Yamaha T-max 530 model 2017

De brave Sint is langs geweest, uiteindelijk niet kunnen weerstaan aan de led richtingaanwijzers en maandag worden ze geplaatst.
 

Bijlagen

  • frontwinkers 1.jpg
    frontwinkers 1.jpg
    1 MB · Weergaven: 18
  • front winkers.jpg
    front winkers.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 23
De kogel is door de kerk, volgend voorjaar Geen nieuwe Max.
Ik rij er nog heel weinig op, nieuwe werkplek dus met de trein en de wederhelft, gaat één dag minder werken, dus nog maar drie dagen per week, zonde om dan nu al weer een nieuwe te kopen, daarbij er wijzigt waarschijnlijk niets in 2019 aan de Max
 
Bij mij is het net omgekeerd Rob, ik gebruik hem meer dan vroeger, nu ook voor het werk (file's) , veel is er niet veranderd aan model 2019, paar details, bij de zwarte kleur zie je het helemaal bijna niet, maar ja, ik rij ook nog door met mijn. *D
 

Bijlagen

  • model 2019 tmax.jpg
    model 2019 tmax.jpg
    261,2 KB · Weergaven: 23
Beste wensen en eindeloos rijplezier gewenst aan alle Tmaxers!
@ Dandev, hoe is de installatie van de flashy winkers verlopen?
Super benieuwd naar jou ervaring hiermee.
 
Voor iedereen ook een goed nieuwjaar met zorgeloos rijplezier.
@Kejo...super tevreden...staat hem heel mooi en ook meer licht...zeker als je uit een straat komt...het is niet alleen mooi maar ook veiliger....de achterste heb ik nog niet laten monteren omdat de originele ook veel licht geven.....hou ik nog even in beraad.
Als ik het goed voor heb ben je niet zover van mij uit de buurt....je mag altijd eens komen kijken hoor.
Grtz
Danny
 

Bijlagen

  • 20181210_164947.jpg
    20181210_164947.jpg
    1.001,8 KB · Weergaven: 20
  • 20181210_164853.jpg
    20181210_164853.jpg
    954,2 KB · Weergaven: 16
Heeft iemand van de Max rijders al een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren, dus daar waarbij ook de riem vervangen diende te worden en volgens mij iets met de kleppen? Zo ja was dat een redelijke prijs?
gr Rob
 
Groot onderhoud doe ik zelf ...vario riem getande riem alle filters enz ..niet zo overdreven moeilijk. Het laten controleren van de kleppen vind ik een moeilijke.... hier begin ik niet zelf aan. Het vervelende is dat dit toch een klusje is om tot aan de kleppen te geraken ...Een voorbeeld : ze controleren de klepspeling en stellen vast dat ze niet moeten worden bij geregeld ....dan krijg je een mooie rekening van al de werkuren met de melding " meneer de klepspeling was ok" dit is dan 300€ . Met andere woorden als ze de klepspeling meten wil ik er graag zelf bijzijn om dit vast te stellen ...ben al gaan informeren bij 3 dealers en ze zijn er alle 3 nogal vaag over als ik hun confronteer met mijn stelling...misschien ben ik wat wantrouwig }:O
 
Nog geen grote onderhoudsbeurt Rob....aan hoeveel kilometers dient dit te gebeuren??.....iemand zijn batterij al eens aan de lader gehangen ?? door het slechte weer de laatste weken niet meer gereden en lees in het instructieboekje dat je na 3 weken de batterij best afkoppelt ….doet eigenlijk iemand dat ?
 
Heb bij aankoop een laadkabeltje met stekker laten monteren, zit achter het batterijdekseltje. Een schroefje losdraaien deksel wegnemen en druppellader in de stekker steken. Ik doe dit telkens de Tmax veertien dagen heeft stilgestaan.
Kwestie van batterij in conditie te houden.
 
Ik heb hem vandaag toch maar aan de lader gehangen , zo zijn we zeker, zo'n laadkabeltje heb ik ook nog ergens liggen maar das voor later.
 
Hier geen lader, verwarmde garage dus de Max staat lekker warm en droog. We wijden nog steeds door, maar nu nog maar drie maal per week, van A'dam naar Almere. 20.000 Danny dat is het moment voor nieuwe riem, kleppen enz. Ik ken deze monteur al sinds 1978 en heb heel veel motoren bij hem gekocht, dus ik ben niet bang dat hij geld rekent voor iets wat ie niet uitvoert. Misschien een klein beetje teleurgesteld dat we geen nieuwe Max kopen, maar daar heeft hij wel begrip voor. Ik hou jullie wel op de hoogte als het zover is en wat er is gedaan en wat het heeft gekost,. gr Rob
 
Dan heb ik nog even te gaan Rob....zit nu op 9.200km... bij echt slecht weer rij ik niet...zo'n held ben ik niet *D ..die van mij slaapt ook in de garage maar niet verwarmd ;) .
 
Ik heb zelf een laadkabel aan de accu gemonteerd en heb hem de hele winter aan de CTEK MXS5.0 test & charge hangen.
 
Ik heb er eentje gezien en gehoord met Akro...klinkt mooi maar ik hou het toch bij de orginele...de eigenaar vertelde me dat het toch nodig was voor een langere afstand om oordopjes in te steken :?
 
Ik heb er eentje gezien en gehoord met Akro...klinkt mooi maar ik hou het toch bij de orginele...de eigenaar vertelde me dat het toch nodig was voor een langere afstand om oordopjes in te steken :?

Of Misschien een deftig geisoleerde helm ipv oordopjes :9~
Ik maak in de zomermaanden bij goed weer heel regelmatig dagtripjes naar Duitsland,Frankrijk,Luxemburg van 500 a 650 km en die Akra klinkt als muziek in de oren ...je hebt er ook die zonder Db killer rijden..tja dat is het een ander verhaal daar ben ik ook geen fan van !
Zonder Db killer of E keuring op je uitlaat is een risico dat je neemt...maarja dat maakt iedereen voor zich uit ..
 
Vandaag een brief ontvangen van Yamaha Nederland, ivm terug roep actie.
Het schijnt dat de riem kan breken bij stationar en lage snelheden of zoiets, in ieder geval voor uiterlijk 1 april een afspraak maken met de dealer, ksoten zijn voor rekening Yamaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan