Yamaha T-max 530 model 2017

Alhoewel de Max nu iets meer als een jaar oud is, gaat ie volgende jaar weer in de verkoop om een nieuwe aan te schaffen, zal er nog een nieuw model of aangepast model komen in 2019?
 
Nou Danny, zo als het er nu voor staat, wederom een T Max. Grotere cockpit met navigatie, wat beter afgestelde benzine indicatie, haha dan heb ik het al gehad
 
Ik was bij Yamaha aan het kijken wat er nodig is om een topkoffer te monteren en las over een model 2018. Kan er verder nergens niets over vinden, wat bijvoorbeeld de verschillen zijn.

Voor de 50 liter topkoffer zijn er nu ook schildjes in de DX kleur "Phantom Blue" te koop, 95 euro... Ziet er vast wel mooi uit, dat wel.

Ik heb mijn tien jaar oude Garmin Zumo via Marktplaats verkocht en een moderne Zumo aangeschaft. Zondag een testritje op de DX gemaakt. Deze Zumo kan zelf ritjes bedenken, doe maar een van een uur... Zie maar waar je heen gaat! Dat was ook dwars door de stad, stoplichten etc. Was niet de bedoeling, zal wel een instelling zijn.

De 12V heb ik nog even uit het handschoenenkastje gehaald, het deurtje kan dan niet dicht. De bedoeling is de 5V USB te gaan gebruiken die nu op het stuur zit. Nu ben ik op zoek naar een rubber dop o.i.d. waarmee ik de USB aansluiting uit de regen kan houden als er een stekker in zit. Nog niets gevonden.
 
Vorig jaar een proefles motor genomen, vorige week examen gedaan, dit weekend een nieuwe tmax aangeschaft en meteen 320km erop gezet. T'is even wennen na 3 jaar op een vespa snorren. Ik merk dat ik gas ga geven als er "S-bocht + 30km" wordt aangegeven, wat een heerlijk stabiel apparaat! Ik snap nu ook waarom iedereen zegt dat snelweg saai is.

Ik heb vorig jaar een paar goals gezet:

* rijbewijs halen - check
* motor kopen - check
* 1000km / service beurt regelen - 30%
* motor trein Dusseldorf - Innsbruck boeken - check
* grossglockner berijden
* via Italië naar Frankrijk
* trein terug naar Parijs - huis

Ik ben al op de helft *O*

Enkele noob vragen
Gemerkt dat zwaaien naar Harley's niet echt zin heeft, klopt dat?
Iemand ervaring met Tmax + berg rijden? Wat waren je bevindingen?
Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met de motor trein

 
Laatst bewerkt:
Ja, vanaf Dusseldorf naar Innsbruck nog wel. Italië - Verona bestaat niet meer.
Althans, ik heb vandaag geboekt bij treinwinkel. Heb jij ergens bericht dat dit niet meer bestaat? Begin nu beetje zenuwachtig te worden -O-
 
Laatst bewerkt:
Proficiat met je prachtige scooter en veel veilige kilometers, van die trein weet ik niks, heb wel ergens eens gelezen dat je een bus met trailer erachter tot in het zuiden van Frankrijk zou kunnen geraken, is een transport voor motoren, misschien eens googlen.
Grtz
Danny
 
Niet zenuwachtig worden. Volgens site allerlei mogelijkheden met trein. Ik was zeker in de war met andere trein.
 
* grossglockner berijden
Dat zou ik ook nog wel eens willen overdoen. Deze zomer is het dertig jaar geleden dat ik over de Grossglockner trok. Later die vakantie ook over de Alpen en Pyreneeën, dat waren tijden.

Ik wens je een fijne reis!

Zelf zojuist een topkoffer en bijbehorend spul besteld.
 
Enkele noob vragen
Gemerkt dat zwaaien naar Harley's niet echt zin heeft, klopt dat?
Iemand ervaring met Tmax + berg rijden? Wat waren je bevindingen?
Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met de motor trein

[~[url="https://preview.ibb.co/b44H58/IMG_1549.jpg"]afbeelding~][/url]
zwaaien met je scooter naar iedere motor heeft bijna geen zin ik ben er mee gestopt ik zwaai alleen nog maar als er een lekkere milf loopt.
de trein wil ik ook een keer doen want ik ben lange snelweg ritten een beetje zat heb er nog geen ervaring mee maar wel laatst gekeken hoe en wat.
en de bergen in kan met iedere motor maar zeker met een t max dat komt goed.
en gefeliciteerd met je mooie scoot :W
mijn zwarte woud trip komt er aan en onze scooters gaan op de trailer dit keer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eindelijk de navigatie zoals ik hem wilde... Voeding via de USB aansluiting in de houder op het stuur met een hobbyconstructie om de boel waterdicht te krijgen. Daarvoor heb ik uit de loodgietershoek van de bouwmarkt een rubber om afvoerleidingen van 32mm en 40mm op elkaar aan te sluiten gebruikt (past precies op het rubber van de USB aansluiting) en een 40mm pvc afsluitdop. Aan het voedingssnoertje van de Garmin Zumo heb ik een USB stekkertje gesoldeerd, de RAM mount houdt de boel op zijn plaats. Het werkt ook nog!
full
 
Vandaag een mail dat het contract met, My Tmax Connect is afgelopen. Iemand enig idee wat dit kost op jaarbasis? Kan op de site van Clifford hier niets over vinden. Bellen? Ja kan maar denk Zal eerst eerst de hier informeren
Gr Rob
 
Geinformeerd via de site van Yamaha, nou bijna 182 euro per jaar als je het dus wilt verlengen, nou dus niet, beetje teveel van het goede. De Max is all risk verzekerd, staat thuis in de garage op het werk achter de hekken, dus beetje zonde vind ik persoonlijk voor onze situatie teveel
 
Die 182 euro per jaar zou ik er ook niet voor over hebben. Zeker onder de omstandigheden die je omschrijft, volledige casco dekking en goede stalling. Ik vind dat je dan ook dubbel zou betalen, voor je verzekering en voor dit abonnement. Dit soort contracten lijkt mij meer interessant voor verzekeringsmaatschappijen etc. Ik weet bijvoorbeeld van een lease maatschappij waar ze auto's lokaliseerden van klanten die niet meer betaalden. Op die manier haalden ze die auto's terug. Dan haal je het geld er wel uit.
 
Laatst bewerkt:
Het is stil hier, daarom wat non-nieuws. Nadat ik mijn navigatie op de T-MAX op orde had ben ik naar de bagage gaan kijken. Online een topkoffer en ijzerwaar besteld. Het doe-het-zelf slotje was niet leverbaar want "te complex". Die heb ik elders gekocht en dat complexe viel best mee. Even gaan zitten en met een schuifmaat in de hand de gebruiksaanwijzing volgen, al snel had een ik slotje dat te bedienen was met de standaard sleutel. Ik heb een duplicaat laten bijmaken die nu aan mijn sleutelbos zit. Heb ik dus altijd een sleutel bij de hand die op de koffer en buddy past.

Vanmiddag heb ik de koffersteun gemonteerd, de koffer geplaatst en klaar is Kees.
 
Dat heb ik gelijk laten doen, een koffer van Yamaha en de sleutel is het zelfde als die in de afstandbediening aanwezig is
 
idem dito hier.
Eerste 1000km zitten erop, eind volgende week een afspraak gemaakt voor onderhoud.
En dan gas geven zeker, of moet ik dan nog voorzichtig zijn?
 
@Rob..mijn tmax connect is ook afgelopen....geen mailtje of iets anders gekregen en trouwens de boel heeft hier een paar weken plat gelegen...kon niet meer op de app...dan gebeld...vriendelijke dame aan de lijn maar heeft het probleem niet direct kunnen oplossen...na een week nog maar eens gebeld...had toen een man aan lijn..ook vriendelijk...maar ben er ook niet wijzer van geworden...het had blijkbaar te maken met server in Italie...ze gingen me terug bellen... niks gehoord...tot ik eergisteren zelf nog eens heb gebeld en te horen kreeg dat alles terug actief was...wat een gedoe seg...de prijs was eerst gezegd 155eu maar uiteindelijk is het ook 182eu...dat heb ik gezien op hun site bij contract vernieuwen...ik heb mijn allrisk opgezegd en dacht alleen deze te nemen omdat hij ook binnen slaapt...maar nu weet ik het niet meer.


Voor de mensen die naar het zwarte woud gaan heb ik me laten vertellen dat er op sommige stukken vanaf 1 juli geen motorrijders meer in mogen..ik heb het ook maar van horen vertellen...misschien toch eens even checken.


ik heb zonet de beurt van 6000km achter de rug (97eu)

Voor de rest ("nog") geen problemen..top scooter. :t
 
Laatst bewerkt:
Ja, vanaf Dusseldorf naar Innsbruck nog wel. Italië - Verona bestaat niet meer.
Althans, ik heb vandaag geboekt bij treinwinkel. Heb jij ergens bericht dat dit niet meer bestaat? Begin nu beetje zenuwachtig te worden -O-

Gefeliciteerd met je tmax hoor, dik!

Italië is fantastisch. Grosslock er ook gereden...heel mooi maar duur. Een paar jaar geleden betaalde ik €20 terwijl omringende passen net zo mooi waren.

Probeer daar in de buurt Lago di Sauris te bezoeken. Ikzelf vond die nog mooier dan de grossglockner.
 
Morgen mijn tmax ook binnen voor onderhoud 1000 km en installatie rizoma onderdelen. (Handvaten , stuurspiegels , remhendels , sumpcovers)🏍🏍🏍🏍🏍

De laatste weken bij koude start snakt hij precies naar adem en heeft de neiging om stil te vallen. Nadien geen probleem meer;
 
Terug
Bovenaan Onderaan