij om alles te ontdekken. Persoonlijk minpunt, klok is 12 uurs aanduiding, 24 uurs notatie is er niet. Wel weer een voordeel is dat je kan laten tonen hoeveel kilometer je nog kan rijden met de in de tank aanwezige hoeveelheid benzine. Goed morgen gaat mijn vrouw voor de eerste keer naar Amsterdam op en neer. Ze heeft wel even proef gereden gisteren, maar morgen gaat ze ervoor. dat was het even voor vandaag
 
Over inrijden bestaan verschillende meningen. De keren dat ik nieuw kocht heb ik ook altijd de richtlijnen van de fabrikant aangehouden.

Een zitting moet ook niet te zacht zijn, dan kun je eerder last krijgen van doorzitten. Maar dan heb ik het over langere afstanden zoals bijvoorbeeld vakantie.

12 of 24 uur notatie zou mij niet uitmaken. Als je niet meer weet of het ochtend of avond is, dan wordt het tijd voor een tussenstop.

Die hoogteverstelling van de ruit lijkt mij ideaal om de turbulentie van je helm te halen. Is de ruit alleen bij het DX model verstelbaar?
 
Gefeliciteerd Rob :t , ik vind hem prachtig, heb de nieuwe T-Max afgelopen vrijdag voor het eerst gezien en vind hem echt mooi. :Y
 
Dank je wel, @T-maxdijkie, tweede dag en moeder de vrouw is alleen op en neer geweest naar Amsterdam, was wennen, helemaal als je naar de binnenstad moet rijden en er weer uit, met al die fietsers en andere weggebruikers, ik geef het je te doen.
Maar ze is er goed doiorheen gekomen en heeft zelfs voor de eerste keer getankt, haha goed he stoer wijf. Nog even de instellingen van de display aangepast, nu kan je ook gelijk zien hoeveel kilometer je nog kan rijden totdat de tank bijna leeg is.

Hoi @Mojave,
Wij houden ons maar netjes aan het boekje, kan er ook niet veel fout gaan.
Klopt mag ook niet te zacht zijn maar hij zal nog wel iets inzakken vermoed ik en anders wennen de billen er maar aan.
12 of 24 ach niet echt, maar we waren het gewend om de 24uurs klok te gebruiken.
Ja het scherm is echt super

@Dandev dank je wel
 
Gaat lekker zo met de T.
Voor de app. kun je misschien je vraag regelrecht bij de importeur of dealer neerleggen.
We kunnen nog niet met je mee kijken want de eigenaars gebruikshandleiding is er zover alleen nog fysiek en niet online in pdf, dit in tegenstelling tot de onderdelenlijst die wel al online beschikbaar is.
Het lijkt op een contract met Vodafone die de service levert voor de app
Zoals je zelf al aanhaalt heb je wat extra inlog gegevens nodig.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mooi Rob,
Ik heb hem hier in het dorp mogen bewonderen.

De blauwe kleur op zich is echt zeer mooi in het echt , de grijze flanken vind ik wat minder, maar dat is persoonlijk en rap zwart gespoten...

De nieuwe snuit lijkt op de ducati super sport.

Mooier en mooier hoe meer je hem ziet.

Toch nog een opmerking, de schroef op de kuip boven de lampen daar hadden ze een mooiere of andere oplossing voor kunnen nemen. Op de grijze valt dit direct op.

Veel plezier ermee.
 
Gefeliciteerd!

Ik vind hem mooi! Scheelt de zithoogte nu echt heel veel tov de DT350? En hoe beweegt hij zich door een drukke stad bijv. centrum Amsterdam?

cheers

Bigsingle
 
Hallo, collega rijders,
De app, Jan, heb ik nagevraagd en daar gaat men mee aan de gang, dus even afwachten.
Jempie, klopt die is inderdaad wat minder, maar ja het is nu eenmaal zo
Zithoogte Bigsingle, bedoel je de Kymco 350I? immers dat was de voorganger en ja dat scheelt wel, ik ben 1.70 en zal de scooter iets moeten overhelen, wil ik plat met me voet op de grond komen, anders scooter recht, dan is het met de puntjes van de voeten op de grond, maar ja alles went, ik zit er niet zo mee.
In een drukke stad, haha wij rijden elke dag van Almere naar Amsterdam Centrum, de Elandsgracht, dus dat is midden in het Centrum. Goed, behendig en snel, door het vermogen schiet je snel, wel goed uitkijken, tussen alles door, vind hem zelfs beter dan de Kymco ondanks die het al goed deed in het centrum. Op de A1 en A10 op de cruisecontrol en gaan
Gr Rob
 
Hoi Rob,
Leuk om je update te lezen , dus als ik zo lees zit je goed uit de wind met het verstelbaar scherm...is zeker een meerwaarde...mijn testrit gaat door op 29 mei..om een of ander reden kon het niet eerder en als ze nu zondag bij Kymco woord houden zou de 550 AK er zijn en die wil ik ook even testen
Veel plezier met je nieuwe scoot
Danny
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik vandaag mijn Beverly verkocht zodat alles in een hogere versnelling is gekomen en heb mij een T max besteld, heb met geen van beide Kymco of T max gereden maar wou niet langer wachten om hem zo snel( 1 maand) mogelijk te hebben, heb gekozen omdat hij een elektrisch scherm, cuise control en minder weegt ...vandaar.
Danny
 
Hoi @Dandev ja het verstelbare scherm is echt goed, als je het naar beneden heb staan en je rijdt op de snelweg en je doet hem dan omhoog, wat een verschil, uhuh waar is de wind, haha. Nu bijna een week en echt wij vinden hem super, compleet, rijdt super nee nog geen moment spijt.
Crouse control staat elke dag aan van Almere naar Amsterdam, ook zo'n fijne toevoeging.
Nu bijna 400 kilometer gereden
gr Rob
ps, ben toch ook wel een beetje nieuwsgiering naar de 550AK van Kymco
 
Hoi Rob, volgens mij is die ook heel goed en zeker als je het over zijn prijs hebt, hier in BE onder de 10.000 euro, had gisteren nog ergens een filmpje gevonden met de T max...Honda XADV en de Kymco 550 AK... alle 3 zijn het mooie scoots en elk heeft wel iets extra , dan moet je zien wat voor jouw het beste is.
ik denk dat de t max voor mij de beste keuze is
grts Danny
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rob,

Ik heb de nieuwe Tmax nog niet in het echt gezien, maar het is een mooie scooter.
( ook ik vind het wel jammer dat ze het "kontje" hebben veranderd )
Heb de test gelezen in de Motoplus en hier komt hij goed uit de verf.
Wat voor merk banden zitten er gemonteerd onder de nieuwe Tmax?
Heb je hem uit Hilversum?
 
Laatst bewerkt:
Hoi @Bijke, de banden zijn van het merk, Dunlop, die worden dus standaard af fabriek gemonteerd.
Nee niet uit Hilversum, gekocht in Almere, bij mijn motorzaak echter die is geen dealer van Yamaha, dus die hebben hem besteld bij hun collega's van Martin...... in Lelystad
Nou het kontje vind ik wel gaaf eigenlijk, maar ja dat zijn persoonlijke meningen
 
vanmorgen was het dan de dag bij Kymco hier om de hoek, was toch benieuwd hoe die zou sturen, ff binnen gewipt en ik mag zeggen...geweldig...geluid is volgens mij niet te evenaren, zithouding alles ok , het enige minpunt is dat de tellers moeilijk leesbaar zijn door de zon, je zit ook goed uit de wind , mooi meegenomen, al bij al...deze had ik ook durven te kopen en ook 10% korting vandaag...mooi van Kymco, :]
 
Hoi Rob,
Zijn dit dan de nieuwe Dunlop GPR300 banden?
Ben benieuwd hoe die bevallen.
Ik heb zelf de Dunlop GPR100 er op en die bevallen mij goed.
De mijne komt ook bij Martin vandaan..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan