Yamaha T-max 530 model 2017

Er is een nieuwe riem gemonteerd , na 1000km nog ff een check, of er iets van software is gedaan weet ik niet....heb nog niet kunnen testen of het gevoel anders is.. … het was nogal druk verkeer vanavond .
 
Beste allen, na een jaartje meelezen ook even een post.
Korte voorstelling: ik rij sinds 3 jaar motorscooter voor woon-werk, ongeveer 25000km per jaar. Eerst een Burgman 650, die na terminale CVT schade in juni 2018 plaats heeft gemaakt voor een nieuwe 530DX. Een behoorlijke rib uit mijn lijf, maar je krijgt er echt wel kwaliteit voor terug. Maar goed, daar hoef ik jullie niet van te overtuigen.

Ik heb vorige week de terugroepactie laten uitvoeren (aandrijfriem + ECU). En het aanpassen van de ECU zou een probleem van mogelijk afslaan van de motor bij optrekken moeten verhelpen. Een bijkomend voordeel wat ik de afgelopen week heb gemerkt, dat de motor veel vloeiender het gas oppakt als je afremt op de motor en weer rustig het gas oppakt. In het verleden was dat nog wel eens met een kleine aan-uit-aan-uit reactie, maar dit is nu bijna helemaal verdwenen! Dus, voor wie het nog niet heeft gedaan: doen!

Gr
Mark
 
Onze Max staat nu bij de dealer, morgenmiddag weer klaar en dan volgende week een 20.000 beurt, dat kon niet samen, dus ach geen probleem, voordeel, geen kosten voor de riem
 
Zo Max weer thuis, nieuwe riem en software update, verschil, ? merk er nog niet veel van, volgende week voor de 20.000 beurt
 
Mijn riem en software zijn ruim twee weken geleden vervangen. Van de riem kan ik dat zien maar de software? Je zou ergens een versienummer verwachten maar dat kan ik niet vinden.

Bij de aanschaf heb ik een acculaderaansluiting laten monteren, die zit onder het zadel. Er zit een rood/geel/groene verklikker bij en de stekker van mijn ctek-lader past er in. Vorige maand heb ik op een zondagmiddag hier voor de deur een paar uur de accu bijgeladen want in de winter rij ik nog minder dan ik normaal al doe.

Vanochtend stond ie weer in het rood en ben ik maar een tochtje gaan maken, eenmaal thuis stond het sein op groen.
 
Ook nieuwe riem laten monteren. Tevens twee nieuwe Dunlop bandjes. 13.500 km mee gereden met de oude. Normaal ??
in laten spuiten Ride-on op advies van Kuinder - Hilversum. Hebben jullie dat ook laten doen ?
 
oohooh zoo zit dat...ik wist niet dat het bestond...is misschien iets om over na te denken...ik zit nu aan bijna 10.000km en de banden zien er nog goed uit...van zodra ik begin te twijfelen gaan ze eraf en nieuwe...dat komt alleen maar de veiligheid ten goede
 
Gisteren mijn Tmax een andere look gegeven met sprayplast 20190402_083016 zijkant tmax.jpg20190402_082939 zijkant tmax 2.jpg
 
Mooi Dandev 👌 ziet er gelikt uit.
Was al een tijdje op zoek naar een beschermfolie tegen krassen op de zijpanelen ter hoogte van de voetsteun. Dit lijkt me een waardige en betaalbare oplossing.
Heb je zijpanelen gedemonteerd of de ganse scoot afgedekt?
Een bus voldoende voor de twee panelen?
 
Ik heb de zijpanelen eraf gehaald wat niet veel tijd in beslag neemt...zijn 4 schroeven die je moet los draaien en zachtjes los trekken en klaar is kees....ik denk dat het moeilijker is om ze erop te laten en zo te spuiten...de sprayplast mat van motip gekocht bij auto5 aan 15 euro en daar kan je de 2 panelen mee doen... wel zien dat je de bus goed schud om geen spatjes te spuiten want dat zie je... had ik met mijn 1ste paneel '( ...alles er terug af en opnieuw....maar ja...voor alles is een eerste keer hee...ik ben tevreden...nu zien hoelang dit zo blijft...voordeel is...alles kan er terug af.
 
Deze week langs geweest bij de dealer om de spanning op de riem ( na 1000km) nog ff te controleren, was na 5 min klaar, ik merk eigenlijk geen verschil tegen vroeger, hij rijd nog altijd zoals een klok....toppie :]
 
Ook nieuwe riem laten monteren. Tevens twee nieuwe Dunlop bandjes. 13.500 km mee gereden met de oude. Normaal ??
in laten spuiten Ride-on op advies van Kuinder - Hilversum. Hebben jullie dat ook laten doen ?

De mijne is deze week ook weg voor nieuwe bandjes, nieuwe vario riem en grote beurt. 21k op de eerste set Dunlop's. Vooral rechtdoor op de snelweg in spitsverkeer, dus hebben ze niet zo van te lijden. Ik vond de road smart wel een prettige band, dus nu weer voor gegaan. Ik doe er geen ride-on in, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaring ermee, Thijs. Vooral benieuwd of het extra gewicht in de band merkbaar is. Laat je het even weten?

De dealer was zo vriendelijk om me deze week een gloednieuwe FJR1300 mee te geven als leenmotor. Het is hun aanstaande huurmotor en moest nog ingereden worden voor het nieuwe seizoen. Dus 0km op de teller. En hoewel het een dijk van een motor is, met een ultrastabiel rijwielgedeelte en dijk van een turbine in het vooronder, mis ik deze week wel een beetje het gemak van een vario, kofferbak en lager gewicht. Dus om in een dag naar Zuid-Frankrijk te rijden zou ik misschien een FJR kiezen, maar voor al het andere, toch maar onze T-Max. :Y
FJR.jpg
 
De mijne is deze week ook weg voor nieuwe bandjes, nieuwe vario riem en grote beurt. 21k op de eerste set Dunlop's. Vooral rechtdoor op de snelweg in spitsverkeer, dus hebben ze niet zo van te lijden. Ik vond de road smart wel een prettige band, dus nu weer voor gegaan. Ik doe er geen ride-on in, maar ben wel benieuwd naar jouw ervaring ermee, Thijs. Vooral benieuwd of het extra gewicht in de band merkbaar is. Laat je het even weten?

De dealer was zo vriendelijk om me deze week een gloednieuwe FJR1300 mee te geven als leenmotor. Het is hun aanstaande huurmotor en moest nog ingereden worden voor het nieuwe seizoen. Dus 0km op de teller. En hoewel het een dijk van een motor is, met een ultrastabiel rijwielgedeelte en dijk van een turbine in het vooronder, mis ik deze week wel een beetje het gemak van een vario, kofferbak en lager gewicht. Dus om in een dag naar Zuid-Frankrijk te rijden zou ik misschien een FJR kiezen, maar voor al het andere, toch maar onze T-Max. :Y
Bekijk bijlage 1387161
Ik merk eigenlijk helemaal niets bijzonders sinds dat Ride-on erin zit. Weet je waarom ik het voornamelijk heb gedaan ? Ik rijd zomers veel in Spanje op allerlei kleine weggetjes in de Pyreneeën. Daar wil ik dus geen lekke band hebben, in de middle of nowhere ....
 
Afgelopen woensdag zet ik de Max weg, maar vergeet helemaal op de off knop te drukken, kom ik s'middags terug, shit accu leeg, nou gelukkig was er snel iemand met startkabels, maar wat ik wel prettig had gevonden is dat de motor vanzelf zichzelf uit had gezet naar bijvoorbeeld een aantal minuten.
Nou dat brandt het lampje van Motormanagment weer, gaat niet uit dus weer terug naar de dealer
 
Terug
Bovenaan Onderaan