Yamaha T-max 530 model 2017

hoi ik heb de tmax dx al 1april besteld en nog niks gehoord ben al 3x geweest nog niet binen ben het wachten al zat wil gewoon me geld terug vraag en heb en al volledig al betaald
 
@Bahm, waar heb je hem besteld? Wij hebben hem begin maart besteld en kregen toe al te horen dat er veel vraag naar was.
Levertijd hangt oa af of je hem gekocht heb bij een Yamaha dealer, die krijgen ze als eerste
 
Laatst bewerkt:
@ cordion...proficiat met je aankoop
@Bahm...mijn dealer wist me te vertellen dat hij een klant had die had besteld vorig oktober en 2 weken voor mij pas geleverd :? ...de productie is verhoogd omdat de vraag zo hoog is wat ze niet verwacht hadden...hopelijk heb je hem snel
@ Rob...heb gisteren voor het eerst mijn lichtje van de benzine meter zien knipperen...de afstand dat je dan zou kunnen doen gaat weg..ik heb dan nog zo'n 10 km gereden omdat ik er niet gerust op was en heb 10 liter bijgetankt en was hij weer vol...op het scherm komt ook het verbruik wat momenteel 4,3 liter is maar dat zal zo niet blijven, zit op inrij modus ( 370km) en rij je niet zo snel, we zien wel wat het wordt.
Danny
 
Heb de T-Max afgelopen dinsdag besteld in Hilversum. Wordt morgen daar geleverd en in de loop van volgende week afgeleverd (afhankelijk van kentekenplaat). Zij bestellen zonder dat zij daar klanten voor hebben. Zag in hun systeem nog 'vrije' T-Maxen in juli en augustus staan. Volgens hen kunnen op dit moment dealers niet eens meer bestellen voor dit jaar (!!!). Heb gewoon mazzel gehad. Wel balen als je een nieuwe fiets hebt besteld en betaald en zolang moet wachten. @Bahm: zou de dealer maar eens naar de bevestiging van de leverdatum van de importeur vragen. Als hij die niet kan laten zien, even aangetekende brief dat je bestelling annuleert en snel naar een officiële Yamaha-dealer.
 
heb em 1 april besteld wacht nu ruim 2maanden heb ook de akra en de rug leuning besteld en een zwart ruitje die zijn al binnen .maar zonder de motor heb ik daar niks aan werd mij verteld midden mei .maar ja ik ga morgen weer langs
 
heb em 1 april besteld wacht nu ruim 2maanden heb ook de akra en de rug leuning besteld en een zwart ruitje die zijn al binnen .maar zonder motor heb ik er niks aan heb em besteld bij motorport watringen
 
*O*
full
 
Het gaat opeens snel! Mijn 'oude' motor is verkocht. Gisteren naar de Yamaha dealer om te informeren naar de levertijd want de berichten hier waren niet positief.

Het viel erg mee, 2 SX-en in de showroom en een blauwe DX was op afroep beschikbaar. Knoop doorgehakt en gelijk besteld. Over drie weken (misschien twee) kan ik hem ophalen.

Dat worden spannende weken wachten maar nog net voor de zomer kan ik rijden!
 
Gefeliciteerd Dirk.
Hopelijk gaan de weeken snel nu voor jou.
Heb je de DX genomen zeker?
Veel plezier ermee.
 
Laatst bewerkt:
@Dirk6: gefeliciteerd! Mijn dealer gaat puzzelen hoe hij de RAM- mount voor de Zumo gaat monteren. Als ik de T-Max deze week ga ophalen, zal ik wel even een foto voor je maken.
Paul
 
Gefeliciteerd Dirk...wat mij nu een beetje tegenvalt is dat je geen 2 fatsoenlijke jethelmen onder het zadel krijgt :( ben vandaag aan het puzzelen geweest en gaat niet...dit mag beter in de toekomst...
heb een rusteun besteld die nog moet gemonteerd worden en ben nu aan het twijfelen om misschien een koffer achterop te plaatsen om er dan daar eentje in kwijt te raken...nog eens over slapen
 
Gefeliciteerd @Dirk, mooi zo de DX?
Hoi @Dandev, ik heb een topkoffer, die van Yamaha voor de T-max 39 liter, daar past de integraal in en onder het zadel die van mijn vrouw, mooi opgelost.
Ik wacht nu nog op de plaat op de koffer in de zelfde kleur als de T-max en de handvatbeschermers, al vier weken in de wacht. Het enigste met zo'n topkoffer is dat de sleutel er ook op past, dus geen aparte sleutel, nadeel is dat deze sleutel in de afstandbediening zit, dus die dien je er elke keer uit te halen. Ja je kan dan de reservesleutel nemen, maar dan heb je niets meer, dus ik denk ernaan op een sleutel bij te bestellen, of heeft iemand een ander idee?
Nog 200 km en dan zit de 1ste 1000 erop
gr
Rob
 
Ik vrees dat zo een sleutel niet echt goedkoop is...

Gefeliciteerd @Dirk, mooi zo de DX?
Hoi @Dandev, ik heb een topkoffer, die van Yamaha voor de T-max 39 liter, daar past de integraal in en onder het zadel die van mijn vrouw, mooi opgelost.
Ik wacht nu nog op de plaat op de koffer in de zelfde kleur als de T-max en de handvatbeschermers, al vier weken in de wacht. Het enigste met zo'n topkoffer is dat de sleutel er ook op past, dus geen aparte sleutel, nadeel is dat deze sleutel in de afstandbediening zit, dus die dien je er elke keer uit te halen. Ja je kan dan de reservesleutel nemen, maar dan heb je niets meer, dus ik denk ernaan op een sleutel bij te bestellen, of heeft iemand een ander idee?
Nog 200 km en dan zit de 1ste 1000 erop
gr
Rob
 
ja Rob...de beste oplossing is het sowieso ...maar ben er nog niet uit...
plaat op de koffer in kleur...ben benieuwd om dit te zien...handvatbeschermers denk ik niet nodig te hebben omdat ik een goed weer en hobby rijder ben...in de winter zal het om de hoek zijn om hem in conditie te houden
grts
Danny
 
@Dirk6: gefeliciteerd! Mijn dealer gaat puzzelen hoe hij de RAM- mount voor de Zumo gaat monteren. Als ik de T-Max deze week ga ophalen, zal ik wel even een foto voor je maken.
Paul
Ik zie online hier en daar een Yamaha Zumo mount voor een ouder model TMAX. Geen idee of dat past op het nieuwe model.
 
Iemand die weet of er op de nieuwe TMAX een startonderbreker (SCM 1) zit? Bij Yamaha lees ik er niets over, volgens Independer zit dat op veel nieuwe motoren en het kan schelen in de verzekeringspremie.
 
@Dirk: Zumo mount is door de dealer gemonteerd door gebruik te msken van het 'schroefgat' te gebruiken van de afdekplaat van het balhoofd van het stuur.
full
 
Dinsdagmiddag mijn Tmax opgehaald. Dinsdag de eerste 100 km hier in de buurt gereden. Moest woensdag in Enschede zijn. Eerste 450 km staan inmiddels op de teller. Beweegbare ruit is echt top op de snelweg. Ga nog wel even kijken of er een iets hogere ruit is. Als ik een paar cm buk, heb ik helemaal geen gebulder meer. Op de snelweg hele stukken met open helm kunnen rijden. 'S' en 'T' standen maken van de Tmax echt een heel andere motor. Rij wel continue in de 'S' stand, mis anders wel wat acceleratie-vermogen ten opzichte van de R1200GS. Als je in de stad of in een file rijdt is de automaat wel heel lekker. Ik ben 1.89 lang, zit is voor mij prima. Zadel ook goed, geen houten kont na anderhalf uur. Het is niet te vergelijken met een toermotor zoals Goldwing of BMW R1200RT maar voor ritjes tot een uur, ritjes in en rondom een stad en woon- werkverkeer echt een ideale fiets. Verwacht vaker op de Tmax te zullen stappen dan mijn vorige motoren. Heb motorjeans en motorschoenen aangeschaft, kan ik iets makkelijker even de stad in rijden en toch enigzins beschermd rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan