Yamaha T-max 530 model 2017

Naar het schijnt zou er een nieuwe Tmax aankomen voor 2020...volgens de geruchten zou hij in Milaan volgende week voorgesteld worden...ik ben benieuwd
 
Nou kan er niet echt, van onder de indruk raken, wat meer vermogen, wat meer led, maar verder, nee
 
Ja Rob, ga hem wel eens gaan kijken als hij bij de dealer staat, op het eerste zicht is het een opfrisbeurt met andere kleur erbij en 2pk meer, wat dat in de praktijk betekent ben ik wel benieuwd, met een goede overname weet je nooit hee 😁😁😉...nu droom ik misschien *D*D
 
Laatst bewerkt:
Hoi Danny, ja inderdaad, eerst maar eens kijken en als het wat is, wat krijgen we terug voor de huidige Max, zal wel volgend jaar worden eer ie bij de dealer staat
 
Volgens de laatste geruchten zou hij reeds voor 1 januari bij de dealers staan, de prijs begint vanaf 12.000eu en de DX nu tech Max genoemd zou 13.799 euro gaan kosten in BE weliswaar, het verschil in prijs wordt steeds groter met de concurrentie 🤔🤔....half januari is het auto-moto salon te Brussel, we zullen daar eens een kijkje nemen wat er allemaal op de markt is , voorlopig blijft het bij dromen 😇😇
 
Voor Januari? Wie gaat er nu zo'n ding kopen, met de mindere weer periode? Ik zal eens vragen morgen, de Max staat nu voor een beurt bij de dealer, wat ik terug krijg voor deze, gewoon voor het idee
 
30.000 nu en ik had gevraagd voor inruil op een nieuwe 2020 model, kreeg er zo'n 8000,- voor terug, in NL staan de oude modellen nog flink in het magazijn en worden deze ook voor minder verkocht, we wachten maar even lekker
 
Oohooh 30.000km...das al goed gereden en 8000 euro overname ....dat mocht een beetje meer zijn hee...ik wacht ook nog even hoor...misschien met het motorsalon een extraatje 😇😇
 
Nou kan er niet echt, van onder de indruk raken, wat meer vermogen, wat meer led, maar verder, nee
Elke 6 jaar 30 cc erbij, dan moet je wel erg lang wachten voordat het een 650/750 is.
Verder is het natuurlijk een dijk van een scooter, die hoog op mijn wensenlijstje staat.
 
Sorry T-max adepten, maar na vandaag moet ik mijn hooggespannen verwachtingen een beentje bijstellen. Ik heb vandaag op een 530 gereden.

Pluspunten: geweldige looks, klinkt lekker, prima afgewerkt, sublieme wegligging, zithouding redelijk actief voor een scooter.

Minpunten: ruit en kuip doen weinig, kleine bergruimte, harde vering, weinig luxe (zie Burgman 650), geen uitsparingen voor voeten aan de grond.

Mijn conclusie: meer flaneer- dan reisscooter.
 
Laatst bewerkt:
Tja ...het hangt er allemaal vanaf wat je van plan ben met een andere scooter......reizen...allround of een heel snelle scoot...bij het eerste zou ik zeggen een burgman 650 of Bmw Gt 650.......allround Tmax of Bmw 650 sport ….snelheid Gilera Gp800 of Aprilia.
Nu weet ik niet of je weet vanaf model 2017 Tmax heb je een traploze elektrische verstelbare ruit en cruise control op de topversie (DX) wat ik persoonlijk een grote meerwaarde vind.
De spiegels mochten wat beter....voor de rest ben ik zeer tevreden.....kzou anders niet overwegen om terug een Tmax te bestellen.
 
Nou @GT Scooter dat ben ik helemaal niet met je eens, wij hebben de Max (wel de meest uitgebreide versie) nu ruim twee jaar en hij rijdt super, niets op aan te merken, maar ja ieder zijn persoonlijke mening, dat mag, wij rijden elke dag woon werkverkeer, Almere binnenstad Amsterdam en hij is er super geschikt voor.
 
Mijn Silverwing 400 heeft me bij regenachtig weer over 94 km snelweg redelijk droog en schoon bij Motoport Rotterdam gebracht. Na een proefritje van 15 km op de T-max (standaard scherm) waren mijn handschoenen, kol en schoenen doorweekt. Verder was ik over het rijden en de looks zeer tevreden, zoals ik hiervoor al aangaf.

Ik ben verwend ben qua weerbescherming en bagageruimte op de SW, maar de T-max 530 heeft me laten inzien dat de SW een matige wegligging heeft en een luie zitpositie. Ik wil definitief iets anders, maar wat...
 
Vraag, hoe en waar kan je controleren of de achterband nog aan de vereisde voldoet?
Zou toch iets van een kenmerk dienen te zijn of is dat per merk verschillend?
 
Hee Rob, er zit ook een soort slijtage meter in de gleuven van de band, om de 10 cm of zoiets.... eens dat gelijk komt met de rest van het loopvlak is het tijd om ze te vervangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan